Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna 2,0 Energy dCi: Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km

Diskuze (5)
Se stop&startem sníží dvoulitrová Laguna normovanou spotřebu o 0,7 litru.

Před měsícem Renault představil Lagunu 1,5 dCi ESM. Díky rekuperaci brzdné energie se u ní kombinovaná spotřeba snížila o půl litru na 4,2 l/100 km (emise CO2 109 g/km). Nyní stejná změna čeká na dvoulitrový turbodiesel.

Modernizovaná Laguna 2,0 Energy dCi dostane stop&start, rekuperaci brzdné energie, řízení teploty motoru a variabilní olejové čerpadlo. Výsledkem je snížení kombinované spotřeby z 5,2 na 4,5 l/100 km.

Tato hodnota platí pro výkonové varianty 96 i 110 kW a odpovídají ji emise CO2 118 g/km. Kombi Laguna Grandtour má spotřebu o decilitr vyšší a vykazuje o dva gramy vyšší emise.

Snižování emisí CO2 u dieselové Laguny je pro francouzskou automobilku důležitým krokem. Vznětové čtyřválce tvoří 85 % prodejů Renaultu ve střední třídě, a proto mají velký vliv na flotilový průměr emisí výrobce.

Modernizovaný dvoulitr bude uveden do prodeje v září.

Renault Laguna - přehled technických dat
Motor2,0 16V 1401,5 dCi 110 ESM2,0 Energy dCi 1302,0 Energy dCi 1502,0 dCi 1802,0 dCi 175
Převodovka6M6M6M6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]199714611995199519951995
Válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/600081/400096/4000110/4000131/3750127/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/3750240/1750320/2000340/2000400/2000360/2000
Max. rychlost [km/h]210193206210222220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,111,910,59,58,59,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,54,24,54,55,76,2

Diskuze (5)
8. 9. 2011 19:53
Re: zaujimalo by ma...
pokial viem, tak pri modernych start-stop systemoch uvadzaju sa do cinnosti iba ak je splnenych niekolko podmienok, medzi innymi napr. ak je motor zohriaty, ak klima ide na plny vykon, ak je baterka v dobrom stave atd.. Ale inak suhlas, uvidime o par rokov, ako to bude fungovat. BMW uz dost dlho pouzivaju tieto systemy, nevies nakolko je to tam spolahlive?
Apropo mesta, ak sa jazdi s dieslom iba v meste a na kratke vzdialenosti, tak uz samo to je velka zataz pre diesel motor aj bez tych "features" :-!
8. 9. 2011 12:14
Re: zaujimalo by ma...
to viem, lenže emisie, to nie sú len CO2 ako sa nám snaží únia natlačiť do hláv.
Druhá vec je vypaľovanie DPF filtrov. Pri skúškach na normovanú spotrebu má motor vždy ideálne prevádzkové podmienky no a keď sa náhodou začne filter vypaľovať skúška sa preruší.
Pozrite si fórum mitsubishi aké problémy majú s DPF - hlavne ASX, a ako často sa ten filter vypaľuje. Myslím že každých 500-700 km.
To už únia nerieši čo sa deje, hlavne že v skúšobni je všetko rúžové.
Avatar - lordlord
8. 9. 2011 10:24
Re: zaujimalo by ma...
jde hlavne o prumerne flotilove emise automobilky a na nekterych trzich jsou auta s nizkymi emisemi zvyhodneny
8. 9. 2011 08:04
Re: zaujimalo by ma...
Celkom nechápem všetky tie "EKO" verzie v spojení s dieslom, a už vôbec nie spájaniu stop-start a diesla. O pár rokov budú mať diesel servisy toľko práce, že sa ich vysype ako húb po daždi. Už teraz je to na hrane únosnosti, odchádzajú vstrekovače, dvojhmoty, VGT turbá, DPF filtre,... To čo človek pri kúpe netuší sú náklady na servis, hlavne keď sa s tým moce len po meste a motor vypína skôr ako sa zahreje. Známy urobil takúto chybu a po 60.000km sa nestačí čudovať čo všetko treba vymeniť a hlavne čo to stojí.

Ak na jazdenie po meste tak beriem jednoznačne atmosférický benzín, niekto bude určite oponovať, že diesel bude mať o 20% menšiu spotrebu, len do celkových nákladov už akosi nepočíta servis.

Aby som som to zhrnul: ak stop-start, tak len v spojení s atmosférou.
Avatar - sargis
8. 9. 2011 07:41
zaujimalo by ma...
ci ma niekto z miestnych citatelov stop-start a ci ho vyuziva a ma realne nizsiu spotrebu, alebo ho ma najma vypnuty.