Renault Laguna 2005: nyní již oficiálně
Na 54. amsterdamském autosalonu představí Renault inovovanou Lagunu v obou karosářských verzích. V současné nabídce přibyla ostřejší verze dvoulitru přeplňovaného turbodmychadlem.
Přepudrovaný francouzský liftback a kombi mají novou masku, světlomety a upravenou grafiku koncových světel. Přibyla také nová kola a více chromu. Vnitřní výbava dohání současný trend v zavádění audiosoustav schopných přehrávat i formát MP3, Renault nabídne mobilní komunikaci s využitím Bluetooth a navigační systém s mapou na DVD a třírozměrným zobrazením na displeji. Nově uspořádané ovladače na středové konzole by nyní měly být snáze ovladatelné. Přístrojový štít dostal nové grafické zpracování, objevily se také nové barevné a materiálové kombinace v interiéru.
Současně s luxusní vrchlonou verzí Initiale bude na trhu nabízen sportovní model GT 205. Číslo značí výkon motoru 2.0 T v koních, což odpovídá výkonu 150 kilowattů. Přeplňování se zasloužilo i o vysoký točivý moment (max. 300 Nm), který bude mít také kostantní průběh. Podobně jako Volkswagen Group a Opel, zavádí tedy i Renault dvoulitrový přeplňovaný motor s výkonem kolem 150 kW.
Laguna GT 205 jede nejvíce 234 km/h, zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Sportovnímu naturelu odpovídá naladění podvozku (+10 mm).
V motorové škále stále figuruje motor 2.0 16V (100 kW), odpadl menší čtyřválec 1.8 a původní verze přeplňovaného motoru 2.0 T má místo 120 kW o 5 kW více. Luxusní svezení nabízí vidlicový šestiválec v Laguně Initiale 3.0 V6 (154 kW) v kombinace s automatickou adaptivní převodovkou.
Vznětový program se dočkal dílčích změn, když oba čtyřválce posílily. Základ 1.9 dCi má nyní 70 kW, silnější verze 1.9 dCi disponuje 96 kW a větší 2.2 dCi má výkon 110 kW.