Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna GT: 2.0 dCi (131 kW), 2.0 (150 kW) a řízení všech kol k tomu

Renault Laguna
Renault Laguna
Renault Laguna
Renault Laguna
9 Fotogalerie
Diskuze (145)
Nová Laguna je momentálně největším želízkem v ohni, které Renault má. Patřičný zájem má v Ženevě vzbudit vrcholná verze Laguna GT, která mezi běžné sériové modely vrací fenomén řízení všech kol.

Klíčovou novinkou Renaultu Laguna GT je systém řízení všech kol. Komplikované zařízení se vrací na trh po mnohaleté odmlce, aby opět zkusilo štěstí u zákazníků, kteří jsou ochotní platit za jízdní vlastnosti vylepšené náročnou technikou.

Principy a řízení celého systému se nemění. Zadní kola se v závislosti na rychlosti jízdy natáčejí v opačném smyslu resp. ve stejném smyslu jako přední kola, tak aby byla v nízkých rychlostech vylepšena obratnost při manévrování s vozem a ve vysokých rychlostech zase jízdní stabilita. Díky natáčení kol obou náprav se v praxi zmenší úhel natočení volantu i rychlost reakce vozu na změnu polohy volantu.

Sportovně orientovaná Laguna má pod kapotou pouze čtyřválcové motory vyvinuté ve spolupráci s Renault Sport. Zážehový dvoulitr má nejvyšší výkon 150 kW při 5000 ot./min a točivý moment 300 Nm ve 3000 ot./min. Výkon turbodieselu 2.0 dCi povyskočil na 131 kW při 3750 ot./min a momentové maximum 400 Nm je k dispozici od 2000 ot./min.

Unikátnost verze GT má decentně připomínat sada pozměněných dílů a nových prvků výbavy. Patří sem nové nárazníky, kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/45 R18, zrcátka jsou nyní černá, stejně jako maska předních světlometů. Zadní svítilny dostaly tmavý kouřový nádech, na B-sloupku je logo GT, které se opakuje i na čalounění sedadel.

Renault poskytuje na všechny Laguny včetně provedení GT záruku 3 roky nebo do ujetí 150 tisíc km. Verze GT bude prvním zákazníkům dodána ve druhém čtvrtletí letošního roku s karoserií liftback i kombi.

Vstoupit do diskuze (145)