Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna GT: aktivní řízení všech kol na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (134)
Nová Laguna je momentálně největším želízkem v ohni, které Renault má. V Ženevě se představila vrcholná verze Laguna GT, která mezi běžné sériové modely vrací fenomén řízení všech kol. Nyní je i v českém ceníku této modelové řady.

Klíčovou novinkou Renaultu Laguna GT je systém řízení všech kol. Komplikované zařízení se vrací na trh po mnohaleté odmlce, aby opět zkusilo štěstí u zákazníků, kteří jsou ochotní platit za jízdní vlastnosti vylepšené náročnou technikou.

Principy a řízení celého systému se nemění. Zadní kola se v závislosti na rychlosti jízdy natáčejí v opačném smyslu resp. ve stejném smyslu jako přední kola, tak aby byla v nízkých rychlostech vylepšena obratnost při manévrování s vozem a ve vysokých rychlostech zase jízdní stabilita. Díky natáčení kol obou náprav se v praxi zmenší úhel natočení volantu i rychlost reakce vozu na změnu polohy volantu.

Sportovně orientovaná Laguna má pod kapotou pouze čtyřválcové motory vyvinuté ve spolupráci s Renault Sport. Zážehový dvoulitr má nejvyšší výkon 150 kW při 5000 ot./min a točivý moment 300 Nm ve 3000 ot./min. Výkon turbodieselu 2.0 dCi povyskočil na 131 kW při 3750 ot./min a momentové maximum 400 Nm je k dispozici od 2000 ot./min.

Unikátnost verze GT má decentně připomínat sada pozměněných dílů a nových prvků výbavy. Patří sem nové nárazníky, kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/45 R18, zrcátka jsou nyní černá, stejně jako maska předních světlometů. Zadní svítilny dostaly tmavý kouřový nádech, na B-sloupku je logo GT, které se opakuje i na čalounění sedadel.

Renault Laguna GT na českém trhu
Motor2.0 T (150 kW)2.0 dCi (131 kW)
Zdvihový objem [cm3]19981995
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]150/5000131/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]300/3000400/2000
Max. rychlost [km/h]232222
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,88,5
Komb. spotřeba [l/100 km]8,26,5
Cena GT [Kč]929.900,-959.900,-

Renault poskytuje na všechny Laguny včetně provedení GT záruku 3 roky nebo do ujetí 150 tisíc km. Verze GT bude zákazníkům k dispozici s karoserií liftback i kombi.

I když se cena Laguny GT přiblížila k milionové sumě, o nejdražší model této řady nejde. Nad sportovním vrcholem je ještě ten luxusní. Šestiválcové motory ale v tuto chvíli Renault v Laguně nenabízí.

Ondřej Láník
Diskuze (134)
18. 4. 2008 17:51
Re: Renault
[odkaz]
18. 4. 2008 17:47
Re: Renault
...a perlička na závěr mrkni na tento odkaz, 4 renaultíci od místa 51 po místo 57 z celkového počtu 57. Jsem zvědav jak zpochybníš tohle. :-!
18. 4. 2008 17:40
Re: Renault
TUV stáří 2-3 roky nejlíp je na tom megane 56. místo (v půlce tabulky) 62. twingo a dalších 5 renaultů je od 88. do 107. místa ze 113. stáří 4-5 let dost podobný jen megan je 45. (zhruba ze sta) tvá úžasná Laguna je předpředposlední
18. 4. 2008 17:26
Re: Renault
Tady je někdo chytrej, zpochybňuje Adac, TUV atd. a ještě uboze uráží. Jestli chceš pošlu ti faktury od oprav a klidně fotky ty Hňupe.
18. 4. 2008 17:20
Re: Finger up!
Jojo někteří Renaulťáci neunášejí kritiku a velmi útočně brání své miláčky, nebo, že by někdo od prodeje co mu jde o chleba?:) Sám jsem vyléčenej a v jednom jezdím a neprodal jsem ho jen proto, že nemám prachy na jiný a taky si pořád bláhovitě říkám, že teď poté co jsem půlku auta vyměnil, tak už to přece musí fungovat:)