Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane Coupé-Cabriolet: Ceny na českém trhu začínají na 599.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Renault začal prodávat na českém trhu nový kupé-kabriolet odvozený z modelové řady Mégane. 4,485 m dlouhý automobil je standardně dodáván s prosklenou skládací střechou.

Nabídka pohonných jednotek vyráběných automobilkou sice čítá sedm motorů, na český trh ale nedorazí silnější motorizace. Výběr ulehčí jediný stupeň výbavy Dynamique.

Ceny tohoto Renaultu jsou podobně konkurenceschopné jako v případě dalších modelů francouzské značky v ostatních segmentech. První cena 599.900,-Kč patří zážehové 1,6 (81 kW), druhou a poslední zážehovou verzí na českém trhu je o 30 tisíc korun dražší 1,4 TCe (96 kW).

Naftová škála také zůstává u slabších provedení. Menší turbodiesel 1,5 dCi pořídíte za 669.900,-Kč, příplatek za novou dvouspojkovou převodovku Getrag činí příznivých 30 tisíc korun.

Nejrychlejším Meganem CC je kupodivu prostřední turbodiesel 1,9 dCi (96 kW) za 699.900,-Kč.

Ke standardu výbavy patří 6 airbagů, stabilizační systém, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání všech oken a střechy, dvouzónová automatická klimatizace, automatické stěrače, 16palcová kola z lehkých slitin nebo kůží potažený věnec volantu a hlavice řadicí páky.

Kožené čalounění sedadel přijde na 50.400,-Kč, větrný štít za přední sedadla na 6.100,-Kč, bi-xenonové natáčecí světlomety na 25.200,- Kč a za 17palcová kola z lehkých slitin zaplatíte 6.100,-Kč.

Renault Mégane CC – zážehové motory – technické údaje
Motor1,6 16V 1101,4 TCE 1302,0 16V 1402,0 TCE 180 GT
Převodovka6M6MCVT6M
Zdvihový objem [cm3]1598139719971998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/600096/5500103/6000132/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250190/2250195/3750300/2250
Max. rychlost [km/h]190200195225
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,711,78,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,67,388,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1430150015401540
Cena Dynamique [Kč]599.900,-629.900,---

Podvozek disponuje rozvorem 2609 mm, oproti prvnímu Méganu CC tedy narostl o 87 mm. Novinka převzala z hatchbacku přední nápravu McPherson na pomocném rámu. Zadní náprava, tvořená vlečenými rameny, dostala lehčí a tužší torzní tyč. Stabilizátory a tlumiče byly zesíleny, neboť kupé-kabrio přibralo oproti hatchbacku 160 kg. Řízení s elektrickým posilovačem má vylepšenou zpětnou vazbu.

Přední kotouče mají vnitřní chlazení a průměr 280 mm (s motorem dCi 160 dokonce 296 mm), zadní jsou menší: 260 mm. Kola jsou šestnácti- až osmnáctipalcová, jejich velikost závisí na použité pohonné jednotce.

Renault Mégane CC – vznětové motory – technické údaje
Motor1,5 dCi 110 FAP1,5 dCi 110 FAP1,9 dCi 130 FAP2,0 dCi 160 FAP
Převodovka6A6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1461146118701995
Válce/ventily4/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]81/400081/400096/3750118/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750240/1750300/1750380/2000
Max. rychlost [km/h]190190205215
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,211,810,69,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]55,15,86,7
Pohotovostní hmotnost [kg]1535151015401625
Cena Dynamique [Kč]669.900,-699.900,-699.900,--

Kupé-kabriolet s celkovou délkou 4485 mm (o 130 mm více než u předchůdce) je zepředu totožný s třídveřovým Méganem Coupé, od předních blatníků dál je ale svébytným automobilem. I on si zachoval prosklenou skládací střechu s leskle černým povrchem, kterou vyvinul a také vyrábí německý specialista Karmann. Na ni směrem dopředu navazuje masivní rám čelního skla se saténově-chromovým povrchem, který se posunul dopředu o 6 cm a dostal ocelový nosník. Dalším novým prvkem jsou zpětná zrcátka uchycená ve dveřích.

Hranatá záď, která musí pojmout střešní díly, nese velká koncová světla s diodovou optikou brzdových světel. Oproti starší generaci, která v této karosářské verzi vypadala poněkud neforemně, se designérům podařilo tvrdý oříšek rozlousknout. Torzní tuhost karoserie se zvýšila o 80 %, výztuhy se objevily všude, kde to je jen možné, například podlaha vpředu je dvojitá.

Střecha o celkové hmotnosti 110 kg má prosklenou plochu 0,47 m2, i se zadním oknem pak takřka 1 m2. Dva díly, které ji tvoří, se pomocí elektrohydraulického mechanismu složí za 21 sekund. Mezi opěrkami zadních sedadel se nachází skleněný deflektor, který umožňuje pohodlné cestování čtyřem osobám při rychlostech do 90 km/h.

Zavazadlový prostor pojme 417 l při otevřené, respektive 211 l při zavřené střeše.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
29. 5. 2010 13:01
Re: renault
Zlevnit by měli všichni o 100 tis. a více všichni,ale není to o značce.Dnes už si nikdo nedovolí postavit nekvalitní auto kromě číny.Konkurence v evropě je dost nabušená a jen se čeká na chybičku,ale tu zrovna renault nechce udělat a tak je řada na vw >:D
27. 5. 2010 20:18
renault
Na to, že je to renault by mohl být ještě o chlup levnější.