Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane dostane nové motory 1,4 TCe (96 kW) a 2,0 dCi (110 kW, 118 kW)

Diskuze (18)
Půl roku po představení třetí generace Renaultu Mégane se do prodeje dostávají dva nové motory – přeplňovaný benzinový 1,4 TCe, do kterého Renault vkládá velké naděje, a turbodiesel 2,0 dCi ve verzích 118 kW s manuální a 110 kW s automatickou převodovkou.

Motor 1,4 TCe 130 je dalším krokem Renaultu v oblasti downsizingu u benzinových motorů. Následuje tak menší 1,2 TCe, který francouzská automobilka montuje například do Clia, a turbodiesel 1,5 dCi, který postupně nahradil slabší verze dřívějšího 1,9 dCi.

Nový turbomotor byl ohlášen už při premiéře Méganu loni na podzim, bližší technické specifikace ale Renault zveřejňuje až nyní. Nejvyšší výkon je 96 kW při 5500 min-1 a točivý moment vrcholí 190 Nm při 2250 min-1. Základní parametry tak snesou srovnání s atmosférickými dvoulitry.

Motor konstrukčně vychází z atmosférických čtyřválců Nissan a je osazen jednoduchým turbodmychadlem. K provozu mu stačí 95oktanový benzin, kterého v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,5 l/100 km, tedy o 0,2 l méně než základní motor Méganu 1,6 16V se 74 kW. Doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h je 9,6 s, maximální rychlost je u hatchbacku 200 km/h, Mégane Coupé jede o 5 km/h rychleji.

Hlavní konkurent Volkswagen Golf 1,4 TSI o výkonu 90 kW má nejvyšší rychlost shodnou, akcelerace na 100 km/h je o 0,1 s rychlejší a jeho kombinovaná spotřeba s manuální převodovkou je 6,2 l/100 km. Tato verze Golfu je ovšem o 95 kg těžší než Mégane. Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW) má kombinovanou spotřebu 6,7 l/100 km, zrychlí na 100 km/h za 9,6 s (stejně jako Mégane) a nejvyšší rychlost je 197 km/h.

Servisní interval pro výměnu oleje a kontrolu rozvodového řetězu je u 1,4 TCe 30.000 km nebo dva roky, vzduchový filtr a svíčky je potřeba měnit každých 60.000 km nebo čtyři roky.

Další změnou je úprava motoru 1,6 16V o výkonu 81 kW. Nová verze 1,6 16V Bioethanol E85 eco2 je schopna spalovat kromě benzínu i jeho směs s etanolem. Tato varianta má stejné parametry jako benzinová 1,6 16V a bude se nabízet za stejnou cenu. Výhodu zákazníci pocítí v podobě nižší silniční daně v zemích, které podporují alternativní druhy paliv, a zpravidla nižší ceny bioetanolu (např. ve Francii je E85 o 0,85 Euro/l levnější než 95oktanový Natural).

Renault Megane 2009: Přehled zážehových motorizací
Motor1,6 16V 1001,6 16V 110
Bioethanol eco2
1,4 TCe 1302,0 TCe 180
Převodovka5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1598159813971998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]74/550081/600096/5500132/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]148/5250151/4250190/2250300/2250
Max. rychlost [km/h]190195200225
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,59,67,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,76,96,57,6
Pohotovostní hmotnost [kg]1205121512051330

Druhou novinkou je výrazně modernizovaný turbodiesel 2,0 dCi – z celkových 300 částí motoru jich je 80 nových. Tato pohonná jednotka je ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou naladěná na výkon 110 kW při 4000 min-1, verze se manuální převodovkou má 118 kW, maximum ale leží níže, v 3750 min-1. Nejvyšší točivý moment je 360, resp. 380 Nm, v obou případech je ho dosaženo při 2000 min-1, motor ale dle tvrzení Renaultu poskytuje dostatečný přísun točivého momentu až do 5000 min-1. Zajímavostí je, že díky mimořádně rychlému předehřívání bude možné tento motor okamžitě nastartovat při mrazech až do -23°C, tedy v podmínkách mírného podnebí prakticky vždy.

Renault Megane 2009: Přehled vznětových motorizací (1,9 dCi a 2,0 dCi)
Motor1.9 dCi 1301.9 dCi 130 DPF2,0 dCi 150 DPF2,0 dCi 160 DPF
Převodovka6M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]1870187019951995
Válce/ventily4/24/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]96/375096/3750110/4000118/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]300/1750300/1750360/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]205205210215
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,59,59,28,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,16,65,9
Pohotovostní hmotnost [kg]1315132014091384

Diskuze (18)
5. 5. 2009 22:31
Hmotnosť
VW Golf 1,4 TSI pohotovostná hmotnosť 1215 kg.
[odkaz]
Aj keĎ je pravda, že v týchto údajoch je dosť chaos a v rúznych médiách sa udávajú rôzne hodnoty.
5. 5. 2009 11:04
Re: Neskoro
tak já v roce 05 na svého M2 čekal bez pár dnů 3 měsíce. Je pravda, že tam měli nějakou letní celozávodní dovolenou + nějaký problém dostat to z přístavu v Hamburku do ČR, takže těch 8-10 týdnu je myslím normálka - i když to čekání jsou muka já vím >:-[]
Avatar - THE KLF ™
4. 5. 2009 17:37
Re: VW +95kg
Ale bavime sa tu o meganovi, co ma -95kg a ma 5*****, oki? takze niekde inde sa to da usetrit.
Avatar - THE KLF ™
4. 5. 2009 17:24
Re: VW +95kg
to som nikde nepisal, ze je to zadarmo zbavit sa 95kg.
4. 5. 2009 16:16
Re: VW +95kg
jojo zbavení se 95kg to je fakt "zadarmo" >:D