Renault Mégane dostane nové motory 1,4 TCe (96 kW) a 2,0 dCi (110 kW, 118 kW)
Motor 1,4 TCe 130 je dalším krokem Renaultu v oblasti downsizingu u benzinových motorů. Následuje tak menší 1,2 TCe, který francouzská automobilka montuje například do Clia, a turbodiesel 1,5 dCi, který postupně nahradil slabší verze dřívějšího 1,9 dCi.
Nový turbomotor byl ohlášen už při premiéře Méganu loni na podzim, bližší technické specifikace ale Renault zveřejňuje až nyní. Nejvyšší výkon je 96 kW při 5500 min-1 a točivý moment vrcholí 190 Nm při 2250 min-1. Základní parametry tak snesou srovnání s atmosférickými dvoulitry.
Motor konstrukčně vychází z atmosférických čtyřválců Nissan a je osazen jednoduchým turbodmychadlem. K provozu mu stačí 95oktanový benzin, kterého v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,5 l/100 km, tedy o 0,2 l méně než základní motor Méganu 1,6 16V se 74 kW. Doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h je 9,6 s, maximální rychlost je u hatchbacku 200 km/h, Mégane Coupé jede o 5 km/h rychleji.
Hlavní konkurent Volkswagen Golf 1,4 TSI o výkonu 90 kW má nejvyšší rychlost shodnou, akcelerace na 100 km/h je o 0,1 s rychlejší a jeho kombinovaná spotřeba s manuální převodovkou je 6,2 l/100 km. Tato verze Golfu je ovšem o 95 kg těžší než Mégane. Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW) má kombinovanou spotřebu 6,7 l/100 km, zrychlí na 100 km/h za 9,6 s (stejně jako Mégane) a nejvyšší rychlost je 197 km/h.
Servisní interval pro výměnu oleje a kontrolu rozvodového řetězu je u 1,4 TCe 30.000 km nebo dva roky, vzduchový filtr a svíčky je potřeba měnit každých 60.000 km nebo čtyři roky.
Další změnou je úprava motoru 1,6 16V o výkonu 81 kW. Nová verze 1,6 16V Bioethanol E85 eco2 je schopna spalovat kromě benzínu i jeho směs s etanolem. Tato varianta má stejné parametry jako benzinová 1,6 16V a bude se nabízet za stejnou cenu. Výhodu zákazníci pocítí v podobě nižší silniční daně v zemích, které podporují alternativní druhy paliv, a zpravidla nižší ceny bioetanolu (např. ve Francii je E85 o 0,85 Euro/l levnější než 95oktanový Natural).
Renault Megane 2009: Přehled zážehových motorizací | ||||
Motor | 1,6 16V 100 | 1,6 16V 110 Bioethanol eco2 | 1,4 TCe 130 | 2,0 TCe 180 |
Převodovka | 5M | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1397 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 74/5500 | 81/6000 | 96/5500 | 132/5500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 148/5250 | 151/4250 | 190/2250 | 300/2250 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 195 | 200 | 225 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,9 | 10,5 | 9,6 | 7,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,7 | 6,9 | 6,5 | 7,6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1205 | 1215 | 1205 | 1330 |
Druhou novinkou je výrazně modernizovaný turbodiesel 2,0 dCi – z celkových 300 částí motoru jich je 80 nových. Tato pohonná jednotka je ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou naladěná na výkon 110 kW při 4000 min-1, verze se manuální převodovkou má 118 kW, maximum ale leží níže, v 3750 min-1. Nejvyšší točivý moment je 360, resp. 380 Nm, v obou případech je ho dosaženo při 2000 min-1, motor ale dle tvrzení Renaultu poskytuje dostatečný přísun točivého momentu až do 5000 min-1. Zajímavostí je, že díky mimořádně rychlému předehřívání bude možné tento motor okamžitě nastartovat při mrazech až do -23°C, tedy v podmínkách mírného podnebí prakticky vždy.
Renault Megane 2009: Přehled vznětových motorizací (1,9 dCi a 2,0 dCi) | ||||
Motor | 1.9 dCi 130 | 1.9 dCi 130 DPF | 2,0 dCi 150 DPF | 2,0 dCi 160 DPF |
Převodovka | 6M | 6M | 6A | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1870 | 1870 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 96/3750 | 96/3750 | 110/4000 | 118/3750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 300/1750 | 300/1750 | 360/2000 | 380/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 205 | 210 | 215 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 | 9,5 | 9,2 | 8,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,1 | 5,1 | 6,6 | 5,9 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1315 | 1320 | 1409 | 1384 |