Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane RS Red Bull Racing RB8: Oslava třetího titulu

Aleš Dragoun
Diskuze (46)
Tovární Renaulty sice již z tratí Grand Prix zmizely, francouzská automobilka ale dodává motory dál. A s Red Bullem získala loni už třetí titul mistra světa v řadě.

Renault se hlásí hlavně ke konstruktérskému titulu, byť Sebastian Vettel získal i ten jezdecký. Oficiální šampionát pro dodavatele pohonných jednotek ve F1 vypsání není, takže francouzské automobilce vlastně nic jiného nezbývá. Ale činila tak i v minulosti a dělají to jiní, takže proč ne?

Slavit se zkrátka musí a nejlépe limitovanou edicí sportovního modelu. Objektem zájmu pro úpravy se tentokrát stal třídveřový Mégane RS, který dostal doplňkové označení vítězného vozu, tedy Red Bull Racing RB8. Ale ani trojnásobný německý mistr světa nepřišel zkrátka, na propagačních fotkách si zapózoval.

Pokud fanoušek čeká nějaké technické změny oproti běžným Méganům R.S., musíme jej zklamat. Snad jen ostřejší a tvrdší podvozek Cup, který je jinak za příplatek. Ten už se netýká standardního samosvorného diferenciálu. Ale i přesto zůstává tento Francouz jednou z nejlepších předokolek. Pod kapotou vrní dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec s turbem a výkonem 195 kW (265 k), který pochopitelně nepostrádá start-stop. Tabulková spotřeba benzinu díky němu klesla na 7,5 l/100 km, ale jak dobře víme, je to spíše orientační údaj. Majitel, který bude pořádně šlapat na plyn, jej určitě nedosáhne.

Důležité jsou hlavně vizuální změny: třeba barva karoserie Crépuscule Blue, tento odstín modří kopíruje monoposty Red Bull. Na zádi i bocích koneckonců najdeme rovněž loga stáje a také typickou šedomodročervenou trikolóru. Tmavě modrá je doplněná platinovou šedí, dominantní prvek představuje zadní křídlo, jsou v ní ale vyvedeny i kliky a zrcátka. Představovaný Mégane jezdí na devatenáctipalcových černých kolech se stříbrným lemováním, pod kterými jsou vidět rudě lakované brzdové třmeny.

Emblémy Red Bullu byly vyraženy také do interiérových koberečků, hliníkových prahů s číslem edice a nechybí ani na anatomických sedačkách od Recara. Ty pokrývá kombinace látky a kůže a jsou prošity červenou nití. Součástí výbavy je i multimediální systém R-Link. Zařízení důvěrně známe z jiných současných modelů značky, kombinuje telefon, navigaci TomTom, audio a nastavení auta. Dá se ovládat dotykovou obrazovkou, joystickem na středové konzole, nebo hlasem. Třešničku na dortu představuje nová, v pořadí druhá verze telemetrie R.S. Monitor, která sdílí výstupní sedmipalcový displej právě s R-Linkem. Část informací se promítá trojrozměrně, jsou zde k dispozici časy zrychlení z 0 na 100 km/h a další důležitá data, která je možné bez problémů uložit na flash disk.

Mégane R.S. Red Bull Racing RB8 se bude prodávat celkem v 26 zemích. V domovské Francii si jej zájemci mohou koupit od konce června. Limitovaný ostrý Mégane přijde na 36 tisíc eur, tedy zhruba 939.700 Kč.

Aleš Dragoun
Diskuze (46)
Avatar - white label
27. 5. 2013 01:46
Re: Raději...
Hipíku, probuď se, já jsem tu přece nic o podprůměrném MRS nepsal (a nevidím proto ani důvod), pokud tvrdíš opak, tak mi to laskavě ocituj s odkazem na můj konkrétní příspěvek, kde jsem něco takového uvedl.
Naopak ty jsi zde doslova napsal, že podprůměrný je Golf R, cituji "...podpriemerneho a predrazeneho golfa R..." (24.05. 23:18).
O tom, že je bezproblémové denní použití u HH přednost, nemůže být pochyb, takže asi víš dobře, proč o tom chceš raději pomlčet.
Poslední větší srovnávačka (bez Golfu R) v časopisu EVO dopadla tak, že celkově skončil Focus III ST před MRS CUP, a to přesto, že MRS CUP jezdí určitě lepší časy na ringu, než to STéčko (které mimochodem nemá ani mechanický "samosvor"). Považuješ snad proto redaktory časopisu EVO za "totální magory"? ;-)
26. 5. 2013 22:15
Re: Raději...
Ty si ale srandista, pozeral som kopec testov a porovnavani, v jedinom teste nevyhral golf nad meganom vcasoch. A ty mi tu ides rpzpravat totalne bludy o podpriemernom megane. ....
A o tom, ze je vlastne denne pouzitie hh prednost. .... o tom tiez pomlcim, vlastne teda focus rs, megane rs, a dalsiedobre auta su daleko sa megagolfom. ..... a drviva vacsina testerov, ktori pasuju megane a focus za kralov hh su asi totalni magori.
Avatar - white label
25. 5. 2013 17:38
Re: Raději...
A to tak (zklamaný), že velmi. MirekGTA nebude ani tak majitel Alfy s velkou duší, jako spíš "Mirek Dušín" v uvozovkách... >:D
Avatar - woody-alien
25. 5. 2013 13:29
Re: Raději...
>:-[] No to rozhodně ne, titul HH roku by neměl být to samé jako titul na plzeňských právech. >:D Ale asi to eRko nebude nic moc, když i majitel Alfy s velkou duší MirekGTA z něj byl zklamanej. :-| >:D
Avatar - white label
25. 5. 2013 12:04
Re: Raději...
>:-[]
Jak nemá hh čas na ringu jako MRS CUP, je hned celkově "podprůměrný", možná by to chtělo napsat stížnost třeba do časopisu TG, který Golfu R, udělil "titul" hh roku, což by se "podprůměrným" hh určitě udělovat nemělo. ;-)