Renault Mégane RS Red Bull Racing RB8: Oslava třetího titulu
Renault se hlásí hlavně ke konstruktérskému titulu, byť Sebastian Vettel získal i ten jezdecký. Oficiální šampionát pro dodavatele pohonných jednotek ve F1 vypsání není, takže francouzské automobilce vlastně nic jiného nezbývá. Ale činila tak i v minulosti a dělají to jiní, takže proč ne?
Slavit se zkrátka musí a nejlépe limitovanou edicí sportovního modelu. Objektem zájmu pro úpravy se tentokrát stal třídveřový Mégane RS, který dostal doplňkové označení vítězného vozu, tedy Red Bull Racing RB8. Ale ani trojnásobný německý mistr světa nepřišel zkrátka, na propagačních fotkách si zapózoval.
Pokud fanoušek čeká nějaké technické změny oproti běžným Méganům R.S., musíme jej zklamat. Snad jen ostřejší a tvrdší podvozek Cup, který je jinak za příplatek. Ten už se netýká standardního samosvorného diferenciálu. Ale i přesto zůstává tento Francouz jednou z nejlepších předokolek. Pod kapotou vrní dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec s turbem a výkonem 195 kW (265 k), který pochopitelně nepostrádá start-stop. Tabulková spotřeba benzinu díky němu klesla na 7,5 l/100 km, ale jak dobře víme, je to spíše orientační údaj. Majitel, který bude pořádně šlapat na plyn, jej určitě nedosáhne.
Důležité jsou hlavně vizuální změny: třeba barva karoserie Crépuscule Blue, tento odstín modří kopíruje monoposty Red Bull. Na zádi i bocích koneckonců najdeme rovněž loga stáje a také typickou šedomodročervenou trikolóru. Tmavě modrá je doplněná platinovou šedí, dominantní prvek představuje zadní křídlo, jsou v ní ale vyvedeny i kliky a zrcátka. Představovaný Mégane jezdí na devatenáctipalcových černých kolech se stříbrným lemováním, pod kterými jsou vidět rudě lakované brzdové třmeny.
Emblémy Red Bullu byly vyraženy také do interiérových koberečků, hliníkových prahů s číslem edice a nechybí ani na anatomických sedačkách od Recara. Ty pokrývá kombinace látky a kůže a jsou prošity červenou nití. Součástí výbavy je i multimediální systém R-Link. Zařízení důvěrně známe z jiných současných modelů značky, kombinuje telefon, navigaci TomTom, audio a nastavení auta. Dá se ovládat dotykovou obrazovkou, joystickem na středové konzole, nebo hlasem. Třešničku na dortu představuje nová, v pořadí druhá verze telemetrie R.S. Monitor, která sdílí výstupní sedmipalcový displej právě s R-Linkem. Část informací se promítá trojrozměrně, jsou zde k dispozici časy zrychlení z 0 na 100 km/h a další důležitá data, která je možné bez problémů uložit na flash disk.
Mégane R.S. Red Bull Racing RB8 se bude prodávat celkem v 26 zemích. V domovské Francii si jej zájemci mohou koupit od konce června. Limitovaný ostrý Mégane přijde na 36 tisíc eur, tedy zhruba 939.700 Kč.