Renault Mégane s motory na E85 i bionaftu
Toto jaro je Renault připraven spustit výrobu Méganu poháněného motorem 1.6 16V 110k schopným spalovat bioethanol E85. Pohonná jednotka je odvozena z existujícího motoru a upravena pro spalování benzinu i bioetanolu E85. Hlavní rozdíly jsou v palivovém systému, upraveno musí být vstřikování, válce, ventily a ventilová sedla, tak aby odolávaly korozně působící směsi etanolu a benzinu E85. Na základě zkušeností získaných od roku 2004 v Brazílii, kde se prodávají automobily spalující etanol E100, Renault předpokládá, že už v roce 2009 50 % jím vyrobených automobilů s benzinovým motorem a dodávaných na evropský trh bude připraveno spalovat benzín i etanol E85.
Koncem roku 2006 Renault spustil prodej modelů Trafic 2.0 dCi a Master 2.5 dCi, které mohou používat bionaftu B30. Toto palivo už svým označením napovídá, že se jedná o naftu, která obsahuje 30 % příměsí biomateriálu. Prodej těchto automobilů je zatím zaměřen především na společnosti, operující s velkými vozovými parky, které si mohou dovolit speciální čerpací stanice na bionaftu B30.
Renault si dal závazek, že do roku 2009 všechny diesely v nabídce budou schopny spalovat bionaftu B30. Vznětový motor 1.5 dCi 85k je názornou ukázkou toho, jak může být ekologický diesel přenesen do světa osobních automobilů.
Současná modelová řada Renaultu vyniká jako jedna nejefektivnějších na světě v oblasti snižování spotřeby paliva a emisí CO2. Vedle zavedení bionafty B30 chce Renault do roku 2009 prodat milion automobilů, jejichž emise budou nižší než 140 g CO2 na kilometr a třetina z těchto vozů by měla mít emise nižší než 120 g/km.