Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Nepta: pětimetrový kabriolet pro čtyři

Ondřej Láník
Diskuze (31)
Luxusní počiny Renaultu v posledních deseti letech ani jednou nedopadly úspěšně. Avantime ani Vel Satis na trzích neuspěly, ale Renault se nevzdává. Nejnovější studie pro pařížský autosalon ukazuje další možnou cestu...

Luxusní počiny Renaultu v posledních deseti letech ani jednou nedopadly úspěšně. Avantime ani Vel Satis na trzích neuspěly, ale Renault se nevzdává. Nejnovější studie pro pařížský autosalon ukazuje další možnou cestu...

Moderní interpretace klasického čtyřmístného kabrioletu v podání Renaultu se jmenuje Nepta. Pontonová karoserie dlouhá 4995 mm, široká 1956 mm a vysoká 1332 mm je postavena na rozvoru 2845 mm. Hlavní designérskou myšlenkou je ztvárnění křídlových bočních dveří, které mají délku neuvěřitelných 3760 mm. Místo dvou párů je k dispozici jen pár jediný, s každým křídlem se přitom otevírá také část kapoty vpředu a část vzadu za prostorem pro cestující. Otevírání mají na starost elektromotory.

Doutníkovitá karoserie ukrývá vpředu uložený přeplňovaný šestiválec 3,5 l o výkonu 309 kW. Točivý moment tohoto motoru dosahuje díky přeplňování maxima 560 Nm při 3000 ot./min. Vpředu podélně uložený motor pohání zadní kola, která mají mamutí rozměr 23 palců. Automobil pak podle výrobce umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,9 s díky sedmistupňové automatické převodovce s řazením na volantu.

U konceptu byly aplikovány nejnovější technologie světelné techniky a pneumatikářského průmyslu. O první zmíněnou komponentu se postarala firma Valeo s novými multifunkčními LED světlomety a o tu druhou pak firma Michelin s pneumatikou s nesymetrickým takřka organicky tvarovaným dezénem, který má vedle dobré ovladatelnosti lépe odpovídat i aerodynamickým požadavkům.

Světlý interiér kombinuje luxusní modernu i retroprvky na přístrojovém štítu. Každý z cestujících si může individuálně nastavit vyhovující klimatické podmínky na svém místě, za první i druhou řadou sedadel je skleněný deflektor, omezující proudění ve voze za jízdy. Zadní strana předních sedadel obsahuje LCD monitory palubního zábavního systému. Sedadla jsou pevně zabudovaná, řidič má možnost všestranně nastavit sloupek volantu a polohu pedálů.

Ondřej Láník
Diskuze (31)