Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault připustil, že v případu špionáže byl oklamán

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Ministryně hospodářství a financí Christine Lagardeová dnes prohlásila, že pokud se obvinění ze špionáže nepotvrdí, bude z toho muset Renault vyvodit náležité důsledky.

Francouzská automobilka Renault připustila, že v údajném případu průmyslové špionáže se možná stala jen obětí manipulace a podvodu. Ministryně hospodářství a financí Christine Lagardeová dnes prohlásila, že pokud se obvinění ze špionáže nepotvrdí, bude z toho muset Renault vyvodit náležité důsledky.

Renault v lednu odvolal tři manažery a podal na neznámé pachatele žalobu za průmyslovou špionáž zaměřenou na jeho program elektrického automobilu. Případ podkopal vztahy France s Čínou, protože vyšetřovatelé podle vládních zdrojů zkoumali možné spojení špionážních aktivit s Čínou.

Provozní ředitel Renaultu Patrick Pelata ve čtvrtek v listu Le Figaro prohlásil, že "určitý počet indicií nás vede k pochybnostem". Podle něj existují dvě možnosti - buď jde skutečně o špionáž a manažeři dokonale chrání své zdroje, "nebo je Renault obětí manipulace, jejíž povahu neznáme, avšak mohlo by jít o podvod", řekl Pelata.

Provozní šéf Renaultu dodal, že ve druhém případě by navrhl obviněné manažery vzít zpět a jakoukoli nespravedlnost napravit třeba i vyvozením důsledků pro nejvyšší vedení. "Až vyšetřování skončí, přijmeme všechny důsledky až po nejvyšší úroveň firmy, to znamená včetně mě," řekl Pelata.

Lagardeová v rozhovorů pro rozhlasovou stanici RMC vyzvala k urychlenému vyřešení případu a přijetí "všech důsledků". "Dnes je důležité dostat se k pravdě, a to rychle, a pokud by se podezření ukázala jako nepodložená, nechť je spravedlnosti učiněno zadost, ať je obnovena důvěra a vyplaceno odškodné," uvedla ministryně, "Nemělo by se střílet bez míření a obviňovat bez důkazů," dodala.

Francouzská tajná služba nyní podle právníka Renaultu Jeana Reinharta stále vyšetřuje existenci bankovních účtů ve Švýcarsku a Lichtenštejnsku. Existence těchto účtů je klíčovou součástí obvinění, a dokud se nenajdou, zřejmě zůstane obvinění bez důkazů. Všichni tři manažeři jakoukoli vinu popírají.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Avatar - Ada je zase tady
6. 3. 2011 01:56
Re: 21st century marketing. Nic viac.
Presne! :yes: Jen reklama! Aby si verejnost myslela, ze rendlik ma neco, co by stalo za hrich - a ona to pritom byla jen docela obycejna rozkradacka. Kdo by taky u rendliku mohl neco vyspehovat, kdyz vyrabi jednu kreaturu horsi, nez druhou! :no: :no: :no:
4. 3. 2011 23:29
Re: 21st century marketing. Nic viac.
FOX11
[odkaz]

Pachatel jel neuvěřitelnou stošedesátkou!!!
4. 3. 2011 21:37
Re: No to by si Číňani pomohli
no to jsou teda megahovadiny.

Normální člověk s pudem sebezáchovy si koupí bezpečné auto. Pro těch pár jelit, který by chtěli strašně šetřit a koupit si auto třeba bez výztuh, pásů, (nakonec nestačila by jenom ruční brzda?) jsou tady předpisy minimální bezpečnostní výbavy, které jsou v EU naštěstí poměrně tvrdé.

A můžeš uvést odkaz na elektromobil z číny (300 kg hmotnost) a pro porovnání odkaz i na nějaký ten "extra těžký elektromobil na základě klasického auta" které se tak diametrálně liší dojezdem? (ale ať jsou ty auta zevnitř srovnatelně velká >:D )
4. 3. 2011 16:53
No to by si Číňani pomohli
poslat špiony do Renaultu. Nemá cenu si něco nalhávat, Evropa je v elektromobilech dost pozadu hlavně díky naprosto špatnému přístupu k jejich konstrukci. V Číně se levné elektromobily dávno běžně používají, má je tam i policie. Jenom k nám se nesmí dovážet, protože si Evropské automobilky hlídají trh za každou cenu.

Čínský elektromobil je dnes doslova skořápka s kostrou z oceli nebo hliníku a karoserií z laminátu. Díky tomu váží jen kolem 300 kilo i s bateriemi. Nevozí zbytečně ABS, ESP, TCS,... a nemají v crash testu 5*. Baterek je potřeba míň, elektromotory stačí menší a slabší > výsledná cena je nízká a elektromobil i bez dotací konkurenceschopný.

Evropa naproti tomu vyvíjí elektromobily na základě klasických aut, s těžkými karoseriemi které musí táhnout mnohem víc baterií i silnější elektromotory. Výsledná hmotnost je potom o víc jak tunu vyšší než u Čínských > extrémní cena a malý dojezd tomu odpovídá.