Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault připustil, že v případu špionáže byl oklamán

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 4. 3. 2011 • 01:56
26
5
Zobrazit náhledy (26)
Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio
Ministryně hospodářství a financí Christine Lagardeová dnes prohlásila, že pokud se obvinění ze špionáže nepotvrdí, bude z toho muset Renault vyvodit náležité důsledky.

Francouzská automobilka Renault připustila, že v údajném případu průmyslové špionáže se možná stala jen obětí manipulace a podvodu. Ministryně hospodářství a financí Christine Lagardeová dnes prohlásila, že pokud se obvinění ze špionáže nepotvrdí, bude z toho muset Renault vyvodit náležité důsledky.

Renault v lednu odvolal tři manažery a podal na neznámé pachatele žalobu za průmyslovou špionáž zaměřenou na jeho program elektrického automobilu. Případ podkopal vztahy France s Čínou, protože vyšetřovatelé podle vládních zdrojů zkoumali možné spojení špionážních aktivit s Čínou.

Provozní ředitel Renaultu Patrick Pelata ve čtvrtek v listu Le Figaro prohlásil, že "určitý počet indicií nás vede k pochybnostem". Podle něj existují dvě možnosti - buď jde skutečně o špionáž a manažeři dokonale chrání své zdroje, "nebo je Renault obětí manipulace, jejíž povahu neznáme, avšak mohlo by jít o podvod", řekl Pelata.

Provozní šéf Renaultu dodal, že ve druhém případě by navrhl obviněné manažery vzít zpět a jakoukoli nespravedlnost napravit třeba i vyvozením důsledků pro nejvyšší vedení. "Až vyšetřování skončí, přijmeme všechny důsledky až po nejvyšší úroveň firmy, to znamená včetně mě," řekl Pelata.

Lagardeová v rozhovorů pro rozhlasovou stanici RMC vyzvala k urychlenému vyřešení případu a přijetí "všech důsledků". "Dnes je důležité dostat se k pravdě, a to rychle, a pokud by se podezření ukázala jako nepodložená, nechť je spravedlnosti učiněno zadost, ať je obnovena důvěra a vyplaceno odškodné," uvedla ministryně, "Nemělo by se střílet bez míření a obviňovat bez důkazů," dodala.

Francouzská tajná služba nyní podle právníka Renaultu Jeana Reinharta stále vyšetřuje existenci bankovních účtů ve Švýcarsku a Lichtenštejnsku. Existence těchto účtů je klíčovou součástí obvinění, a dokud se nenajdou, zřejmě zůstane obvinění bez důkazů. Všichni tři manažeři jakoukoli vinu popírají.

Témata
Avatar - Ada je zase tady
6. 3. 2011 01:56
Re: 21st century marketing. Nic viac.
Presne! :yes: Jen reklama! Aby si verejnost myslela, ze rendlik ma neco, co by stalo za hrich - a ona to pritom byla jen docela obycejna rozkradacka. Kdo by taky u rendliku mohl neco vyspehovat, kdyz vyrabi jednu kreaturu horsi, nez druhou! :no: :no: :no:
4. 3. 2011 23:29
Re: 21st century marketing. Nic viac.
FOX11
[odkaz]

Pachatel jel neuvěřitelnou stošedesátkou!!!
4. 3. 2011 21:37
Re: No to by si Číňani pomohli
no to jsou teda megahovadiny.

Normální člověk s pudem sebezáchovy si koupí bezpečné auto. Pro těch pár jelit, který by chtěli strašně šetřit a koupit si auto třeba bez výztuh, pásů, (nakonec nestačila by jenom ruční brzda?) jsou tady předpisy minimální bezpečnostní výbavy, které jsou v EU naštěstí poměrně tvrdé.

A můžeš uvést odkaz na elektromobil z číny (300 kg hmotnost) a pro porovnání odkaz i na nějaký ten "extra těžký elektromobil na základě klasického auta" které se tak diametrálně liší dojezdem? (ale ať jsou ty auta zevnitř srovnatelně velká >:D )
4. 3. 2011 16:53
No to by si Číňani pomohli
poslat špiony do Renaultu. Nemá cenu si něco nalhávat, Evropa je v elektromobilech dost pozadu hlavně díky naprosto špatnému přístupu k jejich konstrukci. V Číně se levné elektromobily dávno běžně používají, má je tam i policie. Jenom k nám se nesmí dovážet, protože si Evropské automobilky hlídají trh za každou cenu.

Čínský elektromobil je dnes doslova skořápka s kostrou z oceli nebo hliníku a karoserií z laminátu. Díky tomu váží jen kolem 300 kilo i s bateriemi. Nevozí zbytečně ABS, ESP, TCS,... a nemají v crash testu 5*. Baterek je potřeba míň, elektromotory stačí menší a slabší > výsledná cena je nízká a elektromobil i bez dotací konkurenceschopný.

Evropa naproti tomu vyvíjí elektromobily na základě klasických aut, s těžkými karoseriemi které musí táhnout mnohem víc baterií i silnější elektromotory. Výsledná hmotnost je potom o víc jak tunu vyšší než u Čínských > extrémní cena a malý dojezd tomu odpovídá.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku