Renault Sandero RS Racing Spirit: Hot-hatch s mapkou okruhu v Brně
Evropa si může nechat o výkonném Sanderu jen zdát. Zákazníci Dacie by jistě takovou verzi uvítali, ale prostě smůla. Argentinci a Brazilci mají více štěstí a hlavně tam neplatí žádné evropské emisní normy, že? Hot-hatch, pro tamní trh s kosočtvercem ve znaku, je trochu old school, o nové verzi Racing Spirit to platí rovněž. Jenže určitá staromódnost tohohle auta má svoje kouzlo...
Zapomeňte na turbo a dvouspojkovou převodovku s řazením pod volantem. Sandero RS (nebo chcete-li R.S. 2.0) Racing Spirit pohání atmosférický čtyřválcový benzinový dvoulitr. Má sice jen 112 kW (152 k) a 205 N.m, ale to přece stačí. Tuto porci posílá dopředu starý dobrý manuál, navíc šestistupňový a s krátkými dráhami. Logo Renault Sportu rozproudí krev v žilách, stejně jako červené polepy na bocích jinak černé karoserie s motivy šachovnicové vlajky a nezbytnými nápisy. Stejnou barvou jsou vyvedeny i spodní části nárazníků a kryty vnějších zpětných zrcátek.
Totožná kombinace se objevuje také v interiéru, kde před pákou mechanické parkovací brzdy najdeme plaketku s pořadovým číslem edice. Vznikne jen 1.500 kusů. Kromě jiného je na štítku i mapka. Těžko říct, proč si Renault vybral jako motiv zrovna okruh v Brně, asi se mu zamlouval jeho tvar, ale potěší to! Mají jej všechny vozy? To netušíme, minimálně exemplář s pořadovým číslem 0011 na firemních snímcích však ano.
„RS na druhou“ jezdí na sedmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 4 rozměru 205/45 a má i rudé brzdové třmeny. Z klidu na stovku zrychlí za 8 s, což je na něco, co my známe jako levné auto pod logem rumunské automobilky ve francouzském vlastnictví, věru půvabné. Upaluje i dvoustovkou a ještě ji dokáže o 2 km/h překročit, ale ani v latinskoamerických zemích stejně nemůžete jet legálně rychleji než stotřicítkou...
Sandero RS Racing Spirit bude představeno na autosalonu v argentinském Buenos Aires, který se koná od 10. do 20. června. Známe cenu v sousední Brazílii: tam přijde na 66.400 realů (515.600 korun). Za tyhle peníze má denní diody, automatickou klimatizaci, přední elektrická okna, sedmipalcovou dotykovou obrazovku sdružující audio a navigaci, parkovací čidla, asistent rozjezdu do kopce, ESP a tempomat. Rekord hot-hatchů na Nürburgringu s tímhle autem nepřekonáte, ale o to tady vůbec nejde. Ostrý pětidveřák je prostě ze staré školy, nic podobného už automobilky v Evropě (vyjma států za slovenskými hranicemi) nabídnout nemohou.