Renault Symbol je Logan pro Turecko a severní Afriku
Renault Symbol je pouhou značkovou variantou druhé generace Dacie Logan. Hlavní odlišnost představuje příď, která koresponduje s aktuálním stylem francouzské automobilky včetně obřího loga. Přední nárazník pak jakoby zespodu „obtéká“ hlavní světlomety. Zadní partie představované verze jsou s dražšími Logany zcela shodné.
Nabídka motorů začíná také již známým přeplňovaným tříválcem 0,9 TCe 90 s výkonem 66 kW (90 k) a normovanou spotřebou benzinu 5,3 l/100 km. Nechybí ani turbodiesely 1,5 dCi naladěné na 55 kW (75 k), respektive 66 kW (90 k). Konzumace nafty u úspornější jednotky spadla dle evropské metodiky na 3,9 l/100 km. Čtyřventilový zážehový čtyřválec 1,2 l s 55 kW, který pohání levnou dacii, tedy v portfoliu nehledejme.
Vyšší výbavy Symbolu zahrnují tempomat s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizaci a firemní navigaci Renault Media Nav se sedmipalcovým dotykovým displejem, USB konektorem a bezdrátovým připojením. Byť je Symbol stejně jako Logan klasickým sedanem, nechybí sklopná a v poměru 60:40 dělená zadní lavice, pochopitelně záleží na výbavě. Zákazníkům bude poskytována tříletá záruka s omezením na 100 tisíc kilometrů.
Renaultů Symbol se zatím dočkají na začátku příštího roku „domácí“ Turci, poté se začne prodávat také v Alžírsku a Tunisku. Otázka zní: nahradí Symbol Thalii? Ta totiž leckde nese jméno Clio Symbol. Je však konstrukčně mnohem starší (vždyť vychází z Clia II), ale také logicky mnohem menší. Navíc se v radikálně modernizované podobě vyrábí jen čtyři roky, od podzimu 2008.
Automobilka dosud nic oficiálně nepotvrdila, ani nevyvrátila. Navíc, pokud Symbol dorazí i na vybrané evropské trhy, hrozí do značné míry kanibalizace.