Renault Trucks: Connect - vize nákladního vozu budoucnosti
Prostřednictvím studie Connect se společnost Renault Trucks snaží najít odpověď na otázku, jak bude vypadat přeprava zboží ve městě v roce 2030 nebo 2040. Connect má podle Renault Trucks představovat ideální nákladní vozidlo pro přepravu zboží v městské zástavbě.
Studie nákladního vozu Connect vznikla v měřítku 1 : 25 a přibližuje různé přístupy k návrhu městského nákladního vozidla budoucnosti.
Jasnou volbou pro pohon skutečného vozidla je podle jeho tvůrců elektrická energie. Jednak proto, že v roce 2040 bude vjezd do center měst vyhrazen pouze pro vozidla nehlučná a neznečišťující životní prostředí a jednak proto, že tato technologie otevírá nové možnosti v architektuře vozidla.
Díky použití elektromotorů v předních kolech a uložení akumulátoru v podvozku je plošina vozidla Connect zcela plochá. Toto uspořádání umožňuje přístup do vozidla z úrovně chodníku a nakládání a vykládání je možné jak zezadu tak z bočních stran.
Činnost řidiče má usnadnit umístění jeho sedadla do středové pozice, díky čemuž může vystupovat i nastupovat z libovolné strany. Z kabiny je umožněn přímý přístup k převáženému zboží a řidič tak může omezit vystupování a nastupování do vozidla.
Umístění sedadla uprostřed kabiny má řidiči poskytnout dobrý rozhled vpřed i do stran, což přispívá ke zvýšení bezpečnosti jak řidiče, tak i dalších účastníků provozu, zvláště chodců. Výhled dozadu je zajišťován pomocí obrazovky vestavěné do přístrojové desky, která je propojena s kamerami umístěnými na zadní části vozu.
Název studie Connect nebyl zvolen náhodně. Odkazuje samozřejmě k možnosti připojení vozidla za účelem dobití akumulátorů, ale taktéž poukazuje na jeho vestavěné telematické systémy.
Význam těchto aplikací, využívaných již u současných kamionů značky Renault Trucks, jako je produkt Optifleet nebo aplikace společnosti Renault Trucks pro smartphony (speciální navigační systém pro těžká nákladní vozidla NavTruck, virtuální kniha jízd Time Book …), bude v budoucnu nadále růst.
Tyto nástroje budou všudypřítomné a řidiči budou s jejich pomocí získávat například aktuální informace o dopravní situaci, údaje o zbývající délce dojezdu vozidla či polohu nejbližšího místa pro dobití.