Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks: Connect - vize nákladního vozu budoucnosti

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Společnost Renault Trucks představila studii nákladního vozu pro přepravu zboží ve městech po roce 2030 pojmenovanou Connect.

Prostřednictvím studie Connect se společnost Renault Trucks snaží najít odpověď na otázku, jak bude vypadat přeprava zboží ve městě v roce 2030 nebo 2040. Connect má podle Renault Trucks představovat ideální nákladní vozidlo pro přepravu zboží v městské zástavbě.

Studie nákladního vozu Connect vznikla v měřítku 1 : 25 a přibližuje různé přístupy k návrhu městského nákladního vozidla budoucnosti.

Jasnou volbou pro pohon skutečného vozidla je podle jeho tvůrců elektrická energie. Jednak proto, že v roce 2040 bude vjezd do center měst vyhrazen pouze pro vozidla nehlučná a neznečišťující životní prostředí a jednak proto, že tato technologie otevírá nové možnosti v architektuře vozidla.

Díky použití elektromotorů v předních kolech a uložení akumulátoru v podvozku je plošina vozidla Connect zcela plochá. Toto uspořádání umožňuje přístup do vozidla z úrovně chodníku a nakládání a vykládání je možné jak zezadu tak z bočních stran.

Činnost řidiče má usnadnit umístění jeho sedadla do středové pozice, díky čemuž může vystupovat i nastupovat z libovolné strany. Z kabiny je umožněn přímý přístup k převáženému zboží a řidič tak může omezit vystupování a nastupování do vozidla.

Umístění sedadla uprostřed kabiny má řidiči poskytnout dobrý rozhled vpřed i do stran, což přispívá ke zvýšení bezpečnosti jak řidiče, tak i dalších účastníků provozu, zvláště chodců. Výhled dozadu je zajišťován pomocí obrazovky vestavěné do přístrojové desky, která je propojena s kamerami umístěnými na zadní části vozu.

Název studie Connect nebyl zvolen náhodně. Odkazuje samozřejmě k možnosti připojení vozidla za účelem dobití akumulátorů, ale taktéž poukazuje na jeho vestavěné telematické systémy.

Význam těchto aplikací, využívaných již u současných kamionů značky Renault Trucks, jako je produkt Optifleet nebo aplikace společnosti Renault Trucks pro smartphony (speciální navigační systém pro těžká nákladní vozidla NavTruck, virtuální kniha jízd Time Book …), bude v budoucnu nadále růst.

Tyto nástroje budou všudypřítomné a řidiči budou s jejich pomocí získávat například aktuální informace o dopravní situaci, údaje o zbývající délce dojezdu vozidla či polohu nejbližšího místa pro dobití.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
7. 1. 2012 14:16
Re: volant uprostred
nemas co predjizdet...
Avatar - Bubáq
7. 1. 2012 13:43
Re: volant uprostred
Naprostý souhlas! Volant uprostřed je opravdu hloupost... stejně jako totální prosklení kabiny...tak ono to bude elektrické vozidlo na akumulátory a bude mít zcela prosklenou kabinu ... asi aby se akumouše rychleji vybily... možná zde je vysvětlení, proč je to koncept pro rok 2030 - techdy už budou k dispozici zázračné materiály, které zabrání přehřívání kabiny... i v podmínkách urychlování globálního oteplování .... které prý bude resultovat v novou dobu ledovou ... někdy kolem roku 2040 ... to se budou akumouše hodit i pro pohon letadel ... ááááááááááách, krásné sny!
7. 1. 2012 11:43
Re: volant uprostred
no a jak se budeš dívat dopředu přes jiný kamion když budeš chtít předjíždět?
jezdil jsem s Magnumem a musím teda říct že mně osobně se líbí mnohem víc než ta budoucnost...
6. 1. 2012 14:41
volant uprostred
jsem zvedavej, kdy s tim konecne prijdou. Kdo jezdi na ostrovy nebo ridi nakej uklidovej vuz by to ocenil. Nehlede na misto kolem sebe
Avatar - Tomas_2002
6. 1. 2012 14:03
Design
Ten design se mi hrozně líbí. :yes: Jen ten rok 2030 až 2040 mi přijde zvláštní. To jsem čekal třeba 2015, max. 2017. V roce 2030 očekávám, že se kamiony budou bezhlučně vznášet nad zemí a na zem jen dosednou při nakládce a vykládce :-)