Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks D: Mnoho kabin

Verze s přímo řazenou převodovkou mají řadicí páku na výstupku středové konzoly
Budka o šířce 2,1 metru nabízí pro denní provoz dostatek místa
Pod lavicí spolujezdce se ukrývá odkládací prostor
Střešní okno může zpříjemňovat pobyt v kabině
9 Fotogalerie
Diskuze (0)
Prostornost, pohodlí, bezpečnost a další rysy by měly splňovat moderní kabiny užitkových vozidel. Jak je na tom Renault řady D?

Řešení přístupu do kabiny vozidla je ve světě distribuce i nadále velkou výzvou. Vzhledem k průměrným třiceti výstupům a nástupům do vozidla během jednoho pracovního dne umožňuje kabina se sníženou nástupní hranou omezit únavu řidičů, posílit jejich soustředění na řízení a snížit riziko pádu.

Devět verzí

Vzhledem k odlišným požadavkům nabízí Renault Trucks v řadě D devět různých budek zahrnujících tři různé šířky: 2,1 m, 2,3 m (Wide i Access) a 2,5 m (Access). Řadu D lze získat s denní, prodlouženou či zdvojenou kabinou pro čtyři, šest či osm cestujících. Širší budka Wide může sloužit jako denní, prodloužená nebo spací.

Pro svoz odpadu

Model Access s mimořádnou přístupností je opatřen sníženou kabinou, která je dostupná prostřednictvím jediného schůdku. Podlaha kabiny D Access je rovná a umožňuje tak nastupování a vystupování z vozidla z obou stran. Řidič tak z kabiny nemusí vystupovat pozadu. Volitelně může být model D Access opatřen na straně u spolujezdce roletovými dveřmi známými z autobusů.

Díky výšce stropu přes dva metry se řidiči mohou v kabině D Access pohodlně postavit. Při sezení si mohou užívat výhod odpruženého pneumatického sedadla, přičemž je v kabině mohou doprovázet tři spolujezdci, kteří mají k dispozici samostatná opěradla a více než 700 litrů úložného prostoru v horních skříňkách. Ergonomie přístrojové desky byla navržena tak, aby se řidič mohl plně soustředit na řízení.

Dva schody

Do ostatních modelů umožňují přístup do budky dva schůdky s protiskluzovou úpravou. Vzdálenost mezi každým schůdkem byla pečlivě analyzována s cílem omezit namáhání řidičů při nástupu, k čemuž jim napomáhá i madlo. Nastupování řidiče do vozidla je usnadněno díky úhlu otevírání dveří o velikosti 90°. Snadný přístup k čelnímu sklu dovolují dva nebo tři schůdky integrované v nárazníku.

Ve verzi tahač je v zadní části kabiny umístěn kovový můstek pro snadné připojení hadicových přípojek z jeho návěsu. Na zádi budky najdeme pracovní světlo zapínané tlačítkem na přístrojové desce.

Jednoduchá přehlednost

Interiér kabiny je adaptován pro potřeby distribuce. Dominují v něm digitální displej, ergonomické ovládací prvky umístěné na přístrojové desce a sedadla se zesíleným bočním vedením uzpůsobená pro časté nasedání a vysedání z vozidla.

Je-li model řady D vybaven přímo řazenou převodovkou, nachází se řadicí páka na přístrojové desce. Tím je usnadněn přístup do zadní části kabiny. V ní najdeme přípravu pro instalaci příslušenství umožňujícího vytvoření podmínek pro odpočinek a spánek řidičů, zvláště díky časovatelnému osvětlení, které vytváří pohodlnou atmosféru. Společnost Renault Trucks nabízí v závislosti na konfiguraci široký výběr jednodílných nebo dvoudílných sklopných lůžek. V kabině modelu Renault Trucks D Wide je pod lůžkem umístěna chladnička o objemu 30 litrů. Pro větší pohodlí řidičů byla vyvinuta ergonomická sedadla. Jsou opatřena novým látkovým čalouněním. Ovládání tempomatu a robotizované převodovky na volantu umožňuje řidiči plně se soustředit na jeho úkol.

Méně hluku, více bezpečí

Díky motorům Euro VI jsou všechna vozidla řady D v provozu méně hlučná. Například u modelu D Wide došlo ke snížení hluku v interiéru o 35 %.

Bezpečné řízení vozidla je nedílně spjato také s optimální viditelností. Z tohoto důvodu jsou všechna vozidla nové modelové řady opatřena velkým čelním sklem, které umožňuje výborný hluboký rozhled do prostoru před vozidlem, zpětnými zrcátky přizpůsobenými různým šířkám kabiny a opatřenými zesílenými podpěrami, předním zrcátkem a širokoúhlým zadním zrcátkem k omezení mrtvých úhlů.

Za účelem maximální bezpečnosti v městském provozu jsou u řidiče i spolujezdce použity dveře Vision, poskytující nejvyšší úroveň viditelnosti ostatních vozidel, cyklistů a chodců. Model D Access disponuje zorným polem o velikosti téměř 220° a vykazuje mrtvý úhel o velikosti méně než 15°.

Budka musí chránit řidiče, a proto všechny kabiny řady D splňují evropskou normou ECE 29, v rámci které jsou kabiny za účelem ověření bezpečnosti vnitřního prostoru podrobovány nárazovým testům.

Začít diskuzi