Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo 2019 už nemá vpředu kulaté diody

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 22. 1. 2019
35
18
Zobrazit náhledy (35)
Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019 Renault Twingo 2019
Rozkošné Twingo prošlo jemnou modernizací, dotkla se hlavně osvětlovací techniky, ale také podvozku a informačního systému. Nepřeplňovaný litrový tříválec bude k mání se dvěma výkony.

Roztomilé městské miniauto od Renaultu přijíždí v nové podobě, po takřka pěti letech od debutu produkční specifikace třetí generace dozrál čas na změnu. Poznáme ji na první pohled, přišlo totiž o originální samostatné kulaté denní diody v předním nárazníku. Ten nyní vypadá masivněji, byly totiž integrovány do hlavních reflektorů a tvoří v nich písmeno C, obsahují také směrovky. Do „céčka“ byla změněna i grafika světel koncových. Mlhovky zůstaly ve spodní, nyní menší mřížce. Ta horní s centrálně umístěným emblémem má jiné žebrování a zdobení.

Paletu motorů tvoří výhradně zážehové tříválce: atmosférický 1.0 SCe 65 se 48 kW/6250 min-1, ke kterému přibyla nová verze 75 s 54 kW, obě poskytují 95 N.m točivého momentu ve 4000 otáčkách. Nahrazují tedy původní SCe 70 s 52 kW. Alternativu představuje turbodmychadlem přeplňovaná jednotka 0.9 TCe 95 se 68 kW/5500 min-1 a 135 N.m při 2500 otáčkách. Kromě základní pětistupňové manuální převodovky může být spárována i s šestistupňovou dvouspojkovou EDC. O nejsportovnější GT se Renault zatím nezmiňuje.

Twingo váží podle verze pod tunu, konkrétně 914-999 kg. Zajímavé je snížení výšky o centimetr na 1544 mm pro lepší aerodynamiku a samozřejmě i nižší spotřebu. Podvozek má stále rozvor 2492 mm, vpředu „pseudo“ McPhersony a zadní nápravu De Dion, do palivové nádrže se vejde 35 l. Mrňous je jinak 3614 mm dlouhý a 1646 mm široký. Paletu dostupných litých kol rozšířila šestnáctipalcová, základní ocelové disky mají o palec menší průměr. Nová je také barva Mango Yellow (spíše oranžová než žlutá, alespoň na firemních fotkách) a bílá Quartz. Nabídka polepů karoserie zůstala, tím pádem i široké možnosti individualizace vzhledu.

Nejdražší verze může mít zvenčí chromované doplňky. Nad levým zadním kolem se objevil přívod vzduchu k motoru, který je stále umístěn pod podlahou kufru. Ten jde rozšířit ze základních minimálně 174 l sklopením druhé řady sedaček až na 980 l. Rovnou podlahou poté se žádné jiné evropské miniauto chlubit nemůže. Zavazadelník se nyní otevírá páčkou na zadních dveřích pod stěračem, chybí tedy jejich dolní vybrání, na originálním prosklení včetně spodního zatmavení nebylo nutné jinak nic měnit. Zadní nárazník přišel o malý difuzor.

Modifikace v kabině jsou minimální. Vyspělejší informační a zábavní systém Easy Link má nyní sedmipalcovou obrazovku. Zůstaly i kontrastní barvy prvků interiéru. Středová konzola dostala nastavitelný držák nápojů, popřípadě mobilního telefonu. 2 USB porty se nacházejí pod displejem infotainmentu, i v případě levnějšího R&Go. Také on nově podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Úpravami prošly tlačítko startování motoru, ovladač tempomatu i řadicí páka. Schránka před spolujezdcem je uzavřená ve všech specifikacích.

Twingo si odbude výstavní premiéru v Ženevě. Z českého (a slovenského) trhu byla nedávno třetí generace stažena pro nezájem zákazníků... Ti nové generaci s koncepcí „vše vzadu“, dvojčeti současného Smart ForFour, na chuť bohužel nepřišli...

360p720p1080p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Co je na tom rozkošného?
Beersheva
| 25. 1. 2019
Twingo třetí generace bylo jednu dobu jediné kromě BMW a Porsche (na přání), které má ISOFIX i na sedadle vpředu, celkem tedy tři. Kdo má malé dítě ve vajíčku, ten ví o čem mluvím, jaký je rozdíl mít dítě od 0-1 roku vpředu, a jaké je vozit ho skrz zrcátko vzadu, nevidět na něj pořádně a nechat si ho řvát vzadu, bez možnosti na něj šáhnout.

No jasně, vajíčko i sedačka se dají dát dopředu, ale míra komfortu+bezpečí s uložením vajíčka na ISOFIX základnu kliknutím, versus štelování pásů sem tam (a o dost horší bezpečnost navíc) je neporovnatelná.

Aktuálně Škodovka (Octavia, Scala) a VW (Tcross) začaly dělat to samé, a přidalo se i pár modelů Peugeot či Citroen.

generálny kiks
megacruiser
| 24. 1. 2019
Reinkarnace prvního Twinga bohužel není technicky možná. Krátká kapota navazující na přední sklo, nulový přední převis, to už dnešní normy na bezpečnost chodců nepovolí. Proto taky už druhá generace Twinga byla taková hnusně oteklá. Dnes by to bylo ještě horší. Spodní hrana předního okna je pořád výš a čumáky pořád oteklejší a s větší vzduchovou mezerou, protože chodcova hlava nesmí trefit okno a nárazník musí být z papíru a za ním 50 cm vzduchu aby si náhodou nepozorný chodec nepolámal nohy. Smiřme se s tím, že auta už nikdy nebudou tak rozkošná jako první Tvwingo, Panda,... Výhled ven z vozu? Ten se bude taky stále zhoršovat, přes vysokou hranu předního okna u dnešních aut není vidět těsně před auto, velmi praktické při manévrování nebo třeba na polňačce. Velmi položené A sloupky a skoro neexistující zadní okna taky nejsou to co bych hledal. A celé to dorazí opěrky hlavy, které u některých nových aut už nelze rozumně narovnat a stále tlačí hlavu dopředu. Velmi nepříjemné a frustrující. O opěrce hlavy ve svých starých autech ani nevím, nijak mě neomezuje.
generálny kiks
Nonsens
| 23. 1. 2019
urezať malému autu kufor a nenahradiť to ničím adekvátnym je hrozná chyba až amatérska. Do neba kričí tá malá predná kapota, ktorá ukrýva akurát nádržku na ostrekovače. A čím to vyvažuje? Zadným náhonom? Rejdom? Veď žiadne A auto nemá problém s rejdom, nikto sa nepotrebuje točiť na mieste jak na detskom autodrome. A zadný náhon je takémuto autu nanič. Pri smarte fortu išlo o jedinečný koncept super malého auta, tam to malo význam, pri štvormiestnom už nie (predaje zodpovedali). Po geniálnej jednotke, geniálny pruser. Stiahnuť chvost a reinkarnovať jednotku a la 500.
Avatar - H/K_svwet
Není jiné auto na světě, které se vic potřebuje
H/K_svwet
| 22. 1. 2019
suhlasim... :yes:
Avatar - H/K_svwet
najkrajsie
H/K_svwet
| 22. 1. 2019
bolo prve twingo..... koniec koncov predaje vravia jasne :yes:

to sucasne ktore vyzera ako zmenseny autobus je sice mozno navonok zaujimave ale s povodnym odkazom twinga uz nema spolocne vobec nic.... a inak nie je to ani motokara ako sa to kazdy tester snazi "zachranit" ( kto chce motokaru kupi si F500 abarth a nie tuto stonozku s vyhrievanym kufrom )

za mna to chce twingo ako trojdverak s megapriestorom a super vyhladom ... proste reinkarnovat to uplne prve twingo ( ktore je dodnes genialne ) a spravit z neho nieco podobne co sa podarilo fiatu s F500-kou... lebo za mna jedine tak moze twingo prezit aj nadalej :*)

PS: rozkosna je F500 aj povedzme panda... alebo rozkosne bolo prave aj to prve twingo.. ale to sucasne teda moc rozkosne nie je... za mna skor gycove ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku