Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Michal Fokt Michal Fokt 19. 11. 2016 • 15:16
19
6
Zobrazit náhledy (19)
Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio
Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s turbodvoulitrem z Méganu R.S. ale údajně ho nakonec zadávil jiný obyvatel francouzského hnízda.

Renault je jednou z mála mainstreamových značek, která se nebojí experimentovat se sportovními verzemi svých aut a velmi si na nich zakládá. Však kdo by neznal Renault 5 Turbo nebo Clio V6 a Williams. A už to dokonce vypadlo, že se k nim přidá další vůz, o kterém se bude ještě dlouhá léta mluvit.

Na jaře Renault ukázal fotky modelu Clio R.S.16, které pod atraktivním widebody kitem ukrývalo v současnosti věc už takřka nevídanou - dvoulitrový benzinový turbomotor, převzatý z většího Méganu Renault Sport a naladěný na výkon 280 koní! Něco takového nemá dnes ve třídě subkompaktních hot-hatchů ani prémiové Audi a Mini...

Clio RS16 navíc dostalo výfuk Akrapovič a nově naladěný podvozek, odvozený od modelu RS 275 Trophy-R. Co bylo ale ze všeho nejdůležitější - účetní oddělení shledalo projekt z finančního hlediska životaschopným a vypadalo to, že Francouzi už zase neodolají a stvoří další ikonickou nestvůru. Jenže nakonec k tomu podle informací zevnitř automobilky, které vyšťoural Autocar, nedojde. A neuvěříte, co je příčinou...

Alpine! marketingoví experti Renaultu se obávají, že by zběsilé clio sebralo slávu chystanému sporťáku značky Alpine! Bez legrace, někdo si opravdu myslí, že by supermini s předním pohonem mohlo ublížit sportovnímu zadokolkovému kupé s motorem uprostřed. K neuvěření, ale do jasné míry to ukazuje, jak zdeformované myšlení asi mají ti, kteří si dnes taková auta mohou dovolit...

Byla sice ještě jistá naděje, že by se R.S.16 zpozdilo a dopřálo alpině jejích pár měsíců slávy, ale to už by znamenalo uvedeníaž v roce 2018, což je už příliš dlouhá doba, kdy přijde čas nové generace clia.

Související články

Témata
20. 11. 2016 11:08
Re: To by se mělo tesat do žuly!
Chceš ho zabiť? >:-[]
20. 11. 2016 01:52
Re: To by se mělo tesat do žuly!
A mokrej hadr na čelo jsi skusil? >:D >:D >:D
P.S. Položil sis někdy otázku, proč jsou "auta s tímto ohavným znakem" tak oblíbená? >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2016 20:54
To by se mělo tesat do žuly!
"a vypadalo to, že Francouzi už zase neodolají a stvoří další ikonickou nestvůru."

Zastavili to. Dobře udělali. Křápů s tím ohavným znakem na kapotě už jezdí na silnici více než dost. :no:
19. 11. 2016 19:03
Re: "nemá dnes ve třídě subkompaktních hot-hatchů ani prémio
Navíc v Ženevě se představí RS1 310 hp.
[odkaz]
19. 11. 2016 18:55
Re: "nemá dnes ve třídě subkompaktních hot-hatchů ani prémio
Autor zrejme poukazuje na vykon motora, nie na jeho objem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku