Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poslední atmosférický osmiválec Mercedes-Benz AMG pro F1

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
12 Fotogalerie
Diskuze (3)
Prozatím poslední období vlády nepřeplňovaných motorů ve Formuli 1 končí a v souvislosti s tím zveřejnil Mercedes-Benz fotografie z montáže posledního atmosférického osmiválce.

Éra nepřeplňovaných osmiválců o objemu do 2,4 litru, jejichž otáčky nesměly přesáhnout 18 tisíc za minutu se uzavře s posledním letošním závodem seriálu Formule 1 v brazilském Saou Paulo.

Mercedes-Benz i proto zveřejnil sérii fotografií odhalujících poslední osmiválec FF73 při konečné montáži a ladění v anglickém Brixworthu. V příští sezóně bude tato pohonná jednotka v podstatě exponátem vhodným pro muzeum a místo ní budou monoposty využívat nový vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru vybavený turbodmychadlem.

Důvodem pro tuto změnu, schválenou FIA i týmy již v polovině roku 2011, je snaha o snížení spotřeby paliva u monopostů Formule 1. Ty totiž v souvislosti s přechodem na přeplňované motory nebudou moci v sezóně 2014 spálit více jak 100 litrů benzínu na hodinu jízdy, což je oproti současnosti snížení o cca 40%.

K nižší spotřebě paliva kromě menšího objemu a přeplňování přispěje i systém KERS. Mercedes-Benz například pro podporu svého šestiválce o výkonu okolo 440 kW použije elektromotor s výkonem 120 kW.

Vstoupit do diskuze (3)