Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renner Projekt 3 je oživení legendárního BMW E30 M3. Pod kapotou se skrývá překvapení

Dominik Kovář
Diskuze (0)

První generace M3, to je BMW E30 M3. Průkopník z druhé poloviny osmdesátých let se pod hlavičkou Renner Projekts doznal zajímavých změn.

Jsou modely, které jsou pro fanoušky dané značky modlou. Pro fanoušky BMW můžeme mezi tyto nedotknutelné modely zařadit první generaci BMW M3 s označením E30. V letech 1986 až 1991 se vyrobilo na 18 tisíc kusů s tím, že ty v nejlepším stavu, pokud možno s nízkým nájezdem, se dnes prodávají za milionové částky.

Video se připravuje ...

Společnost Renner Projekts, která působí v Miami, připraví 10 restomodů tohoto populárního a zároveň zcela prvního „emka“ v trojkové řadě. Projekt 3 disponuje novým předním spoilerem Evolution nebo nastavitelným zadním křídlem. Nové jsou zde také aerodynamické disky přímo od Renneru. 

Tým okolo Ronalda Norata tvrdí, že je k dispozici mnoho stylistických úprav a tak může být každý z 10 kusů upravených od Renner Projekts zcela jedinečným. Brzdový systém a pružiny jsou přenastaveny tak, aby se Projekt 3 neztratil ani na okruhu.

Ta nejzajímavější změna se nachází pod kapotou. Renner Projekts zde mají hned několik variant, ze kterých je možné si vybírat. Pod kapotu vám společnost může nacpat šestiválec ze třetí generace M3 (E46) nebo osmiválec z předposlední generace M3 (E92). Další osmiválec je možné vypůjčit si z neméně legendární M5 E39.

A co takhle desetiválec? Ten je bez diskuzí jasným highlightem ve výběru motorizací. Jedná se o 5,0 l atmosférickou V10, která úspěšně sloužila u BMW M5 E60 v letech 2005 až 2010. V tovární specifikaci má tento desetiválec 507 koní. V případě Projekt 3 dochází k navýšení výkonu na více než 600 koní. 

Sluší se tedy vyzdvihnout, že možnosti u tohoto restomodu jsou zejména v oblasti motoru velice zajímavé, za což si Renner Projekts zaslouží pochvalu. Není pochyb o tom, že bude poptávka dříve nebo později naplněna (pokud už tak není). Každý kus bude stát v závislosti na přesné specifikaci přibližně osm milionů korun. 

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme