Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rezvani Beast: Kalifornská bestie oficiálně odhalena

Honda
Honda
Honda
Honda
31 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Kalifornští Rezvani Motors oficiálně odhalili svůj dvoumístný sporťák Beast. Lehká a výkonná konkurence bude mít zase o něco těžší spaní.

Je filozofie Colina Chapmana, tedy malý motor v co nejlehčím autě, už dnes přežitá? Malovýrobci přicházejí s okruhovými monstry se silniční homologací, která sice skoro nic neváží, ale mají vzhledem ke své hmotnosti obří výkony svých agregátů. Jedním z nich je i kalifornská firma Rezvani Motors. Tu loni založili Ferris Rezvani a Kam Hosn a oficiálně sídlí v Orange County. První jmenovaný muž to nevzdává, i když jeho předchozí projekty (Bulleta RF22 a Volarra GT) skončily fiaskem.

Beast začal odhalovat už před rokem, po nedávných teaserech se stříbrošedá placka (anglicky bestie, zvíře, šelma, dravec) ukazuje v plné kráse. Agresivní vnější tvary jsou dílem Samira Sadichova (správně česky, v anglickém přepisu Sadikhova), grafika a designéra z pro nás exotického Ázerbájdžánu. Při výrobě některých dílů, například zrcátek je využíván 3D tisk. Díky štědrému využití uhlíkových vláken váží 748 kg. Šasi kombinuje ocel s karbonem, on je to vlastně upravený, zesílený a „dooblečený“Ariel Atom 3 a firma se tím nijak netají. Důležitá fakta ovšem představují hlavně zadní pohon, pětistupňová manuální převodovka, samosvorný diferenciál a šílených 372 kW výkonu ze čtyřválce 2,4 l. Jeho základ pochází opět z Atomu a my víme, že dárcem orgánů je vlastně Honda. Zatím se jedná o jedinou oficiálně potvrzenou variantu pohonného ústrojí. Má dvojité přeplňování: výfukovým turbodmychadlem i kompresorem Rotrex. Za příplatek je možné koupit také sekvenční skříň. Elektroniky však najdeme v autě naprosté minimum, proto si ostatně vybrali původně britský a také v USA licenčně vyráběný základ. Tak to má být!

Devatenáctipalcová kovaná kola obouvají pneumatiky 235/35, respektive 295/30. Na silnici určitě raketu takové obutí bez problémů udrží. Z klidu na 97 km/h zrychluje během 2,7 s, na stovku tedy přidává určitě alespoň desetinku, dvě. Beztak jsou to výkony z říše snů, stejně jako maximální rychlost 265 km/h. Lehounké supersporty přes tři sta nejezdí, to už by bylo opravdu moc. Tady je důležitá ovladatelnost v zatáčkách a akcelerace a i když se hned tak do Evropy Beast asi nedostane, milerádi věříme tomu, že umí poslouchat na slovo a do zatáček se vrhá s ochotou.

V interiéru je z karbonu skoro všechno: sedačky i volant, ten váží mimochodem jen 300 gramů. Pod ním má pilot k dispozici digitální přístrojový štít. Ale i sem si našla cestu moderní multimédia včetně středové obrazovky, majitelé chytrých telefonů s nakousnutým jablkem budou jásat, infotainment je kompatibilní s jejich přístroji, přímá integrace Apple CarPlay nechybí.

Peníze navíc bude stát kromě zmíněné převodovky a koženého, či Alcantarou potaženého interiéru hlavně čelní sklo, taková zbytečnost přece nemůže být v základu! Beztak zájemce zaplatí alespoň 165 tisíc dolarů a musí si počkat minimálně osm a maximálně dvanáct týdnů na to, až mu jeho nový Beast postaví. Může si ho jít nejprve prohlédnout do showroomu v Costa Mesa a rovnou objednat, když se mu bude líbit.

Začít diskuzi