Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Richard Hammond prodává sbírku klasických aut a motorek, důvodem je nová show

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 7. 2021 • 08:51
100
Zobrazit náhledy (100)
Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Bentley S2 (1959) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Lotus Esprit Sport 350 (1999) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Moto Guzzi Le Mans Mk1 (1977) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969) Porsche 911T (1969)

Známý moderátor se rozhodl založit vlastní renovační dílnu, kde by měla vznikat jeho nová show. Do projektu ovšem investuje vlastní finance, které získává i prodejem části své sbírky.

Richard Hammond založil minulý měsíc vlastní renovační dílnu klasických vozidel, kterou pojmenoval The Smallest Cog. Dílna, ve které bude vznikat i nový pořad pro Discovery+, vznikla z části i na počest Hammondova dědečka, který pracoval v oboru zakázkových staveb karoserií i pro společnosti jako Mulliner nebo Jensen.

Rozběhnout vlastní dílnu v tomto vysoce specializovaném sektoru ale není nic snadného – zvlášť když celý projekt dotujete z vlastní kapsy. A aby bylo z čeho dotovat, rozhodl se Richard Hammond prodat část své sbírky klasických vozidel a motocyklů.

Na aukci The Classic at Silverstone, konané prvního srpna, tak bude k mání rovnou osm velmi zajímavých strojů. Celkem půjde o pět motocyklů a tři automobily, přičemž k některým z nich má Hammond obzvlášť silný vztah.

To platí například pro motocykly z limitované série Kawasaki Z900 z roku 1976 a Norton Dominator 961 Street Limited Edition, které si moderátor nadělil ke svým čtyřicátým a padesátým narozeninám. Za pozornost ale rozhodně stojí i dva předválečné stroje – Sunbeam Model 2 z roku 1927 a Velocette KSS Mk1 z roku 1932, nebo raritní Moto Guzzi Le Mans Mk1 z roku 1977.

Nejstarším nabízeným automobilem bude Bentley S2 z roku 1959, který byl prý miláčkem celé rodiny. Vůz s motorem V8 pod kapotou a nádherným modrým lakováním s chromovými detaily má přitom najeto pouze 63.000 mil, což je zhruba 101.400 kilometrů.

Během aukce však bude velká pozornost jistě věnována i Porsche 911T z roku 1969, které má pod kapotou 2,2litrový plochý šestiválec a na tachometru pouze 56.000 mil (cca 90.100 km). Vůz má ovšem i zajímavou minulost – původně byl totiž prodán majiteli v Kalifornii a následně byl importován do Velké Británie. Ostatně řízení má stále vlevo.

Posledním automobilem je pak Lotus Esprit, konkrétně Esprit Sport 350 z roku 1999, který je pátým z celkem dvaačtyřiceti vozů prodaných zákazníkům ve Velké Británii. Je tak jisté, že i tento vůz bude přitahovat velkou pozornost zájemců. Navíc – původ ze sbírky Richarda Hammonda by mohl cenu vyšroubovat možná ještě o kousek výš.

Připomeňme, že dílnu The Smallest Cog si Richard Hammond otevřel s experty v oblasti renovace – dvojicí otec a syn Neil a Anthony Greenhouse. Oba přitom v minulosti pracovali i na vozech ze sbírky Richarda Hamonda. Samotný pořad pro Discovery+ by měl mít šest epizod a na obrazovkách by se měl objevit do konce tohoto roku.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud