RoadRazer: civilní formule
Oranžová hliníková skořepina vyztužená uhlíkovými vlákny, kola zavěšené jako na monopostu Formule 1, dvě sedadla za sebou a díky použitým materiálům hmotnost pouhých 300 kg – to je lehoučká čtyřkolka RoadRazer, kterou vymyslel a navrhnul dánský stavitel Mikkel Steen Pedersen.
Pod kapotou (tedy spíše v prostoru za řidičem a spolujezdcem) tepe vysokootáčkový agregát Suzuki o objemu 1,3 litru, který příznivci motorek znají z ultrarychlého modelu Hayabusa. Pro účely RoadRazeru je opatřen odděleným systémem mazání se suchou skříní. Výkon 129 kW při 9800 ot./min a točivý moment 132 Nm v 7000 ot./min je na tak lehké autíčko více než dostačující, stokilometrovou rychlost pokoří tahle zběsilá čtyřkolka za 3 vteřiny. Výkonnému motoru sekunduje šestistupňová poloautomatická převodovka, která se ovládá pomocí páček ukrytých pod volantem (spojku nutno používat jen při podřazování).
RoadRazer měří na délku 3420 mm, na šířku 1800 mm a na výšku 1170 mm, rozvor měří 2280 mm a světlá výška 75 mm. Kola jsou obuta do pneumatik o rozměru 215/50 R17.
Chcete si tuhle hračičku pořídit? To se budete muset přestěhovat do Británie, kde je RoadRazer schválený k provozu na pozemních komunikacích. A cena? Za hubičku, 49 000 britských liber (přibližně 2,1 milionu korun). Ale co by člověk nezaplatil, když chce být opravdu výjimečný.