Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce prodává v Monaku tolik aut jako Škodovka

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (73)
Monacké knížectví s rozlohou 2,04 km2 a necelými 33 tisíci obyvatel je specifický trh. Statistikám zde kralují zcela jiné značky než jinde v Evropě.

Na rozdíl od většiny ostatních evropských trh působí ten monacký v letošním roce velmi zdravým dojmem a v prvním pololetí zde bylo registrováno 1.282 nových vozidel. To je zhruba stejně jako v loňském roce, zatímco v sousední Francii a Itálii došlo k poklesu o 8 %, resp. o 20 %. Vyplývá to z informací serveru Best Selling Cars Blog.

Žebříček nejprodávanějších značek za rok 2011 v Monaku narušilo BMW, které se dostalo na první místo díky vozům dodaným na královskou svatbu. V letošním roce se monacký trh vrací ke svému normálu.

První pozice patří značce Mercedes-Benz držící 13,5% podíl na trhu se 173 novými vozy. Jen o dva automobily méně prodalo Audi, které 13,3% podíl na monackém trhu. Stupně vítězů uzavírá třetí německá automobilka, kterou je Porsche, které má 7,8% podíl a rovný 100 nově registrovaných vozů.

První neprémiovou značkou je Volkswagen na čtvrtém místě s 94 vozy, který je před Mini (84 vozů) a BMW (83 vozů). Z asijských značek si nejlépe vede Toyota s 52 vozy na osmém místě a z francouzských automobilek je na tom nejlépe Renault s 38 vozy na desátém místě.

Monacké knížectví je samozřejmě nejčastěji spojováno s milionáři a jejich drahými sportovními a luxusními vozy. Po Porsche na třetí pozici se z výrobců supersportů nejlépe vede Ferrari na 11. pozici s 36 automobily. Britský Bentley je na 13. místě s 33 automobily a až na 24. pozici se umístil McLaren, kterému se ovšem s devíti vozy dařilo výrazně lépe než Lamborghini s pouhými třemi vozy na 38. pozici. K třešničkám na dortu patří po jednom Koenigseggu a Morganu.

Mladoboleslavská automobilka Škoda je na tom s pěti automobily na 34. místě stejně jako Rolls-Royce se stejným počtem nově registrovaných vozů. Pouhé čtyři automobily má na svém kontě Jaguar, který je tak hluboko za šestnácti novými Lexusy, ale stále je na tom ještě lépe než Infiniti s pouhými dvěma vozy nebo Cadillac s jediným autem.

Monacký trh - přehled nejprodávanějších značek (leden - červen 2012)
Poř.ModelProdeje v 1-6/2012 [ks]Tržní podíl [%]Prodeje v 2011 [ks]Tržní podíl [%]
1.Mercedes-Benz17313,50%30712,20%
2.Audi17113,30%35614,10%
3.Porsche1007,80%1134,50%
4.Volkswagen947,30%1556,10%
5.Mini846,60%1546,10%
6.BMW836,50%38115,10%
7.Smart574,40%933,70%
8.Toyota524,10%1044,10%
9.Land Rover453,50%732,90%
10.Renault383,00%602,40%
11.Ferrari362,80%491,90%
12.Fiat342,70%883,50%
13.Bentley332,60%321,30%
14.Citroën332,60%431,70%
15.Ford322,50%562,20%
16.Peugeot282,20%481,90%
17.Suzuki191,50%481,90%
18.Lexus161,20%371,50%
19.Volvo161,20%401,60%
20.Nissan120,90%271,10%
21.Honda110,90%230,90%
22.Chevrolet90,70%30,10%
23.Kia90,70%241,00%
24.McLaren90,70%30,10%
25.Alfa Romeo80,60%180,70%
26.Lancia70,50%20,10%
27.Maserati70,50%170,70%
28.Aston Martin60,50%220,90%
29.Dacia60,50%130,50%
30.Hyundai60,50%140,60%
31.Opel50,40%441,70%
32.Rolls-Royce50,40%80,30%
33.Seat50,40%30,10%
34.Škoda50,40%30,10%
35.Subaru50,40%80,30%
36.Jaguar40,30%80,30%
37.Jeep30,20%100,40%
38.Lamborghini30,20%40,20%
39.Infiniti20,20%40,20%
40.Mitsubishi20,20%110,40%
41.Cadillac10,10%00,00%
42.Daihatsu10,10%20,10%
43.Koenigsegg10,10%00,00%
44.Lada10,10%00,00%
45.Mazda10,10%20,10%
46.Morgan10,10%10,00%
47.Secma10,10%00,00%
-Lotus00,00%30,10%
-Alpina00,00%20,10%
-Bugatti00,00%20,10%
-Tesla00,00%20,10%
-PGO00,00%10,00%
-Saab00,00%10,00%
-Schlesser00,00%10,00%
-Venturi00,00%10,00%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (73)
Avatar - positivemind
30. 8. 2012 15:01
Re: Skôr Škodovka predáva toľko áut ako Rolls-Royce
To ne, a v áčkách jich stojí rovnou 6 vedle sebe. Tříválcový závoďáci >:D
Avatar - Pekelná Micinka
30. 8. 2012 10:40
Re: :D
Aha, no... jo vlastně. Hlavně by to nesměla zabít jako reklamu na Citigo.
Avatar - white label
30. 8. 2012 01:32
Re: :D
Tak Škoda by určitě měla parfém postavený na folosofii "SIMPLY CLEVER", ušitý na míru pro typického českého zákazníka, čili cenově dostupný se složkami chmelu a ječmenného sladu, samozřejmě s "plzeňskou hlavou", "vlčím tělem" a dvojitým "lvím ocasem". ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
30. 8. 2012 00:54
Re: :D
>:D No jo, chtěl jsem bejt vtipnej a to "pánskou" jsem si přečetl až pak. Jinak na Piech Mode by ji asi vadilo, že je sešitá z koncernových dílů. ;-) Ovšem jestli někdy udělá koncern parfémy, to bude terno. Snad jen flakon se čtyřmi kruhy by mohl být pěkný, možná ještě Seat - emoción. Ale VW - Das Parfume pro ni a Turbodiesel Odor pro něj by asi nezabodovalo. Co by měla Škoda to nevím, pod dojmem reklamy na Citigo ani snad vědět nechci, snad možná kdyby tam byl raději jen ten šíp. ;-)
Avatar - white label
30. 8. 2012 00:38
Re: :D
Ale ti nabízí jen pánskou módu a tu snad Kylie nenosí. I když jak znám Kylie, tak by jí tahle značka určitě vadila néně , než třeba "PIECH MODE". >:D