Rolls-Royce ve Frankfurtu 2009
Ghost
Sedan s délkou přes 5 metrů označovaný kódem RR4 měl být menší než Phantom. Jeho prototyp měl premiéru v březnu 2009 na ženevském autosalonu jako koncept 200EX. Produkční verze nese jméno Ghost, které je odkazem na nejslavnější model značky Silver Ghost vyráběný v letech 1904 až 1925.
Design je reinterpretací přístupu zvoleného u Rolls-Royce Phantom, vyznačuje se však nižší siluetou a sportovnějšími proporcemi. Zachovány zůstaly prvky jako zadní dveře otevírané proti směru jízdy, zasouvací soška na masce chladiče nebo emblémy ve středu kol, které se samy srovnávají podle svislé osy. S délkou 5399 mm je Ghost o celých 40 cm kratší než Phantom, i přes hranaté proporce se karoserie vyznačuje součinitelem aerodynamického odporu 0,33.
Pohonnou jednotkou je vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,6 litru osazený dvěma turbodmychadly. Jeho nejvyšší výkon je 420 kW při 5250 min-1, točivý moment vrcholí 780 Nm už od 1500 min-1. S osmistupňovou automatickou převodovkou stačí potenciál motoru pro akceleraci z klidu na 100 km/h za 4,9 s, a to navzdory provozní hmotnosti 2940 kg. Kombinovaná spotřeba je 13,6 l/100 km.