Rošáda u VW: Bývalý šéf Lamborghini míří od Audi Sport k Bugatti

Rošáda u VW: Bývalý šéf Lamborghini míří od Audi Sport k Bugatti Zdroj: acz

Rošáda u VW: Bývalý šéf Lamborghini míří od Audi Sport k Bugatti

Aleš Dragoun
U Volkswagenu dochází k výměně postů. Stephan Winkelmann, který vedl divizi Audi Sport, se přesune do Molsheimu... Možná jen nakrátko.

Stephana Winkelmanna známe jako šéfa italského Lamborghini, v této funkci působil jedenáct let (2005-2016). Výrobce supersportů s býkem ve znaku opravdu pozvedl. Německý manažer, bude mu v říjnu 53 let, poté přešel do vedení divize Quattro GmbH, za jeho vlády od loňského března se přejmenovala na Audi Sport. Proč? Protože už nebude nabízet jen čtyřkolky, ale i R8 GT se zadním pohonem.

Boss neodchází z Volkswagenu úplně, nepřesouvá se ani k Fiatu, kde působil předtím coby marketingový manažer, ani k Mercedesu, který byl jeho chlebodárcem ještě dříve. Wolfsburg provádí „škatulata, hýbejte se“. Po roce a půl u čtyř kruhů čeká Winkelmanna prezidentská funkce v Bugatti Automobiles S.A.S. Tady vystřídá kolegu Wolfganga Dürheimera. Devětapadesátiletý Bavor seděl dost dlouho „na dvou židlích“, kromě legendární francouzské (či přesněji italsko-německo-francouzské) značky vedl ještě britský Bentley.

V Crewe zůstává, alespoň po nějaký čas. Chtěl sice odejít ještě před koncem roku, ale vydrží až do nástupu otevřené verze nového Continentalu, konkrétně by měl dát své sbohem až v létě 2019. Šéfem automobilky s okřídleným B už byl jednou: v letech 2010-2012, dříve pracoval ve výzkumu a vývoji u Porsche a později jej vedl u Audi. Pak se nepohodl s Martinem Winterkornem ohledně elektrických projektů a o místo přišel, byl nucen se vrátit do Británie. Kde je dnes Winterkorn, kterého semlela aféra Dieselgate?

A kdo nahradí Winkelmanna? Michael-Julius Renz. Jeho kariéra je spjata s Audi, nastoupil sem už před 23 lety coby vedoucí maloobchodního marketingu, naposledy velel prodejní divizi v Číně. Teď z něj bude pan generální u Sportu... Je mu také 59 let. Divizi naopak opouští od 1. října inženýr Stephen Reil.

Winkelmann dohlížel na vývoj nového otevřeného R8, kupé RS5 a Avantu RS4. Teď mu spadnou na bedra nadcházející verze Chironu: otevřený Grand Sport a silnější Super Sport (jako kdyby těch 1500 koní nestačilo...). A víte, kdo je jedním z aspirantů na funkci šéfa Bentleye, až ji Herr Dürheimer definitivně opustí?