Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozhovor s finalisty designérské soutěže Peugeotu

Libor Zezulka Libor Zezulka 15. 6. 2005
3
26
Dva Češi, Jan Rambousek a Michal Vlček postoupili se svými návrhy v konkurenci 3800 prací z celého světa do nejlepší třicítky soutěže Design Peugeot. V Brně jsme si s nimi popovídali.

Dva Češi, Jan Rambousek a Michal Vlček postoupili se svými návrhy v konkurenci 3800 prací z celého světa do nejlepší třicítky soutěže Design Peugeot. U příležitosti brněnského autosalonu jsme si s talentovanými českými designéry krátce popovídali.

Byli jste nějak omezení nebo jste dostali od Peugeotu volnou ruku?

Michal Vlček: V podstatě jsme měli volnost. Téma znělo navrhněte Peugeot svých snů a jediné omezení byl rok 2030.

Jak dlouho jste na projektu pracovali?

Michal Vlček: O soutěži jsem se dozvěděl na konci loňských prázdnin a uzávěrka byla někdy na začátku listopadu, takže asi dva měsíce.

Jan Rambousek: Já se tomu věnoval asi půl roku, ale nijak intenzivně, spíš když jsem měl čas.

Přemýšleli jste o praktickém využití vámi navrženého vozu? Například peugeot Honzi Rambouska vypadá jako měsíční vozidlo.

Jan Rambousek: To slyším docela často (smích). Podle mě to zase tak nereálné není. Před chvílí jsme zrovna přemýšleli, že musím jenom vyřešit nastupování a vystupování.

To nás zajímá. Pro koho je vlastně takové auto určeno, kolik uveze lidí?

Jan Rambousek: Takhle, je to auto pro dva až tři pasažéry, kteří budou sedět vedle sebe a zadní část je vyhrazená pro motor. Boční část se odklápí a právě tudy se dostane posádka dovnitř po nějakých schůdkách.

A rozměry?

Jan Rambousek: Uvažoval jsem o výšce okolo dvou metrů, ale upřímně řečeno jsem rozměry předem nijak neplánoval. Nejdřív jsem navrhl kabinu, světla a nakonec z toho vyplynulo, že velká kola jsou jediné východisko.

Co vy Michale? Proč jste zvolil právě tento tvar a proč tři kola?

Michal Vlček: Tvar kapky kvůli aerodynamice, tři kola proto, aby se s tím dobře manévrovalo ve městě. Uvažoval jsem o elektrickém pohonu, takže motory jsou v kolech (stejný systém úspěšně testuje například Mitsubishi - pozn. red.). Počítal jsem s délkou okolo čtyř metrů.

Dovedete si představit vaše studie v běžném provozu?

Jan Rambousek: Docela ano. Nedávno jsem si představoval, když jsem šel ze školy, jak by to vypadalo někde zaparkované. Asi by to bylo obrovský, ale rád bych to někde viděl, to ano.

Pokud vezmeme v úvahu poměr kabiny a kol, asi by to obrovské opravdu bylo, na rozdíl od Michala nic do města.

Jan Rambousek: Já jsem to právě zdůvodňoval i tak, že lidé budou chtít z měst utíkat, a proto jim přijde takové auto vhod.

Michal Vlček: Jo, v tom má Honza pravdu, města asi fakt budou pořádné nacpaná a lidi budou chtít pryč. Své auto si ale v provozu představit dokážu. Jen by bylo potřeba dořešit veškeré technické záležitosti.

Autoři: Libor Zezulka, Tomáš Votruba

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku