Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozsáhle modernizovaný Lexus IS: Provokativnímu sedanu chybí hybrid

David Bureš David Bureš 16. 6. 2020 • 21:47
87
45
Zobrazit náhledy (87)
Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS

Lexus IS přichází v rozsáhle inovované podobě. Je delší a širší a nabízí čtyřválcový a šestiválcový motor. Hybrid v tuto chvíli v nabídce chybí.

Střední třída sice na evropských trzích hraje stále menší roli, v oblasti prémiových automobilů má ale pořád důležité postavení. Vedle tradičních zástupců německé prémiové trojky - Audi A4, BMW 3 a Mercedes-Benz C, jsou tu však i další možnosti. Třeba Lexus svého zástupce nabízí už více než dvacet let. Současná generace Lexusu IS se vyrábí už od roku 2013, do důchodu se však ještě nechystá. Místo zbrusu nové generace přichází důkladná modernizace.

Lexus v poslední době razí sportovní styl a nové IS není v tomto ohledu výjimkou. Autoři dokonce hovoří o provokativním designu, který zajišťuje obří maska a ostré hrany. Vzadu jsou důležitým motivem koncová světla propojená vodorovnou linkou. Uvnitř pak automobil sází na nový multimediální systém, využívající na vrchu středového panelu umístěnou dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 8", nebo 10,3".

video

Modernizovaný Lexus IS je dlouhý 4.705 mm, široký 1.840 mm a vysoký 1.435 mm. Je tudíž o 30 mm delší a širší než dosavadní provedení, zároveň je o pět milimetrů vyšší. Naopak rozvor zůstal zachován na hodnotě 2.800 mm.

Lexus je sice propagátor hybridního pohonu, v tuto chvíli ale pro IS takové ústrojí nabídnuto není. V tuto chvíli se počítá se třemi jednotkami, převzatými z předchůdce. Základem je IS 300 s vylepšeným přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 180 kW a točivém momentu 349 N.m, který je schopný přepínat mezi Ottovým a Atkinsonovým cyklem. Spárován je s osmistupňovým automatem.

Naproti tomu IS 300 AWD s pohonem všech kol má navzdory stejnému číselnému označení pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který je naladěn na 194 kW a 320 N.m. V tomto případě je motor navíc spárován s šestistupňovým automatem.

Nabídku pak doplňuje IS 350. Ten má rovněž v útrobách 3,5litrovou V6, avšak o výkonu 231 kW a točivém momentu 379 N.m. Na výběr je opět zadokolka, spárována s osmistupňovým automatem, nebo čtyřkolka, znovu se šestistupňovým automatem.

Tato varianta bude dostupná také pro verzi F Sport, která dále zdůrazňuje sportovní styl auta pomocí svébytné masky chladiče, jiných nárazníků nebo aerodynamických prvků.

Jízdní vlastnosti byly prý pečlivě testovány, a to v loni otevřeném testovacím centru Šimojama v japonské prefektuře Aiči, jehož tratě simulující okresní silnice se inspirovaly Severní smyčkou Nürburgringu. Cílem bylo zvýšit tuhost karoserie, čemuž napomohlo vyztužení podpěr chladiče, stejně jako vyšší počet svarových bodů  v předních nosnících nebo výztuhy v C sloupcích a ve střeše. Výsledkem je nejen lepší odezva řízení a jízdní schopnosti, ale také vyšší jízdní komfort, díky utlumení nežádoucího hluku a vibrací.

Zavěšení pak bylo upraveno pro možnost obutí 19palcových kol, které jsou pro IS novinkou. Zajímavostí je pak použití lehčích šroubů v nábojích kol, které nejenže snížily neodpruženou hmotnost, ale také zvýšily pevnost upevnění kola, což se hodí při brzdění i ovládání auta. Konstruktéři se v tomto případě inspirovali řešením ze supersportu LFA.

Nižší neodpružené hmotnosti pomáhají rovněž o 20 % lehčí vinuté pružiny nebo ramena zavěšení z kovaného hliníku, které jsou proti dosavadním ocelovým o 18 % lehčí. Tenčí stabilizátor z nového materiálu je zase o 17 % lehčí.

Lexus sice nazývá IS globálním modelem, v Evropě se však automobil už nabízet nebude. Prodávat se bude ve zhruba 40 zemích světa, včetně USA, Japonska nebo vybraných zemích Jižní Ameriky a Blízkého východu. Do prodeje se vůz dostane na konci letošního podzimu.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2020 17:42
Re: Provokativnímu sedanu chybí hybrid
Proč dneska? Evropa začala s emisema pravda maličko pozdějš = až v roce 1970

Zdražení aut který zřejmě přijde = nemá NIC SPOLEČNÝHO s emisema = zdražení VŠEHO je daný úplně jinejma faktorama a že zdražuje VŠECHNO VÍŠ určitě i ty. U drahý věci jako je auto je propad kurzu o několik korun = prostě síla a hravě znamená +100.000 kč
Nejprodávanější auto světa Corolla sedan má emise 77 g CO2/km = už teď

No Diess fakt působí prapodivně https://www2.autoforum.cz/…aseni-informaci/
Ale jaký budou emise ví automobilky desetiletí dopředu = neinvestování do nových technologií se stalo už za Winterkorna

Praxe o komunismu = bohužel naprosto SEDÍ. Nevim co s tim má má společnýho třeba Afrika nebo co máš na mysli. My a Rakousko = před 2. světovou nastejno po ní my dokonce v mírnym plusu = jak v roce 1989 ví každej. Náš státní rozpočet byl asi 1/10 rakouskýho = rozdíl v příjmech tak nějak podobně. Prostě PROPAD naprosto gigantických rozměrů. Navíc nejde jen o platy důchody a majetek lidí ale taky obří zaostání v infrastruktuře a výbavě všeho od domácností po továrny. Za to obří zaostání = může ten kdo celou dobu absolutisticky vlád = to fakt neni složitý. Ostatně SAMI KOMUNISTI si to už v průběhu 80. let uvědomovali = proto ty přestavby a proto to narozdíl od dřívějších časů kdy nepokoje pokosili armádou řádění Koněva v Maďarsku už dneska neni tajemství ´68 u nás byl proti tomu procházka růžovým sadem = protože komunisti sami věděli že sou ekonomicky v háji PROTO to přece pustili!

Je to stejný jako současnej propad kurzu koruny = nemůže za to moje babička = ale ten kdo poslední dekádu od dob kdy sme měli předjednanej fixní kurz k přechodu na euro za 23 korun vládne. ANO tak je to jednoduchý

Za obří ekonomickej propad kdy sme na tom byli zhruba se stejně velkym Rakouskem zhruba stejně = může ten kdo to tu od tý doby do konce roku 1989 spravoval. Takhle je to jednoduchý
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2020 00:07
Re: Provokativnímu sedanu chybí hybrid
"A nemá NEMÁ to nic společnýho s emisema nebo EU."

To zkrátka není pravda, s emisemi dnes v evropském automotive souvisí všechno. A nemluvil jsem o výkonu, ten by Lexus dostal stejně dobře i z dvoulitru s reprákem. Ale není k tomu důvod. Teorie o komunismu dost kulhá, když se podíváme do civilizovaných krajin mimo evropský kontinent.

Koncernovou strategii tu obhajovat nebudu, Diess by měl okamžitě letět. Souhlasím s tím, že měl mnohem více investovat do hybridních technologií.
Avatar - N6600
17. 6. 2020 22:46
Re: No jo...
Tak je to jen facelift, ne nova generace. Takze v podstate ano, dohani.
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2020 16:21
Re: Provokativnímu sedanu chybí hybrid
OPĚT si to dáváš do chybnejch souvislostí = běžnej smrtelník části Evropy kterou ekonomicky nezdecimovali komunisti = na to samozřejmě má. Dokonce můj strýc v bývalém NDR si v pokročilém důchodu teď koupil končícího Golfa. Bohužel východ Evropy přes bilionový dotace přes obří nárůst příjmů aktuálně skoro 11tinásobek od tý doby co nám komunisti už nevládnou jako KSČ ale jako členové jinejch stran třeba teď ANO, od doby kdy komunisti hned po revoluci privatizovali pro SEBE asi 1/3 firem = i tady dost lidí na ten šestiválec furt má. Ale samozřejmě neni tu dodnes průměrnej příjem jako třeba v dřív společnym státě v Rakousku. A už vůbec ne majetek. A eště dlooouho nebude

Ale to je jen jedna snad i MENŠÍ část problému = prostě 6tiválce většinově nahradily R4. A ty maj už TAKOVEJ výkon = že víc skoro nikdo nepotřebuje = rsp. když se podíváš na průměrný výkon aut v BOHATÉM německu s neomezenou rychlostí = i tam stačí s nadsázkou už JEN R3 a ti náročnější R4 :*)

Další věc je inflace a díky ANO tu patří k vůbec nejvyšším https://www.novinky.cz/…ke-unii-40324783 i když tenhle měsíc ANO trumflo Právo a spravedlnost https://ct24.ceskatelevize.cz/…cu-podle-jourove :*) aktuálně https://www.novinky.cz/…-polsko-40327917

NENÍ PROBLÉM sehnat AWD SUV = to je fakt BLBOST = jde jen o ceny a ty rostou a víme i proč a že rostou obecně a sakra rychle sem myslel že ví KAŽDEJ https://www.reflex.cz/…ni-nekupuji.html

U aut to zřejmě proběhne že teď nastane chvíli doba zajímavých nákupu = od krachujících dealerů výprodej aut uskladněných na letištích apod. ale pak časem až si situace sedne přijde zdražení možná i větší než se tu a tam někde objeví prognóza. A nemá NEMÁ to nic společnýho s emisema nebo EU :-)

Furt to opakuju = to že zrovna automobilky z jinejch kontinentů nemaj problém a evropský jo = to neni zrovna tajemství. Ostatně tenhle končící IS 2.5 164kW což je auto velikostí (střední třída) a výkonem (223 koní) ani objemem DRTIVÁ VĚTŠINA lidí co tu plácá kritiky NIKDY mít nebude = viz dokonce tady v diskuzi odkaz na průměrný výkony aut vedle v BOHATÉ zemi navíc jediný s neomezenou rychlostí

Emise se snižujou a snažíme se s nima bojovat = dáávno než ses narodil. V Evropě teda pozdějš až od roku 1970

Navrhoval bys to najednou zastavit? Protože VW hrubě zaostal a desetiletí prostě tímhle směrem neinvestoval? Což se teď snaží dohnat zkratkou https://auto.ihned.cz/…h-60-miliard-eur ? A jak to vypadá zatím mu to moc nejde https://auto.ihned.cz/…-10-tisic-ajtaku

Jaký SUV sháníš a co je pro TEBE rozumná konfigurace? Já se docela těžím na tohle https://www.autokaleidoskop.cz/…Plug-in-Hybrid-/ docela by mě potěšilo kdyby do ní kolega šel = 306 koní AWD 29 g/km
Avatar - twistedTSD
17. 6. 2020 15:35
Re: Provokativnímu sedanu chybí hybrid
"Opakováním BLBOSTI o ekoteroristech když si můžeš no problem objednat eště dneska V12, V8, V/B/R6 = je PLÁCÁNÍ. Co nejdřív myslet a realitu a až PAK se hádat..?"

"No problem" si zatím můžeš akorát zajistit ten dovoz s 200k přirážkou, jinak už je pro běžného smrtelníka benzínové V/R6 téměř sci-fi. Obdobně začíná být problém sehnat SUV s AWD v rozumné konfiguraci. A to ta sranda se snižováním flotilových emisí teprve začíná.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud