Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruf CTR3 po modernizaci: zvýšení výkonu na 552 kW

Aleš Jungmann
Diskuze (0)
Čtyři roky od představení třetí generace prošlo CTR3 modernizací, spočívající v navýšení výkonu.

Zatímco první dvě generace CTR (CTR Yellowbird z roku 1987 a CTR2 z roku 1995) měly motor vzadu, CTR3 vzniklý v roce 2007 je čistokrevný supersport s motorem uprostřed. A především jemu se německý úpravce (resp. dle německých zákonů i výrobce automobilů) nyní věnoval.

Ruf použil ke stavbě svého supersportovního vozu rozličné díly automobilky Porsche, nepřekvapí proto že jako agregát posloužil šestiválec s protiběžnými písty o objemu 3,8 litru. Ten je však zásadně přepracován a v omlazeném CTR3 generuje, i díky dvojici turbodmychadel od firmy KKK, nejvyšší výkon 552 kW při 7.100 min-1 a točivý moment 960 Nm ve 4.000 min-1. To znamená nárůst o 37 kW a 68 Nm oproti původní verzi.

Základem automobilu je ocelový trubkový rám s integrovaným ochranných rámem RUF Integrated Roll Cage. O přenos síly na zadní kola se stará příčně uložená šestistupňová sekvenční převodovka a zadní diferenciál se zvýšenou svorností, krátkou brzdnou dráhu zase obstará čtveřice keramických kotoučů o průměru 380 mm s šestipístkovými třmeny a speciálně vyvinutý systém ABS.

Trakci zajišťují pneumatiky 255/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu obuté na kovaných hliníkových ráfcích. Tento 1400 kilogramů vážící automobil dokáže jet rychlostí až 380 km/h (dříve 375 km/h) a zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,2 sekundy. Z 0 na 200 km/h to CTR3 zvládne za 9,6 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 13,5 litru na 100 kilometrů.

Cenu automobilka zatím nezveřejnila, původní verze se prodávala za zhruba devět milionů Kč.

Aleš Jungmann
Diskuze (0)