Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RUF v Ženevě 2009

Michal Fokt Michal Fokt 25. 9. 2009 • 22:53
26
Zobrazit náhledy (26)
CTR 3 CTR 3 Dakara CTR 3 CTR 3 Dakara Dakara CTR 3 CTR 3 CTR 3 CTR 3 Dakara Dakara Dakara CTR 3 Dakara CTR 3 CTR 3 Dakara Dakara Dakara
Specializovaná ladičská firma RUF se už nějakou dobu zabývá tuningem vozů značky Porsche. Snad každý, kdo se alespoň trochu zajímá o sportovní automobily, někdy slyšel o legendární úpravě 911 Turbo, která nesla označení Ruf CTR "Yellow Bird".

K dvacátému výročí představení tohoto modelu si společnost připravila nový model CTR 3.

CTR 3

Model RUF CTR 3 si odbyl na autosalonu v Ženevě svou evropskou výstavní premiéru. Poprvé byl představen ještě coby prototyp v Bahrajnu v dubnu 2007. To, co bývalo kdysi v minulosti vozem značky Porsche je od základů přepracováno. Karoserie a nosný rám je tvořen kombinací oceli a kevlar-karbonu, přičemž konstrukce připomíná spíše závodní speciál než běžný sériový model.

Dvěma turby přeplňovaný boxer o objemu 3,8 l disponuje výkonem 515 kW při 7000 min-1 a točivým momentem 891 Nm při 4000 min-1, což má za následek opravdu špičkové parametry: zrychlení na stovku za 3,2 s a maximální rychlost 375 km/h. na těchto schopnostech má zásluhu nejen výkonný motor, ale také váha auta, která činí pouze 1400 kg. Motoru sekunduje sekvenční šestistupňová převodovka a diferenciál se zvýšenou svorností, potřebné zpomalení zase umožní šestipístkové třmeny a 380mm kotouče na všech kolech. Přední pneumatiky 255/35 jsou obuty na ráfky 8,5 x 19", zadní 335/30 byly navlečeny na kola 12,5 x 20".

Jakkoli působí RUF CTR 3 po technické stránce jak závodní vůz, v interiéru to nepoznáte - očekávejte kožené čalounění a Alcantaru.

Dakara

Není žádným tajemstvím, že je produkce firmy RUF zaměřena především na bohaté arabské ropné velmoci a tamní společenská smetánka má ráda velká SUV snad ještě více, než supersportovní auta. A právě těmto chutím je na míru šitý i vůz RUF Dakara. Výrobce byl na informace poněkud skoupý, ovšem i po důkladné změně vzhledu nelze přehlédnout, že je základem (nijak překvapivě) Porsche Cayenne.

Vůz disponuje výkonem 441 kW při 6000 otáčkách, zatímco ve 3000 ot/min vrcholí maximum točivého momentu hodnotou 890 Nm. Zrychlení na stovku je pro Dakaru vcelku snadní disciplína - zvládne ji za 4,8 s, což je asi vše, co je podle RUF o tomhle autě potřebné vědět. Na další detaily je asi vhodné se ptát až po složení zálohy.


Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku