Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Samsung SM7: První oficiální fotky

David Bureš
Diskuze (27)
Sériové provedení nové vlajkové lodi značky Samsung se představuje na prvních snímcích.

Renault Samsung Motors zveřejnil první oficiální fotografie sériového provedení nové generace modelu SM7. Sériová verze se oproti konceptu, představenému na dubnovém autosalonu v Soulu, liší jen minimálně.

Změny se odehrály na přídi, kde byla upravena maska chladiče. Na vrchu dostala mohutnou chromovanou linku, samotnou masku budou v sériové verzi tvořit tři lamely. Novinkou jsou také kulaté mlhové světlomety.

Koncová trojúhelníková světla byla na studii spojena červeným pásem, ten v sériové verzi nahradila chromovaná linka. Lehce upraven je zadní nárazník se čtveřicí koncovek výfuku. Nový tvar mají také kola. Celkově vůz působí luxusněji a usedleji než dubnová, spíše sportovní studie.

Tvary vozu vznikly společným vývojem aliance Renault-Nissan a mají vyvolávat stejný dojem jako muž v dobře ušitém obleku.

Samsung zatím neuvedl, jaké jsou rozměry SM7. Automobil však má být postaven na prodloužené platformě Renaultu Latitude, resp. Samsung SM5. Ten konstrukčně vychází ze staršího Renaultu Laguna, ze kterého pochází přední část platformy včetně celé přední nápravy (MacPherson), a velkých Nissanů, od kterých si půjčuje zadní víceprvkové zavěšení.

O nabízených motorech se Samsung zatím nezmiňuje.

Otázkou také zůstává, zda bude automobil prodáván v Evropě. Zahraniční média spekulují, že by se na evropských trzích mohl Samsung SM7 objevit pod označením Renault Safrane, aby v nabídce Renaultu stál výše než sedan Latitude. Model vyšší střední třídy s tímto označením se přestal vyrábět v roce 2000, kdy byl nahrazen neúspěšným Renaultem Vel Satis.

Nebylo by to poprvé, kdy by se vozy Samsung dostaly do Evropy pod označením Renault. Renault Koleos je původem Samsung QM5, sedan Fluence je upraveným Samsungem SM3, Latitude se pak v Koreji prodává jako Samsung SM5.

První generace Samsungu SM7 je na trhu od roku 2005. Vůz stojí na platformě Nissan J31, kterou využívá například Nissan Teana určený pro asijský trh. Jihokorejský sedan je dlouhý 4945 mm, široký 1790 mm, vysoký 1475 mm a má rozvor náprav 2775 mm. Paleta pohonných jednotek obsahuje zážehové motory Nissan 2,3/120 kW a 3,5/177 kW

David Bureš
Diskuze (27)
Avatar - Emel
21. 6. 2011 19:32
Re: Samsung? NIKDY!! Alebo žeby predsa? :-)
Dosavadní ohlasy na Latitude ukazují, že bez ohledu na aktiva Samsungu je co zlepšovat, zejména pokud u auta hledáš nějaké řidičské radosti. Už V6 Latitude je z hlediska podvozku bez velkých rezerv.

Pro koho je přínosem prodloužení auta bez odpovídajících zlepšení podvozku? Manažerovi to nic nepřinese, pro rodinu to taky asi ideální auto není. Možná pokud bych měl k autu řidiče a měl hluboko do kapsy... zvláštní kombinace, ale dejme tomu.
15. 6. 2011 10:26
Re: sam a sung
Je to jen lidová tvořivost >:-[]
14. 6. 2011 23:59
Re: sam a sung
prvy nie je zly a posledny robilo dake hovedo v painte...
Avatar - Ondore
14. 6. 2011 23:30
Samsung? NIKDY!! Alebo žeby predsa? :-)
Začnem ako obvykle - Samsung nemám rád :-) Ale zober to objektívne - je to megafirma s aktívami 300 miliárd dolárov. Máš predstavu, koľko to je? Je to viac, ako je ročný HDP celej Českej republiky, všetko, čo česi za rok vyprodukujú je menej, ako má Samsung aktíva. A aj ked k tomu pridáme slovenské HDP, stále to nestačí >:-[]

rohYpnol-e, zabudni na rádio a mikrovlnku, v elektronike patria medzi absolútnu svetovú elitu, vyrábajú pre najlepších na svete. Podobne sú na tom aj v ostatných oblastiach, nás zaujíma strojárstvo - to patrí k tým najpresnejším na svete. Takže ak sa pýtaš, či by som si kúpil auto Samsung, tak ja nemám problém. Aj keď viem, že samotná technológia nestačí, v triede kde sa pohybujú strčia do vrecka ktoréhokoľvek európskeho výrobcu.

Máme tu SM5 alias Latitude. Na 20k europapieroch začína cenovka auta o kus väčšieho, ako je napr. Passat, auta, ktoré má čo ponúknuť. Teraz prichádza jej natiahnutá verzia v podobe SM7. Ak budú chcieť zaujať, tipujem štart cenovky od 26 tisíc euro slovenských. Mal by si problém jazdiť takýto kus kvalitne vyrobeného auta za dobré peniaze? Ale úprime a nehraj na lokálpatriotizmus, veď ani nevieš, čo to tá globalizácia vlastne je ;-)
14. 6. 2011 23:28
Re: sam a sung
francouzské diskusní sny - Renault SM7 - Safrane
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] :-(