Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sarkozy by si přál výrobu aut vrátit z ČR zpět do Francie

redakce AUTO.CZ
Diskuze (46)
Sarkozy uvedl, že vedoucí představitelé automobilek mu sdělili, že výroba téhož automobilu v Česku vyjde ve Francii zhruba o 1000 eur dráž.

Francouzský prezident Nicolas Sarkozy by si přál přesunout výrobu automobilů francouzských značek například v České republice zpět do Francie. Podle něj se totiž nedá ospravedlnit, aby se ve Francii prodávala vozidla domácích značek vyrobených v zahraničí. Sarkozy to řekl v televizi v rozhovoru s novináři, který se týkal hospodářské krize a záchranných plánů vlády.

"Když se postaví továrna (koncernu) Renault v Indii, aby se auta značky Renault prodávala Indům, to je ospravedlněné. Ale aby se postavila továrna určitého výrobce, aniž bych citoval jeho jméno, v Česku a aby se prodávala její auta ve Francii, to už je neospravedlněné," prohlásil Sarkozy.

Dodal, že francouzským automobilkám vyrábějícím v cizině přitom vyhovuje pomoc státu, který jim pomáhá s financováním jejich činnosti, když jsou v těžkostech.

Cestou, jak udržet výrobce, a to nejen automobilové, ale ve veškerém průmyslu, doma, je snížení či zrušení určitých daní, řekl.

Například třetinový náklad ze zmíněného tisíce eur tvoří takzvaná podnikatelská daň, která existuje pouze ve Francii. Ta bude podle Sarkozyho zrušena v roce 2010. Stát tím ovšem přijde o příjem asi osmi miliard eur.

Zásadní pro záchranu francouzských pracovních míst je podle něj zabránit stěhování továren do zahraničí a chtěl by pokud možno přestěhovat ty již umístěné v cizině zpátky do Francie.

V Česku má společný závod s japonskou Toyotou francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën. Firma sídlící v Kolíně počítá s tím, že letos vyrobí podobně jako loni kolem 324.000 vozů. PSA Peugeot Citroën má závod rovněž ve slovenské Trnavě.

Sarkozy jinak zopakoval své již známá stanoviska k domácí i zahraniční ekonomické politice. Řekl, že je nutné koordinovat země eurozóny ve společném úsilí o zažehnání krize, protože "není možné, aby nebylo iniciativ". V této souvislosti prohlásil, že českému předsednictví v EU nijak nezazlívá vývoj situace. "Dělají, co mohou," podotkl. Zdůraznil nutnost kontroly nad dosud nezávisle fungujícími světovými fondy, vytvoření jakéhosi mezinárodního regulátora a zásahu proti daňovým rájům.

Na domácí scéně chce pokračovat ve strukturálních reformách, které povedou k zvýšení zaměstnanosti, což má podpořit zájem Francouzů o větší pracovní nasazení. Zopakoval potřebu investic například do obnovy dopravní infrastruktury. Slíbil zvýšit příspěvky krátkodobě nezaměstnaným a snížit daně nízkopříjmovým skupinám. Vyjádřil názor, že by stát měl dohlížet na spravedlivé přerozdělování výdělků firem mezi akcionáři a zaměstnanci s přihlédnutím k tomu, že společnosti musejí také dál investovat.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (46)
Avatar - 12Eagle
9. 2. 2009 14:45
Re: TPCA je projekt Toyoty
Plný súhlas! Ak si presťahuje výrobu francúzkych aút do Francúzka, nech si ich aj vo Francúzsku predáva! Ja za žiadnym "francúzom" plakať nebudem. :no: >:D
Avatar - woody-alien
8. 2. 2009 09:42
Re: Good bye frantíci.....
Jenže si to jaksi protiřečí s ideály svobodné Evropy, že, o kterých jsme neustále poučováni. Když ale dojde na lámání chleba, hraje si každej na vlastním písečku. Nicméně Francie dostala od EK varování ohledně protekcionismu... ;-)
6. 2. 2009 22:40
Re: Slysel jsem,
Je to OK, ale vem si tam i naše odboráře >:D
Avatar - woody-alien
6. 2. 2009 17:27
Politická verbež
Všude je to stejný. Když je konjunktura, pan Premiér nebo Prezident horuje za zvýšení mezd, aby se nemuselo pracovat dýl než 10 hodin týdně ( a po každých 2 hodinách 1 hodinku schrupnout), aby firmy platily dělníkům rekreaci na Gran Canaria a hlavně nějakou tu podnikatelskou daň navíc. Když se to pak posere, stejný "chuj" káže o nezodpovědnosti firem, které berou domácím práci a dávají ji přespolním. Jdu zvracet... :no:
Avatar - WinDiesel
6. 2. 2009 16:58
Re: TPCA je projekt Toyoty
Jo a náckové se Ti líbí? A o nadsázce jsi nikdy neslyšel? :no: