Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania Omniexpress 3.20 pro linku Brno – Hodonín

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost BORS Břeclav a.s. do své flotily nákladních vozidel a autobusů zařadila novou Scanii OmniExpress 3.20.

Společnost BORS Břeclav a.s. na začátku nového tisíciletí nahradila změnou názvu tradičního dopravce ČSAD Břeclav a pokračuje v provozování nákladní i osobní dopravy. Právě v osobní dopravě disponuje flotilou více než 130 autobusů pro městské, příměstské i dálkové linky.

Tato jihomoravská společnost nyní nasazuje nový meziměstský autobus Scania OmniExpress 3.20 ve svém typickém modrožlutém zbarvení na jednu ze svých nejvytíženějších linek na trase z Brna do Hodonína a zpět.

Petr Kužma, ředitel divize osobní dopravy u BORS Břeclav a.s. k potřebám této linky uvedl, že ji společnost provozuje od roku 2008 a v současnosti na ni nasazuje celkem devět kmenových velkokapacitních autobusů, z nichž je šest Scania Irizar i3 a tři jsou Iveco Arway. Z tohoto vozového portfolia jsou nejvytíženější právě vozy Scania, jejichž proběh překračuje 10.000 ujetých kilometrů za měsíc a za stejnou dobu je přepraveno 60 až 70 tisíc cestujících.

S ohledem na zkušenosti s vozy Irizar i4 na podvozcích Scania padla při výběru dalšího vozidla pro linku z Brna do Hodonína a zpět na 14,7 metrů dlouhý třínápravový autobus OmniExpress 3.20 s interiérem v provedení pro 64 sedících a 39 stojících cestující, jimž toto vozidlo poskytuje výkonnou klimatizaci, pohodlné sedačky s bezpečnostními pásy a kompletní informační systém.

Scania OmniExpress 3.20 společnosti BORS Břeclav a.s. je vybavena přeplňovaným vznětovým šestiválcem o objemu 9,3 litru v provedení Euro 6 s výkonem 265 kW (360 k) schopným provozu až na 100% bionaftu.

S motorem spolupracuje manuální převodovka s retardérem vybavená automatickým systémem řazení Scania Opticruise. I proto autobus postrádá spojkový pedál a řidič má na výběr ze tří výkonových módů, jimiž jsou standardní režim, ekonomický a pro maximální výkon.

Výhodou celkového zpracování modelu OmniExpress 3.20 je pak konstrukce ze svařované nerezivějící oceli, která by měla prodloužit životnost vozu.

Petr Kužma k výběru autobusu Scania OmniExpress 3.20 uvedl, že o něm rozhodla nejnižší nabídková cena spolu s propočtem celké ekonomiky provozu, čemuž velmi pomohlo i to, že je motor plně uzpůsoben pro bionaftu. Dalším důležitým faktorem pro volbu Scanie byly i dosavadní pozitivní zkušenosti s brněnským servisem švédské značky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)