Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania připravuje testování elektrobusů v linkovém provozu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Společnost Scania vyšle na severu Švédska do linkového provozu své bateriové elektrobusy, které vycházejí z její modelové řady městských autobusů Citywide.

Östersund na severu Švédska se koncem letošního roku stane městem, v němž hodlá společnost Scania zahájit testovací provoz svých elektřinou poháněných autobusů. Toto město bylo zvoleno pro své nízké zimní a mírné letní teploty, aby byl vyzkoušen jejich vliv na baterie.

V první fázi programu zkoušek budou do linkového provozu nasazena tři vozidla, vycházející ze sériového provedení městského autobusu Citywide v nízkopodlažní verzi s označením LF. Další tři vozidla pak mají být do programu přidána na počátku roku 2019.

Pro zajištění provozu šesti elektrobusů budou v Östersund postaveny dvě nové nabíjecí stanice, které budou stát na obou koncích celkem 14 kilometrů dlouhé hlavní autobusové linky.

Program zkušebního linkového provozu elektrobusů v Östersund bude realizován ve spoluprací s vedením města a dodavatelem energie, zatímco autobusy bude provozovat dopravce Nettbuss, dceřiná společnost norských státních drah, je druhým největším provozovatelem autobusů v severských zemích.

Scania v současné době nabízí širokou škálu autobusů a autokarů s motory na alternativní paliva, včetně bioplynu, bioethanolu, bionafty a nechybí ani hybridní elektrické autobusy. Testování bateriových elektrobusů je tedy jen logickým krokem v dalším vývoji vozidel švédské značky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
12. 2. 2017 18:53
Re: vtipne
ono na internetu je toho strasne moc, i architekti se kteryma spolupracuju tak si vse vpodstate asi postupne studovali na internetu a zacali pouzivat nove stavebni technologie a navrhovat stavby tak aby se dalo vyuzivat treba tepelnych cerpadel pro rozvody ventilace treba i v podlahach a podobne, neb v CR se tohle na architekturach neuci ;-\ a je treba se prvotne kouknout do zahranici kde s tim maj mnohem delsi zkusenosti, ta konecna nastavba v podove fotovoltaicke nebo vetrne elektrarny ci kombinace a akumulace energie do baterii nebo do vody je spise prace dalsich firem ktere dodaji propocty a kalkulace primo na danou lokalitu
12. 2. 2017 11:02
Re: vtipne
Energeticky soběstačné stavby, to mě profesně docela zajímá, nejde si o tom někde něco přečíst? Myslím něco trošku odbornějšího.
Zajímaly by mě reálný zkušenosti kombinace FVE a baterií třeba se zásobníkama na teplou vodu, tepelným čerpadlem a tak.
12. 2. 2017 11:01
Re: vtipne
To je přesně ono, podle mého není správná představa, že se vše změní do druhého dne.
Nevidím ale důvod, proč by zejména příměstská a městská doprava nemohla být realizovaná co největším množstvím elektromobilů. Co mě vysloveně žere je, že městský štafly v Praze ma vylobovaný AAA Radiotaxi, proč to nepodmínit elektromobilem.. Totéž vyhrazený pruhy..
A městský autobusy jsou ukázkou ideálního využití elektromobility. Mezi koncovejma stanicema to není tak daleko, pořád se to rozjíždí a brzdí a jezdí to v kopcích. Na téměř každý konečný je možnost obrovského příkonu (trasy metra, konečné tramvaje, měnírny). A přes noc se to dá balancovat pomalu někde v depu.

Pochopitelně, že auto na dojíždění každý den přes půl Neměcka si elektromobil nevyberu.
Ve výsledku se stačí podívat na dráhu, funguje vedle sebe elektro, diesel/elektro, dieselová a čas od času jede pára...

12. 2. 2017 10:33
Re: vtipne
"Keby na SVK a CZ boli zrazu vsetko Elelktromobily" jiz tahle veta dava tusit nesmysl, aneb luskneme prsty a behem vteriny bude vsechno jezdit na elektrinu >:D co myslis opravdu se to stane tak rychle aby se nedalo zareagovat a jakykoliv problem resit operativne v procesu? opravdu ti nedoslo ze ikdys by se dnes mohli prodavat jen EV, tak driv nez za 20-25 let se nedostaneme k 90-95% elektromobilu? realne se tedy alespon k 50% dostaneme mozna tak za 30-40 let, a prijde ti ze 30-40 let je malo casu na to resit mozne problemy s elektromobilitou? vis jak za 30-40let bude vypadat energetika danych statu? a vis vubec jake priority a plany dane staty maji ohledne energetiky? jasne ze nevis a asi ani nevis ze podobne otazky tam resi teamy lidi co nakonec davaji energetickym uradum danych statu studie a navrhy na narodni energeticke plany :-)

tak zas priste nezapomen napsat nesmysl v podobe "Keby na SVK a CZ boli zrazu vsetko Elelktromobily" a pak si k tomu dopis, "Keby na SVK a CZ boli zrazu vseci milionari a miliardari" aneb obe vety maji asi stejnou sanci ze se to stane behem treba 50 let >:D
11. 2. 2017 21:11
Re: vtipne
Tiez nepatrik k zastancom elektromobilov....................
Vies tlce sa ropna vs. energeticka lobby, kto z koho nikomu nejde o ekologiu ani EU, ktora chce zacat znizovat napr. kamionovu dopravu jej pocet. Ved sama EU vytvorila podmienky, ze firmy pracuju just in time a maju mobilne sklady na kolesach na cestach......
Ved EU prisla s napadom prevlakanim tovaru svojou cinnostou.............
Preco napr. RAJO BA vyraba maslo v Nemecku a vozi ho sem....... Preco nasi pestovatelia napr. jablk musia vyvazat jablka do Nemecka a k nam sa nozia do obchodov zo Spanielska atd.......... Ved sa stalo modou mat firmu v CZ a subdodavky neriesit v CZ ale niekde v Rumunsku, Ukraine lebo lacnejsie a vlacit vezi............

Spat k elektromobilom........... SMe na to pripraveny..... Keby na SVK a CZ boli zrazu vsetko Elelktromobily, kde by sme vyrobili potrebnu elektrinu, co budovanie rozvodnych sieti ( stroje zo spalovacimi motormi) .......................... Co recyklacia baterii, dojazd a pod............
Vsetci si myslia, ze alektro bude lacnejsie na servis ........... haha, ano servis a automobilka sa vzda casti tohto prijmu...... Nie bude sa chodit rovnako do servisu nie na vymenu oleja a pod. ale riesit aktualizacie softwaru a pod.

Ja sa pokroku nebojim, len napr. auto rad soferujem ;-)