Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Altea: Sériově

Ladislav Čermák
Diskuze (16)
Nejspíš už v Ženevě se představí sériová podoba nového malého MPV Altea, zatím nejdynamičtějšího malého Seata.

Španělská studie malého velkoprostorového vozu, označená firemní zkratkou MSV (Multi Sports Vehicle) a jako první od počátku vyvinutá v nově ustanovené koncernové divizi Audi Brand (2002), řekla pouhých pět měsíců po premiéře na Frankfurtském autosalonu své další slovo – pravděpodobně již v Ženevě se představí její sériová podoba.

Design je dalším emotivním počinem ex-alfisty Waltera deSilvy a svými ostrými úhly a zvlněnými linkami se jednoznačně připodobňuje k ostatním novým Seatům a jejich působivému stylingu. Altea zašla zatím nejdále a kromě absence rovných ploch nabízí ještě originální obloukový prolis na boku a zvýrazněné oblouky na obou koncích auta. Novým značkovým poznávacím prvkem jsou stěrače, skryté v A-sloupku.

Přes kompaktní rozměry 4280 x 1770 x 1570 poskytuje dostatek prostoru pěti cestujícím a 400 litrů objemu zavazadlům ve dvou vrstvách. Ztvárnění vnitřku je také značně zneklidňující, i když proti prototypu poněkud se poněkud uhladilo.

Podvozek bude pocházet z Golfa V, se kterým se kryje i paleta pohonných jednotek. Základní motorizaci obstará osvědčená hliníková dvouventilová šestnáctistovka 75 kW a jedna-devítka TDI-PD 77 kW, náročnější uspokojí dva čtyřventilové dvoulitry s přímým vstřikem (naftový 103 kW a benzínový 110 kW) a šestistupňovou převodovkou. Dvoulitr bude nabízen i s automatem a sekvenčním automatem Tiptronic, alternativou pro silnější TDI bude k sekvenční dvouspojkové ústrojí DSG.

K dispozici bude kompletní sada bezpečnostních prvků (ABS, TCS, ESP a brzdový asistent), zahrnujících optimalizované zadní brzdové třmeny (od nynějška jsou před kotoučem, nikoliv za ním).

Ladislav Čermák
Diskuze (16)