Seat asi neskončí, s elektromobily ale začne nejdříve v příští dekádě
Jen pár let stará značka Cupra převzala od Seatu všechnu slávu a nové modely a nechala staršího sourozence ve stavu nejistoty. Vypadá to však, že Volkswagen nemá v plánu tradiční značku ukončit.
Osud značky Seat se poslední roky zdá být nejistý. Nové modely se uvádějí už jen pod novou značkou Cupra, a Seat je se svými zbývajícími modely na pozadí. Před pár lety měl dostat svůj první elektromobil, i ten však nakonec přešel ke Cupře. A do toho se z koncernu ozývají zprávy, říkající, že by se ze Seatu mohla stát značka městské mobility.
Teď to ovšem vypadá, že Seat přežije jako výrobce automobilů minimálně do dalšího desetiletí. „Seat je na tom finančně dobře, s 310.000 prodanými kusy minulý rok – nárůstem 7,5 % proti předchozímu roku – a obratem 4,8 miliardy eur,“ řekl CEO Wayne Grifffiths. Automobilka nicméně potřebuje elektromobil, aby mohla pokračovat, „Aby měl Seat jistou budoucnost, musíme mít elektrickou budoucnost,“ dodal Griffiths.
O uvedení prvního elektrického vozu ale ještě nebylo rozhodnuto, k tomu má dojít až koncem této dekády, a vůz by se na trh dostal až v průběhu té další. Jedním z důvodů pozdního vstupu na trh s elektrickými vozy je i nedostatečná kapacita továrny v Martorell, kde se budou vyrábět budoucí modely Cupra Raval a Volkswagen ID.2.
Do kterého segmentu elektrický Seat zamíří, Griffiths nic neřekl. Dříve se spekulovalo o nejmenším elektromobilu, do toho ale nepasuje info z uvedení konceptu Volkswagen ID.Every1. Sériový vůz má být vyhrazen pouze Volkswagenu a další značky budou mít jen větší modely. Griffiths ovšem případného sourozence ID.1 do budoucnosti nevyloučil.
Už dříve šéf španělské automobilky řekl médiím, že skupina Seat se bude v dalších letech soustředit primárně na značku Cupra, která přináší větší zisky. Seatu se bude opět věnovat větší pozornost, jakmile se elektrifikace dostane do segmentů s nižšími cenami a když bude o takové modely dostatečná poptávka. Mezitím ovšem koncern Volkswagen prošel změnou plánů a plánuje se do budoucna více věnovat i hybridům.
