Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat chce být opět jako Alfa Romeo. Mezi mladými má prý lepší jméno

David Bureš David Bureš 8. 8. 2018
9
96
Zobrazit náhledy (9)
Seat Seat Seat Seat
Koncern Volkswagen Group chce opět svoji konkurenci pro Alfu Romeo. Podle jeho vedení je Seat na takový úkol lépe připraven než pár lety.

Před pár lety to byla velká kauza, Volkswagen Group měl ještě za éry Ferdinanda Piëcha velký zájem o nákup italské značky Alfa Romeo, když to však nevyšlo a dosavadní majitel, Fiat Chrysler Automobiles, něco takového odmítl, hledalo se jiné řešení. Sportovně laděná auta lákající mladé zákazníky měl stavět Seat. Takové myšlenky se nevzdává ani současné vedení VW Group, které si myslí, že má Seat pro to být konkurencí Alfě Romeo lepší předpoklady než před těmi pár lety.

„Pro lidi mého věku je Alfa Romeo fantastická značka, co si ale pamatuji, vždy upadala. Zeptejte se pětadvacetiletých nebo pětatřicetiletých na Alfu a budou ztraceni, nebudou vůbec tušit, co ta značka znamená,“ tvrdí devětapadesátiletý předseda představenstva koncernu Volkswagen Group Herbert Diess.

Podle jeho názoru má tak Seat mezi mladými zákazníky v Evropě dnes lepší jméno než Alfa Romeo, a to přestože je o čtyřicet let mladší s ne tak slavnou historií. Nejúspěšnější éra Alfy je však už vousatá a přestože její nejnovější díla jezdí skvěle a hezky vypadají, dnes je značka spíše nechvalně proslavená nereálnými plány a neustálým oddalováním projektů.

Seat tak může mladé zaujmout lépe, jelikož si už slavné dny italské značky mladí klienti nepamatují. A přesně na takové zákazníky se španělská automobilka hodlá zaměřit. Ostatně už dnes má Seat nejmladší klientelu ze všech značek VW Group.

„Mladý, sportovní, žádaný, emocionální, to je něco, jak nyní zaměřujeme Seat,“ prohlašuje Diess s tím, že španělská značka může dnes více zaujmout i svým lepším produktovým mixem než pár lety. „Věřím, že tahle značka má stále množství potenciálu,“ tvrdí dnešní generální ředitel VW Group.

Zdůraznění sportovního stylu vozů španělské značky navíc umožní více od sebe odlišit značky Seat, Škoda a Volkswagen, které se v minulých letech k sobě až příliš přiblížily. Seat, spolu se svojí nově založenou divizí Cupra, tak bude orientován na sportovní charakter, Škoda se zaměří na skvělý poměr ceny a výkonu, zatímco Volkswagen se posune více k prémiovkám a bude vrcholem mainstremové nabídky německého koncernu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Přání otcem myšlenky
qp
| 11. 8. 2018
Pochopil jsi to správně, nekupují. A když už, tak než dát 400 za seata, raději si vezmou A4, octu atd. Ale to jsem psal na začátku...
seat nikdy žádnou image neměl
coubes
| 9. 8. 2018
Já se v pohodě vlezu do rozptylu 25 - 35 a i tak mám větší povědomí o Alfě, než o Seatu. >:D Vlastně ani v nejširším okolí neznám nikoho, kdo by Seat měl, nebo o něm uvažoval. Seat celou svojí historii vlastně "jenom převlíká jiná auta". Vlastně dneska ani nechápu jeho existenci. Designově není o moc víc "sexy" než VW, nebo Škoda. V koncernu obecně vypadá všechno dost podobně. Navíc Škodovky i VW vypadají na první pohled dotaženěji na rozdíl od Seatu. Ať už si o spolehlivosti Alfy myslíme každý svoje, tak když kolem projede garážovaná Brera, která designově prostě vůbec nestárne (zvenčí), nebo naleštěná 159 v edici Ti, nebo nové Stelvio (subjektivně asi jediné SUV na které se dá koukat) - otočí se podvědomě většina, protože ta auta jsou prostě krásná. Kolik lidí se otočí za jakýmkoli Seatem? A za jakým vlastně? Kdy udělali nějaký zajímavý model pro "image" značky?
Avatar - Ham.
A
Ham.
| 9. 8. 2018
Ano a všestranně použitelná auta nejsou sportovní z podstaty věci, protože sporťák je úzce zaměřený na sport, nikoliv na převážení lodí.
A
overnight
| 9. 8. 2018
Ne tak jsem to nemyslel samozřejmě, že je to výklad pro sportovní auto, to jsme si nerozuměli >:D ale že je to všestranně použitelný auto a to skutečně je ;-)
Avatar - Ham.
A
Ham.
| 9. 8. 2018
Sport Utility Vehicle neznamená, že se jedná o sportovní auto, ale že se jedná o auto pro sportovní aktivity/služby/užitek, to je rozdíl jako mezi holínkami a hodinkami. Tedy auto pro převoz kol do terénu, lodí k řece, paraglidingového vercajku na kopec, surfů k moři, koní na parkur nebo tenisových raket na kurt.