Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ibiza 2006: současná technika, nový design

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Nejznámější a nejrozšířenější Seat se dočkal výraznější modelové péče a do roku 2006 se vydává s několika vylepšeními. Výrobce sám otevřeně přiznává, že jde především o stylistické prvky. Na motorové paletě a agilním podvozku nebylo co měnit...

Nejznámější a nejrozšířenější Seat se dočkal výraznější modelové péče a do roku 2006 se vydává s několika vylepšeními. Výrobce sám otevřeně přiznává, že jde především o stylistické prvky. Na motorové paletě čítající 11 různých verzí a agilním podvozku nebylo co měnit...

Sportovně orientované vozy pro široké vrstvy zákazníků, které chce Seat v rámci koncernu VW vyrábět, dostaly novou tvář. Sourozenec Škody Fabia byl poprvé představen v prosinci 2001 a nyní patří, spolu s velkoprostorovou Alhambrou mezi nejstarší dvě modelové řady španělské značky.

Ibiza 2006 se svým faceliftem má přiblížit k jednolité stylistické řeči, kterou Seat použil u nových modelů Altea, Toledo a León. Design přídě je nyní agresivnější díky novému standardnímu přednímu nárazníku, verze se 74 a více kilowatty mají zdůrazněnou koncovku výfuku a dvojité přední světlomety pod společným krycím sklem.

Vzadu jsou také inovovaná koncová světla stejného tvaru, ale s jiným barevným uspořádáním, nápis Ibiza je nyní, podobně jako u větších sourozenců, přemístěn doprostřed zadního výklopného víka. Všechny Ibizy 2006 jezdí na patnáctipalcových kolech (pneu 195/55), sportovní verze mají průměr kol ještě o další palec větší a Ibizy FR a Cupra obouvají pneumatiky na sedmnáctipalcová kola.

V interiéru jsou změny provedeny na dveřních výplních, přístrojové desce, vozy dostaly nový volant, středová konzola a rámečky výdechů ventilace jsou nyní stříbrné. Změněna je také paleta vzorů čalounění, avšak co zůstává je pětice výbavových stupňů: Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra.

Jedenáct motorů v nabídce neprošlo v tuto chvíli žádnými změnami. Základní verzí je zážehový tříválec 1.2 12V (47 kW), následují motory 1.4 16V (55 kW a 74 kW) a 1.8 20V turbo (110 a 130 kW). Všechny motory jsou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou, 1.4 16V (74 kW) je k dispozici i s automatickou převodovkou.

Neobvykle široká paleta vznětových motorů zahrnuje celkem 5 výkonových verzí. Vedle tříválců 1.4 TDI (51 a 59 kW), lze zvolit také čtyřválce 1.9 TDI (74, 96 a 118 kW). Dva nejsilnější mají standardně šestistupňovou převodovku, jinak je nutno manuálně volit mezi pěti stupni.

Ondřej Láník
Diskuze (18)