SEAT León, Altea, Altea XL pro rok 2009: Nové motory a modernizace vzhledu
Modely nižší střední třídy držely v posledních letech SEAT ve hře o evropského zákazníka. Aby to tak bylo i po roce 2008, přichází modernizace. Na český trh se inovované vozy dostanou počátkem léta.
Design tří modelů značky SEAT nižší střední třídy doznal jemných stylistických retuší, o čtvrtém Toledu tiskové materiály zveřejněné v pátek mlčí.
Vnější vzhled vozů León, Altea a Altea XL modelového roku 2009 je stejně jako u čtvrté generace Ibizy a u nových vozů Exeo ovlivněn designérským konceptem "Arrow Design" (tzv. "šípový design"). Všechny tři modely však viditelně navazují na linie předchozích provedení.
Z ladných a elegantnějších křivek nyní nápadně vystupuje nová maska chladiče s menším logem značky SEAT a výrazněji stylizovaným chromovaným rámečkem. Nový výraz dodávají oběma typům také větší čelní světlomety. K dalším modifikacím patří nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka na předních dveřích a atraktivní vzory kol. Lepší výhled z vozu zajišťuje větší zadní okno, které si vynutilo odpovídající úpravy designu zadního výklopného víka a zadních svítilen. V interiéru se změny dotkly přístrojové desky, středové konzoly, výplní dveří a materiálů.
Nejdůležitější technickou změnou je zavedení systému XDS, který je dalším rozšířením funkce stabilizačního systému ESP. Tento elektronický systém, který bude zpočátku k dispozici u sportovních verzí a v průběhu roku bude zaveden i do dalších modelů León, napodobuje funkci samosvorného diferenciálu, čímž zlepšuje chování vozidla v situacích, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti některého z poháněných kol. Systém XDS reaguje tak, že protáčející kolo přibrzdí.
Common-rail pro SEAT
Široký výběr motorů pro nové modely León, Altea a Altea XL zahrnuje až čtrnáct zážehových a vznětových jednotek. Všechny prošly modernizací se zvláštním důrazem na zlepšení výkonových charakteristik a snížení spotřeby paliva.
Na vrcholu řady zážehových motorů stojí výkonný čtyřválec 2.0 TSI (155 kW), významnou inovací u vznětových jednotek je zavedení vstřikování common-rail pro motor 2.0 TDI (125 kW). Ještě výkonnější agregáty nabídnou modely Cupra.
Kromě toho dostaly všechny verze vybavené automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG, která je nyní k dispozici v sedmistupňové verzi také pro motor 1.8 TSI (118 kW), páčky na volantu pro manuální sekvenční řazení.
Výbava
Stupně výbav Reference, Style a Sport budou v průběhu roku rozšířeny o sportovní verze FR a Cupra.
Sériová výbava inovovaných modelů zahrnuje kromě systému XDS (pro León) například novou klimatizaci, nová autorádia a od verze Style i přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel.
V rámci výbavy na přání je nyní k dispozici např. asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, parkovací senzory vpředu a vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.
Kromě toho, všechny verze přicházejí s novým čalouněním s možností objednat si i provedení v černé kůži nebo pro řadu León v odstínu cognac. Řada FR nabízí nově kombinaci černých textilních bočnic s červenou nebo stříbrnou Alcantarou na středových plochách.
Modely León, Altea a Altea XL pro rok 2009 budou vybaveny systémy ABS, TCS, EBA i stabilizačním systémem ESP.
Uvedení nových modelů León a Altea na český trh je plánováno na počátek léta, ceny zatím nejsou stanoveny.