Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT León, Altea, Altea XL pro rok 2009: Nové motory a modernizace vzhledu

Ondřej Láník
Diskuze (24)

Modely nižší střední třídy držely v posledních letech SEAT ve hře o evropského zákazníka. Aby to tak bylo i po roce 2008, přichází modernizace. Na český trh se inovované vozy dostanou počátkem léta.

Design tří modelů značky SEAT nižší střední třídy doznal jemných stylistických retuší, o čtvrtém Toledu tiskové materiály zveřejněné v pátek mlčí.

Vnější vzhled vozů León, Altea a Altea XL modelového roku 2009 je stejně jako u čtvrté generace Ibizy a u nových vozů Exeo ovlivněn designérským konceptem "Arrow Design" (tzv. "šípový design"). Všechny tři modely však viditelně navazují na linie předchozích provedení.

Z ladných a elegantnějších křivek nyní nápadně vystupuje nová maska chladiče s menším logem značky SEAT a výrazněji stylizovaným chromovaným rámečkem. Nový výraz dodávají oběma typům také větší čelní světlomety. K dalším modifikacím patří nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka na předních dveřích a atraktivní vzory kol. Lepší výhled z vozu zajišťuje větší zadní okno, které si vynutilo odpovídající úpravy designu zadního výklopného víka a zadních svítilen. V interiéru se změny dotkly přístrojové desky, středové konzoly, výplní dveří a materiálů.

Nejdůležitější technickou změnou je zavedení systému XDS, který je dalším rozšířením funkce stabilizačního systému ESP. Tento elektronický systém, který bude zpočátku k dispozici u sportovních verzí a v průběhu roku bude zaveden i do dalších modelů León, napodobuje funkci samosvorného diferenciálu, čímž zlepšuje chování vozidla v situacích, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti některého z poháněných kol. Systém XDS reaguje tak, že protáčející kolo přibrzdí.

Common-rail pro SEAT

Široký výběr motorů pro nové modely León, Altea a Altea XL zahrnuje až čtrnáct zážehových a vznětových jednotek. Všechny prošly modernizací se zvláštním důrazem na zlepšení výkonových charakteristik a snížení spotřeby paliva.

Na vrcholu řady zážehových motorů stojí výkonný čtyřválec 2.0 TSI (155 kW), významnou inovací u vznětových jednotek je zavedení vstřikování common-rail pro motor 2.0 TDI (125 kW). Ještě výkonnější agregáty nabídnou modely Cupra.

Kromě toho dostaly všechny verze vybavené automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG, která je nyní k dispozici v sedmistupňové verzi také pro motor 1.8 TSI (118 kW), páčky na volantu pro manuální sekvenční řazení.

Výbava

Stupně výbav Reference, Style a Sport budou v průběhu roku rozšířeny o sportovní verze FR a Cupra.

Sériová výbava inovovaných modelů zahrnuje kromě systému XDS (pro León) například novou klimatizaci, nová autorádia a od verze Style i přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel.

V rámci výbavy na přání je nyní k dispozici např. asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, parkovací senzory vpředu a vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.

Kromě toho, všechny verze přicházejí s novým čalouněním s možností objednat si i provedení v černé kůži nebo pro řadu León v odstínu cognac. Řada FR nabízí nově kombinaci černých textilních bočnic s červenou nebo stříbrnou Alcantarou na středových plochách.

Modely León, Altea a Altea XL pro rok 2009 budou vybaveny systémy ABS, TCS, EBA i stabilizačním systémem ESP.

Uvedení nových modelů León a Altea na český trh je plánováno na počátek léta, ceny zatím nejsou stanoveny.

Ondřej Láník
Diskuze (24)
1. 4. 2009 23:29
Re: Seat
Přidávám se s chválou. Myslím, že přinejmenším polovina lidí, kteří tady haní Altey, v nich nikdy neseděla, a to ani na chvíli.

My máme Alteu 4 roky a je to super auto. Zvýšený posed za volantem je skvělý a vysoce návykový:) Jízdní vlastnosti úplně super. Uvnitř vozu nádherně prostorná - zkuste si to srovnat se Škodovkama, vy, kteří tady hážete kamením, respektive slovy. Potvrdil to každý, koho jsem za ty 4 roky vezl. A podle mě osobně zrovna Altea i výborně vypadá, což je ale věc vkusu.

My zrovna řešíme naopak problém, že jsme teď po 4 letech uvažovali o novém autě (kvůli dětem bychom potřebovali něco s větším kufrem), ale jak všechna auta srovnáváme právě s Alteou, máme pocit, že nevíme do čeho jít, nic nám vyloženě nesedlo a všechno ve srovnání s naší Alteou propadá. Samozřejmě nehodláme jít s cenou nového auta přes cca 900T až 1 mega (přičemž si vybíráme jen vyšší, dobře vybavené verze).
12. 2. 2009 22:37
Re: Hnus
Přiznávám, že první generace Leona je možná hezčí než jeho nástupce, ale s tím už moc nenaděláme. Mě osobně těší, že se tyto dvě generace radikálně odlišují a myslím, že experiment se podařil.
No a kdo o Altee řekne, že je to hnus, to nevím. Osobně neznám takového člověka. Podle mě je to jedno z nejhezčích aut v dané třídě, které v současnosti jezdí na českých silnicích. A Leon mi taky přijde jako to hezčí, co při jízdě potkám.
A mimochodem, vím že u nás je Seat spíš exotika, ale u sousedů v Rakousku je to přesně naopak - Seatů mraky a Škodovek pomálu.
12. 2. 2009 22:26
Re: Seat
Také souhlasím se Stronciem. Seata už mám 2 roky a ikdyž přiznávám, že má své mouchy a že už jsem řídil lepší auta, rozhodně mi přijde Seat nadějnější než Škoda. Vždyť se na to koukněte, co teď Škoda produkuje - Roomstrem to začalo, Fabie2 totální úlet jako do říše hraček (a to říká skoro každý, s kým na toto téma mluvím - nevím, kdo si to kupuje) no a teď zničili tím šikmookým "faceliftem" i Octavii2, která měla ješte trochu toho pěkného škodovácky usedlého designu. Takže designově úplně out. Ale všechno jim to prochází, protože je to Škoda a lidi to prostě kupují, protože si přece nemůžou koupit něco nedomácího. Ještě že Škoda má Octavii 1, budou ji vyrábět dalších 13 let a věřte mi, to je to jediné, co bych si teď od Škody koupil (kdyby její cenu přizpůsobili realitě). Sice je to už archaický model, ale aspoň se tam dá hovořit o jakémsi designu a poctivé práci.
To u Seatu se alespoň snaží o jistou originalitu, odlišnost a pokrokovost. Samozřejmě ne vždy se zadaří (Toledo III). Ale ta netradičnost a snaha o změnu je přesně to, kde naráží - lidé totiž budou pořád kupovat Golfy, Passaty a Octavie a bude jim úplně jedno, že je to už 55. generace a vypadá stejně jako ta 4. generace, akorát s každou generací protáhnout světla o několik %, že?
Jestli Seat padne, tak to bude věčná škoda; jednak nevím, za jakými auty bych se pak otáčel, ale hlavně by ze světa aut zmizelo něc, čeho je v něm pramálo - snaha být originální a zaujmout i něčím jiným, než pořadovým číslem generace za názvem modelu.
Avatar - Bubáq
11. 2. 2009 07:30
Re: Seat
Milý Stroncio,

já jenom souhlasím s Tvým názorem. Desetkrát souhlasím. Protože mám osobní zkušenosti (viz výše). A zrovna tak souhlasím s Crazyboyem, byť bych nikdy neútočil na odpůrce tak agresivně jako on. Vývoj designu škodovky je fakt VELMI špatný a moc doufám, že Mr. Kabaň to fakt zlepší (viděl jsem v Česaně na stěnách obrázky jeho ranných prací a myslím, že je to pravý muž pro záchranu škodováckého designu). Bohužel se ale trochu obávám o další vývoj u Seatu... Tribu mi připadá jako ze stávající stáje škodovky... Šarm je tatam, éra Waltera d.S. končí. Je skvělé, že jme měli možnost poznat jeho seaťácké studie Tango, Salsa, Cupra... opravdové skvosty v rámci "lidové" automobilky.
Avatar - Bubáq
11. 2. 2009 07:21
Re: Takže...
Nemyslím, že jsme jediní dva... alespoň v okolí mého bydliště jich jezdí více, stejně tak na Slovensku. Musíme si ale přiznat, že většina potenciálních kupců Toledo ignoruje > kvůli vzhledu! Měl jsem možnost vybrat si Alteu XL nebo Toledo: volba byla jasná kvůli tomu, že "baťoh" mi prostě přišel neodolatelný. Popravdě, na ženském zadečku vlastně taky hodně záleží .... Auto a ženský zadek prostě musí mít šmrnc!