Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat León FR 2.0 TDI (125 kW): 10.000 km nonstop za 4,7 l

Ondřej Láník
Diskuze (20)

Nejšetrnější posádka dokázala jet za 3,9 l nafty na 100 km.

Celkem sedm dnů a nocí kroužil sportovní León FR mezi Prahou, Hradcem Králové, Olomoucí a Brnem. Za jeho volantem se střídali motorističtí novináři, jelo se za plného prázdninového provozu a stanovený rychlostní průměr alespoň 75 km/h rozhodně nedovoloval žádné loudání. Každá posádka měla na svou trasu, vedoucí většinou po silnicích I. třídy a po dálnici, časový limit 7,5 hodiny, do kterého se započítávala i půlhodinová přestávka u prodejce SEAT Autocentrum Olomouc.

Absolutně nejnižší spotřeby nakonec dosáhla dvojice Leoš Kána – Autohit a Zbyšek Pechr – Sport, kteří dokázali León FR trať projet s průměrnou spotřebou 3,93 litru nafty na 100 km. „Tak dobrý výsledek nás oba překvapil,“ komentoval jízdu Zbyšek Pechr, šéfredaktor deníku Sport. „Přece jen León FR je sportovní vůz a jeho výkonová charakteristika je podobná silnému benzinovému motoru – to znamená víc řadit a jezdit ve větších otáčkách. To pro eko jízdu není právě ideální, tím víc nás dosažená spotřeba těší.“ Testovaný SEAT León FR poháněl nejvýkonnější vznětový motor 2.0 TDI/125 kW, který má SEAT v současné době k dispozici. Díky němu nedávno představený SEAT León FR dosahuje nejvyšší rychlosti až 214 km/h a z nuly na 100 km/h akceleruje za 8,2 s při průměrné spotřebě 6 l nafty na 100 km.

Kromě pravidelného doplňování paliva Shell V-Power Diesel, kontroly hladiny oleje Shell Helix Diesel Plus VA 5W - 40 a kontroly tlaku v pneumatikách Pirelli Zero Rosso 225/45 ZR 17 nepotřeboval vůz žádnou zvláštní péči. Vedle nízké spotřeby tak zcela sériový SEAT León, který měl před startem najeto 4050 km a do provozu byl uveden 20.7.2006, prokázal i spolehlivost.

Akce importéra vozů značky SEAT byla pokračováním tři předchozích ročníků ekojízd, z nich první se jela v roce už v roce 1994 – tehdy s vozem SEAT Cordoba 1.9 TD o výkonu 55 kW. „Naším cílem bylo dokázat, že přestože oba modely od sebe dělí téměř 100 koní výkonu, výsledek spotřeby nebude o mnoho vyšší, než před 12 lety,“ říká Filip Stoulil, marketingový manažer SEATu. „Jsme velmi rádi, že díky opravdu sportovnímu úsilí soutěžících se nám to podařilo.“

Novinkou letošního ročníku akce 10 000 km NONSTOP byla „sprintetapa“, která proběhla hned následující den po ukončení ekojízdy. Během ní se novináři na testovací dráze nedaleko Mladé Boleslavi mohli přesvědčit o dynamických vlastnostech Leonu FR, s nímž právě absolvovali náročný desetitisícový maraton. Na téměř tříkilometrové testovací dráze novináři Leon FR nijak nešetřili a namodralá barva brzdových kotoučů napovídala, že se jezdilo opravdu na doraz. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Petr Hanke z Lidových novin a titul nejuniverzálnějšího pilota, tedy toho, kdo prokázal nejlehčí nohu při ekotestu a zároveň nejrychlejší reakce ve sprintu si odnesl Leoš Káňa z Autohitu.

Ondřej Láník
Diskuze (20)