Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Leon: První živé dojmy

Diskuze (29)

Nový Leon ukazuje, jak vypadá zlepšení po všech stránkách.

SEAT Toledo, sesterský model Škody Rapid, ještě ani nedorazil do showroomů a španělská automobilka má další, ještě žhavější novinku. Jde o třetí generaci hatchbacku Leon, který využívá stejnou techniku jako nový Volkswagen Golf VII.

Uvedení nové generace vzal SEAT jako výzvu. Jak jinak si vysvětlit tak zřetelné zlepšení ve všech oblastech? Začněme od designu – ostře řezané rysy si designéři SEATu vyzkoušeli už při faceliftu Ibizy, Leon jde ale ještě dál. Atraktivní vzhled vylepšují zajímavé detaily jako třeba originální tvar zpětných zrcátek nebo přimhouřená zadní světla.

Teprve v interiéru ale přichází opravdu přelomové zlepšení. Kritika odcházející generace padla na úrodnou půdu, protože SEAT přepracoval úplně všechno. Zaznamenali jsme velký skok v kvalitě použitých materiálů, jejich zpracování i ergonomii.

Palubní deska je nyní opravdu pořádně sestavena a navíc se pěkně obtočila kolem řidiče. Velký díl je vyrobený z měkčeného plastu, ostatní povrchy působí podstatně hodnotnějším dojmem než dosud, včetně matných ploch.

Specifické rozvržení přístrojového štítu ustoupilo ve prospěch konvenčnější dvojice kruhových budíků, jejich grafika připomíná Audi. Displej multimediálního systému našel místo výš a líž k řidiči – je hned vedle volantu, přímo v dosahu pravé ruky.

Leon dává sbohem i atypickému rozvržení ovladačů. Zrcátka si nastavíte na dveřích, panel klimatizace (její ovladače jsou společné s novým Golfem) je za řadicí pákou, tlačítko výstražných světel má řidič konečně v dohledu.

Prostorové poměry byly slušné už v odcházejícím Leonu a ten nový na svého předchůdce v dobrém navazuje. Vpředu ani vzadu si není nač stěžovat, samozřejmě kromě výhledu skrze dynamicky se zužující boční prosklení.

V zavazadlovém prostoru přibylo 30 litrů navíc, objem 380 l se shoduje s Golfem. Stejná je i šířka mezi podběhy, a to 102 cm. Leon ovšem hodně přidal na vnitřní výšce, 55 cm mezi podlahou a krytem zavazadelníku je o pořádný kus víc než 41,5 cm v Golfu. To ale za cenu zmenšení úložného prostoru pod podlahou a velkého schodu u nárazníku. A to se při stěhování v Leonu docela stejně nadřete – náklad je potřeba zvednout 76 cm nad úroveň silnice (v Golfu 68 cm).

Diskuze (29)
29. 9. 2012 18:52
Leon
Tak ten interier je pre mne osobne velke sklamanie. Z fotiek to sice nie je poznat, ale dufam ze tie sede vyplne dveri nie su z plastu 8-s
29. 9. 2012 12:36
LEON
Z venku je to fešák. Bohužel vnitřek no nevím, nevím. Volant a budíky v pohodě, ale ten středový panel to je fakt bída, mi to tak nějak přijde zastaralé. Divné hrany, se designer mohl trochu odvázat. :-|
28. 9. 2012 22:44
Re: konečně !!!!!
Přesně tak, klasická ručka je obrovská přednost oproti Golfu!
28. 9. 2012 21:27
Re: Zvenku hezčí než uvnitř...
ja si nemôžem pomôcť ale tá prístrojovka je ako špatný vtip. To keď sa pozriem na prístrojovku nového golfa to je proste jednoduchá nádhera jedna z najkrajších v tom segmente, jednoduchá, elegantná. Presne to vystihuje že v jednoduchosti je krása. Dúfam že nová octávia sa bude držať podobných tvarov aspoň ako má octávia II
28. 9. 2012 16:04
V čem je problém?
V čem je problém v interiéru? Hodnotit ho podle pravděpodobně nejnižší výbavy? Silně pochybuju, že černé kliky dveří vevnitř budou v nejvyšší výbavě...za mě ten interiér vůbec není špatný, přístroje jsou otočeny k řidiči, kaplička přehledná..mě to skutečně vzdáleně připomíná interiér audi..pokud jsou zde měkčené plasty navrchu a tvrdší dole, není co říct, vždyť i passat má tvrdé plasty ve spodní části palubky...to fakt chcete negativně hodnotit něco v čem ještě asi nikdo tady neseděl???