Seat Leon ST ve Frankfurtu: První dojmy
Španělské kombi nižší střední třídy se v Česku může stát prodejním trhákem: vypadá neotřele a k tomu nabízí 587 litrů pro zavazadla.
Leon dostal (vůbec poprvé) třetí karosářskou verzi mířící na zákazníky, kteří vyžadují velký zavazadlový prostor. Lidé od Seatu se chlubí tím, že Leon ST je nebývale lehké kombi, dokonce by mělo být nejlehčí na trhu. Oproti pětidveřovému hatchbacku přibral elegantní Leon ST jen 45 kilogramů a s nejlehčím motorem 1,2 TSI váží jen 1.233 kg.
Věřte nebo ne, ale Seat Leon ST vypadá lehce i pouze na pohled. Zavazadelník pojme v základní konfiguraci 587 litrů, po sklopení opěradel vznikne téměř rovná ložná plocha (bez schodu) a objem naroste na 1.470 litrů. Pokud se na zadní sedadla posadí 180 centimetrů vysoký cestující, má nad hlavou ještě 2 centimetry místa. Zajímavé je, že se v interiéru dají převézt tyčovité předměty o délce až 2,5 metru.
A když už jsme u těch čísel, nový zavazadelník Leonu ST jsme samozřejmě důkladně přeměřili. A co jsme zjistili? Tak třeba to, že šířka mezi podběhy (100 cm) je stejná jako u současně představeného Rapidu Spaceback. Zato největší délka kufru u dna, 101 centimetrů, mladoboleslavský vůz výrazně překonává. Desku o délce 101 cm však nepřevezete, tvar kufru v oblasti pátých dveří je dosti vyklenutý. Výška zavazadlového prostoru po plato je 42 centimetrů, po strop pak 66 cm. Nakládací hrana je umístěna poměrně nízko, jen 64 cm nad asfaltem, což se při přemisťování těžkých břemen opravdu hodí.
Španělské kombi má opravdu šmrnc, chce se až říci konečně, po letech designové bezradnosti. Na koncernovém večeru stál Leon ST hned vedle Golfu Sportsvan, který dostal čestné místo uprostřed řady vozidel, a rozhodně nevypadal jako chudý příbuzný. Ba naopak, ostré linie 4.535 mm dlouhému kombi (o 272 mm delšímu než hatchback) sluší možná až nebezpečně dobře, vzhledem k jeho koncernovým kolegům.
Spolu s příchodem verze ST se do nabídky dostávají i některé doposud nedostupné prvky výbavy. Jde například o adaptivní tempomat, progresivní řízení či adaptivní podvozek DCC, který si do Octavie Combi objednat nemůžete.