Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat v Paříži 2008

Diskuze (1)
Hlavní roli měl v Paříži na stánku SEATu nový sedan Exeo. Ovšem ani nová Ibiza Cupra a Ecomotive se neztrácely. Každá z jiného důvodu.

Exeo

Na počátku moderní éry španělského SEATu bylo první Toledo, které bylo atraktivním a dostupným sedanem na podvozku Golfu 2. generace. Nyní se situace do jisté míry opakuje, byť o jeden segment výš. Nový model Exeo, kterým SEAT vstupuje do střední třídy, vychází z minulé generace Audi A4.

Podobnost s A4, interně označovanou B7, je zřejmá doslova na první pohled. Tento model se vyráběl od konce roku 2004 a na začátku letošního roku byl nahrazen novou generací B8, ve výrobě zůstává jen verze Cabriolet. SEAT se nesnažil původ Exea nijak výrazně maskovat, došlo spíš na přizpůsobení jednotlivých částí charakteristickému designu značky.

Boční profil s typickou linií střechy okamžitě prozradí původ u Audi – zde ani nedošlo k žádné větší změně tvarů. Příď byla upravena ve stylu nové Ibizy, ostatním SEATům jsou tvarově přizpůsobena vnější zpětná zrcátka a zadní světla připomínají modely León/Altea/Toledo. Jejich výsledný tvar se ale od minulé generace A4 příliš neliší.

Ani v interiéru nedošlo na výrazné změny – přístrojový štít, středový panel nebo výplně dveří jsou prakticky stejné jako v A4. Nový je v podstatě jen střed tříramenného volantu s logem SEAT, který evokuje masku chladiče, jinak z fotek můžeme nabýt dojmu, že se díváme na interiér A4 Cabriolet.

Nabídka motorů zahrnuje tři benzinové agregáty, základní 1,6 l má výkon 75 kW, nejsilnější 2,0 TFSI 147 kW. Trojice turbodieselů TDI bude vybavena vstřikováním common-rail a pokryje výkonové spektrum od 88 do 125 kW. Všech šest motorů splňuje emisní normu Euro 5. Na rozdíl od A4 se nebude Exeo prodávat se šestiválci ani s pohonem všech kol quattro.

Výroba bude probíhat v domovském závodě ve španělském Martorellu nedaleko Barcelony. Prodej bude zahájen na jaře příštího roku, na výběr budou tři stupně výbavy se známými názvy Reference, Stylance a Sport. Základní cena by se měla pohybovat kolem 22 tisíc Euro (asi 550 tisíc Kč).

Ibiza Cupra

Letos v dubnu se představila nová generace malého modelu Ibiza v pětidveřové formě, v červenci měla na londýnském autosalonu premiéru třídveřová Ibiza SportCoupé a do Paříže zase SEAT přivezl ve světové premiéře sportovní verzi Cupra. Ta vychází ze SportCoupé a design jednotlivých detailů je upraven ve stylu studie SEAT Bocanegra představené letos na jaře Ženevě.

Ibiza Cupra je prvním modelem, kde je použita nová verze motoru 1,4 TSI o výkonu 132 kW (180 koní). Benzinový čtyřválec přeplňovaný současně turbodmychadlem a kompresorem je spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG s možností manuálního řazení pod volantem. Standardem, stejně jako v dalších verzích Ibizy, bude stabilizační systém ESP.

Ibiza Ecomotive

Druhou verzí Ibizy představenou v Paříži je úsporný Ecomotive s motorem 1,4 TDI DPF o výkonu 59 kW. Upravený software řídící jednotky, prodloužené převody, aerodynamická vylepšení a pneumatiky s nižším valivým odporem o rozměru 175/70 R14 mají za výsledek snížení kombinované spotřeby na 3,8 l/100 km. To znamená emise CO2 s hodnotou 99 g/km, tedy těsně pod hranicí 100 g/km, která je v některých západoevropských zemích směrodatná pro zařazení do nejnižší daňové kategorie. V nabídce bude tří- i pětidveřová verze.


Diskuze (1)