Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Lamborghini naznačuje možnost výroby mimo Itálii

David Bureš
Diskuze (1)
Lamborghini zatím vždy montovalo své vozy v domovské továrně v Sant´Agatě. V budoucnu se to může změnit.

Lamborghini v současnosti řeší problém. Vedení by rádo vyrábělo třetí modelovou řadu v podobě SUV vycházejícího z loňského konceptu Urus, zároveň však ve svém domovském závodě nemá dostatečnou výrobní kapacitu. Řešením se zdá výroba tohoto vozu mimo Itálii.

Možnost výroby Urusu mimo Itálii naznačil sám generální ředitel automobilky Stephan Winkelmann. Ten v rozhovoru s australským serverem CarAdvice řekl, že pokud by si měl vybrat mezi třetím modelem, nebo zachováním výroby pouze v Itálii, vybral by si produkci nového auta.

O výrobě stále ještě definitivně neschváleného Urusu mimo Itálii se spekuluje již delší dobu, vůbec poprvé se ale k této možnosti oficiálně vyjádřilo samo vedení značky. Německý magazín Automobilwoche dokonce s odvoláním na nejmenované zdroje z automobilky už na jaře napsal, že produkce Urusu bude probíhat ve slovenské továrně Volkswagenu v Bratislavě. Tato možnost by měla logiku, protože chystané SUV má použít stejnou platformu jako druhá generace Audi Q7, které se v Bratislavě též vyrábí.

Lamborghini zatím vždy zachovalo závěrečnou montáž svých aut v domovské Sant´Agatě, některé zásadní komponenty už ale byly neitalské. Třeba karoserie pro offroad LM002 se v minulosti vyráběly ve Španělsku, u firmy Irizar. Desetiválec pro Huracán je pak montován v maďarském Győru, v továrně Audi, kde rovněž vznikal motor pro předchozí Gallardo.

Vedle sídla jsou pro Lamborghini typické také atmosférické motory. Na ně chce automobilka sázet i nadále, kvůli emisním normám ale zřejmě bude muset nabídnout i turbodmychadlem přeplňované jednotky. „Pokud je přeplňování jediná možnost, jak neskončit a stále mít možnost prodávat, je to něco, co musíme udělat,“ říká Winkelmann. Zdůrazňuje ale, že atmosférické motory jsou podle automobilky nadále lepším řešením.

Šéf automobilky navíc připomíná, že i v minulosti se firma musela přizpůsobit trhu, aby neskončila. V sedmdesátých letech v době ropné krize tak dokonce nabídla pouze dvoulitrový motor, který pracoval v útrobách tehdejšího babylamba, modelu Urraco.

David Bureš
Diskuze (1)