Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Urus: Býčí SUV přijede z Bratislavy

David Bureš
Diskuze (29)
Třetí model automobilky ze Sant´Agaty je potvrzen. Urus má na trh přijet v roce 2017.

Lamborghini má v plánu rozšířit svoji modelovou řadu o třetí vůz – SUV vycházející z konceptu Urus. Automobilka v současnosti řeší, kde tento vůz vyrábět. Podle nejmenovaných zdrojů německého magazínu Automobilwoche se Urus bude vyrábět na Slovensku.

Výroba Urusu v Bratislavě by dávala smysl v tom, že automobil bude sdílet techniku s ostatními zde vyráběnými vozy kategorie SUV. Základem auta má být upravená platforma MLB z příští generace Cayennu.

Volkswagen navíc do budoucna počítá s rozšířením výroby SUV v Bratislavě. Například výroba nové generace Porsche Cayenne bude od roku 2016 kompletně probíhat na Slovensku, zatímco dnes se tu vyrábí pouze karoserie pro tento model a jeho závěrečná montáž probíhá v Lipsku. Důvodem pro výrobu Urusu v Bratislavě je navíc nedostatečná kapacita domovské továrny Lamborghini v Sant´ Agatě.

Kritici na druhou stranu tvrdí, že Lamborghini by výrobou mimo Itálii ztratilo svoji exkluzivitu. Už tak někteří kritizují plánovaný vznik SUV, jehož hlavním úkolem bude zvýšit prodeje značky. Zatímco loni ze Sant´ Agaty vyjelo 2.122 aut, Urusů má ročně vznikat na 3.000 kousků.

Právě kvůli zachování jedinečnosti by bylo řešením vyrábět v Bratislavě pouze karoserie pro Urus, zatímco závěrečná montáž by probíhala v Sant´ Agatě. Tímto způsobem se už karoserie a interiér pro offroad LM 002 vyráběly ve Španělsku, u firmy Irizar.

Problémy se zachováním exkluzivity svého chystaného SUV řešilo také Bentley. Rovněž v jeho případě se spekulovalo o tom, zda plánovaný vůz nebude vyráběn v Bratislavě. Loni v létě nakonec Bentley potvrdilo, že SUV bude vyrábět v domovském závodu v Crewe.

Oficiálně Lamborghini k sériovému Urusu pouze tvrdí, že jeho vývoj pokračuje podle plánů. Na konstrukci auta má být použit hliník a karbonová vlákna, zatím nespecifikovaný motor má nabídnout až výkon 440 kW (600 k). Urus má sloužit jako auto pro každý den, lákat bude především zákazníky z Ruska nebo Číny.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - wakantanka
27. 4. 2014 09:37
Re: Jinak to nejde, protože ve sporťáku se dnes nedá jezdit.
Vždy pokiaľ to bude jazdiť po cestách na kolesách bude niečo za niečo. Fyziku proste neodrbeš. Akonáhle to má 2,5 tony a 1,8 m od zeme tak ti žiadny nastaviteľný podvozok k vlastnostiam naozaj športového auta nepomôže. Akurát to nechápu tí, čo si tie nezmyselné autá kupujú.
26. 4. 2014 23:19
Re: Jinak to nejde, protože ve sporťáku se dnes nedá jezdit.
Ono pár SUV to tak už dávno má. Jeep GC nieje síce šporťák, no pri dialničných rýchlostiach sa automaticky podvozok zníži na minimum čo zlepšuje stabilitu a znižuje spotrebu. Lambo na tom bude určite podobne. Pneumatický podvozok je v tejto triede štandardom.
Avatar - Deathstar
26. 4. 2014 12:39
Re: Lamborghini díky tomuhle autu ztratí na exluzivitě sport
Baterky bys potřeboval spíš ty, už ti zase běží mozek na nouzovej režim >:-[]
Avatar - flyboyeda
26. 4. 2014 11:21
Re: Lamborghini díky tomuhle autu ztratí na exluzivitě sport
tak to ani náhodou, nemají nic společného
26. 4. 2014 10:25
Re: Lamborghini díky tomuhle autu ztratí na exluzivitě sport
takze Nanuk bude teda vlastne taky propadak, pac jsou to s Urusem pokrevni bratri :-!