Šéf Lamborghini: Huracán bude vůbec nejprodávanější model značky
Lamborghini Gallardo je s 14.022 vyrobenými kusy s přehledem nejúspěšnější model více než 50leté historie této značky. Jeho nástupce, model Huracán jej ale v prodejích překoná, říká sebevědomě prezident a generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann v rozhovoru pro server Automotive News Europe.
Italský výrobce v současnosti pracuje na tom, aby Huracán úspěšně vstoupil na trh. První fotografie vozu byly zveřejněny před loňskými Vánocemi, oficiální výstavní premiéra proběhla v březnu v Ženevě. Automobilka model prezentovala také na soukromých akcích pro své klienty a jen v prvních dvou měsících prodeje evidovala přes 1.000 objednávek na Huracán.
Winkelmann přiznává, že se Huracán prodává dvakrát rychleji, než automobilka očekávala. I z toho důvodu tvrdí: „Příští rok Huracán překoná nejlepší rok Gallarda, kdy se jej prodalo 1.844 kusů.“
V budoucnu se ale Huracán patrně bude muset sklonit před chystaným SUV. Model Urus je plánován pro rok 2017, jeho cílem je zvýšit prodeje značky a především její ziskovost. Projekt Urusu podle Winkelmanna pokračuje podle očekávání, v současnosti se ale značka plně soustředí na Huracán.
Prezident automobilky ze Sant´ Agaty tvrdí, že Huracán má potenciál přivést ke značce nové zákazníky, ale zároveň udržet ty stávající. Silnými stránkami auta jsou podle Winkelmanna jeho elektronicky řízený pohon všech kol, desetiválec kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a o desetinu lehčí šasi než u Gallarda.
V posledních letech prodeje automobilky postupně rostou, rekordní rok 2008, kdy Lamborghini prodalo 2.430 aut, ale stále překonán nebyl. Winkelmann očekává, že letos prodeje značky zůstanou na stejné úrovni jako loni, kdy činily 2.121 prodaných aut, a to kvůli teprve se rozjíždějící výrobě Huracánu. V roce 2015 ale bude situace jiná. „Rekord z roku 2008 může být příští rok v ohrožení, díky očekávanému zájmu o Huracán,“ řekl prezident Lamborghini serveru Automotive News Europe.
Lamborghini v současnosti provozuje po celém světě 129 zastoupení, letos přibude maximálně 10 nových, přičemž se opatrně mluví také o možnosti opětovného otevření oficiálního dealerství v Česku. Značka chce každopádně expandovat na rozvojových trzích, plánem je například otevření prodejce ve Vietnamu.
Největším trhem pro Lamborghini je nadále USA, kde se loni prodalo 690 býků. Druhá následovala Čína s 205 prodanými auty. Mezi největší trhy značky dále patří Velká Británie, Střední východ a Japonsko.