Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf vývoje Fiatu: S novou Pandou příjde do dvou let i nové Topolino

Ondřej Láník Ondřej Láník 17. 4. 2008
3
V rozhovoru pro týdeník Auto Bild prozradil Harald J. Wester několik klíčových informací o plánech Fiatu.

Němec v roli technického ředitele - Harald J. Wester - přišel na současné místo šéfa technického vývoje skupiny Fiat Auto z rakouské Magna Steyr, ale předtím se jeho kariéra odehrávala na důležitých postech ve vývoji Volkswagenu, Audi a Ferrari (do roku 2002).

V rozhovoru pro Auto Bild, který si můžete celý přečíst v aktuálním čísle Auto Tipu, potvrdil Wester to, že s nástupcem Pandy se na trhu objeví další, ještě menší Fiat. Jeho strategickým vzorem má být role legendárního modelu Topolino. Půjde tedy o dostupný a jednoduchý automobil pro každého, směřovat však bude především na vyspělé trhy Evropy. Mikrofiat nebude údajně sledovat retrovlnu, kterou momentálně Fiat praktikuje oživením modelu 500. Automobil má mít uspořádání 3+1, má přijít na trh na přelomu let 2009 a 2010, tedy ve stejný termín jako nová Panda, s níž sdílí podlahovou plošinu. Novinka by měla uvést na trh moderní atmosférický dvouválec 900 cm3, o kterém jsme informovali před časem. Jeho výkon má činit asi 50 kW, v přeplňované verzi pak kolem 77 kW. Vše bude připraveno na emisní normy Euro 5 i Euro 6.

Nepřehlédněte
FIAT: Nové dvouválce 0,7 a 0,9 Turbo nahradí čtyřválce

Velmi záviděnou flotilovou bilanci CO2 hodlá Fiat dále snížit plošným zavedením funkce Start-stop od letošního podzimu. Automatické vypínání motoru sice v kombinovaném cyklu přinese jen několikaprocentní úsporu, ale v městském cyklu, v němž se malé Fiaty pohybují velmi často, to podle Westera může představovat úsporu paliva až 30 %. Pro výrobce představuje tato funkce dodatečně náklady 150-180 Euro, jak se změní cena však nebyl technický ředitel Fiatu schopen odhadnout.

Automobilka usilovně pracuje na rozšíření výrobní kapacity Fiatu 500, prověřuje se možnost dovozu Fiatu 500 na americký trh. "Pětistovka má potenciál stát se autonomní, samostatnou značkou...", řekl pro Auto Bild Harald J. Wester.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

FIAT
| 17. 4. 2008
Sice Fiatu vcelku fandím také,ale system start and go jako Bravo??Jasne,kdyz stojim na prejezdu a vidim kolik lidi nechava puštěnej motor rikam si,,at to maji vsichni",ale ve meste kdy ti beha plno chodcu pred auto-nasledne skytani motoru........(přidanej elektromotor taky asi neděla zázraky)
FIAT
| 17. 4. 2008
Nemohu si pomoct, ale Fiat fakt teď dělá správné kroky. :yes: Základ malá auta... řeší obrat a emise v jednom... Fiat tak má polovinu starostí... Jen tak dál... A systém start and go... Bravo. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku