Seifertova ulice na Žižkově opět plně průjezdná
Zatímco tramvaje se na pražský Bulhar vrátily již v první školní den, po zahloubené a rozšířené vozovce, které ustoupilo kromě šesti původních polorozpadlých ocelových mostů i několik drobných staveb, se právě v těchto chvílích - s dvouměsíčním předstihem - rozjíždějí první auta a s nimi autobusová linka MHD č. 135, která se tak vrací do své původní trasy. Hlavním přínosem náročné rekonstrukce je odstranění dalšího úzkého místa pražské dopravy; místo dvou úzkých jízdních pruhů se sníženou průjezdnou výškou se nyní pod mostem nacházejí hned tři plnohodnotné a kromě nich i samostatné tramvajové těleso, které odstraní zdržující křižování tramvají a aut. Zahloubení vozovky zároveň umožní bezproblémový průjezd vozidlům, vysokým až 4,2 m. Měly by se tak odstranit či aspoň omezit chronické kolony na Seifertově ulici, které denodenně sužovaly okolí pražské Viktorky a VŠE.
Kromě aut a tramvají využijí novostavbu i chodci - právě jim je určena nová lávka pro bezpečné překonání frekventované křižovatky - a vlaky, které se však po dokončeném mostě v původním rozsahu rozjedou až se zahájením platnosti nového grafikonu v prosinci letošního roku. Ty se zároveň mohou těšit na brzké zprovoznění tzv. Nového spojení, jehož výstavba v současné době intenzivně probíhá v bezprostředně sousedícím areálu rušeného železničního depa na Masarykově nádraží a jehož součásí budou tunely pod Vítkovem, sloužící i silniční dopravě..
Technické podrobnosti o novostavbě jsou k nalezení na webu pražského SUDOPu.