Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seifertova ulice na Žižkově opět plně průjezdná

Ladislav Čermák
Diskuze (5)
Právě dnes po téměř třech letech definitivně skončila stavba nového železničního mostu přes pražskou Seifertovu ulici.

Zatímco tramvaje se na pražský Bulhar vrátily již v první školní den, po zahloubené a rozšířené vozovce, které ustoupilo kromě šesti původních polorozpadlých ocelových mostů i několik drobných staveb, se právě v těchto chvílích - s dvouměsíčním předstihem - rozjíždějí první auta a s nimi autobusová linka MHD č. 135, která se tak vrací do své původní trasy. Hlavním přínosem náročné rekonstrukce je odstranění dalšího úzkého místa pražské dopravy; místo dvou úzkých jízdních pruhů se sníženou průjezdnou výškou se nyní pod mostem nacházejí hned tři plnohodnotné a kromě nich i samostatné tramvajové těleso, které odstraní zdržující křižování tramvají a aut. Zahloubení vozovky zároveň umožní bezproblémový průjezd vozidlům, vysokým až 4,2 m. Měly by se tak odstranit či aspoň omezit chronické kolony na Seifertově ulici, které denodenně sužovaly okolí pražské Viktorky a VŠE.

Kromě aut a tramvají využijí novostavbu i chodci - právě jim je určena nová lávka pro bezpečné překonání frekventované křižovatky - a vlaky, které se však po dokončeném mostě v původním rozsahu rozjedou až se zahájením platnosti nového grafikonu v prosinci letošního roku. Ty se zároveň mohou těšit na brzké zprovoznění tzv. Nového spojení, jehož výstavba v současné době intenzivně probíhá v bezprostředně sousedícím areálu rušeného železničního depa na Masarykově nádraží a jehož součásí budou tunely pod Vítkovem, sloužící i silniční dopravě..

Technické podrobnosti o novostavbě jsou k nalezení na webu pražského SUDOPu.

Ladislav Čermák
Diskuze (5)