Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sen o elektromobilitě se rozpadá: Ford začíná mluvit o přežití spalováků

Lukáš Volšický
Diskuze (445)

Ford začíná přehodnocovat evropský obchodní plán s přechodem na nekompromisní elektromobilitu už v roce 2030. Zjišťuje, že o elektromobily není takový zájem, aby se z nich vůbec uživil.

Sebevědomý sen o elektromobilitě se automobilkám začíná hroutit před očima. V únoru 2021 se Ford rozhodl oznámit do světa nový obchodní plán, s nímž od roku 2030 chtěl v Evropě prodávat výhradně elektrické modely, ale už teď je zase všechno jinak. Pomalejší přijetí elektromobilů a malý zájem zákazníků, než jaký globální automobilka očekávala, ji nutí k přehodnocení svého původního plánu a novému zamyšlení o spalovacích motorech.

Martin Sander, šéf evropské divize Fordu, se na letošní londýnské konferenci Financial Times Future of the Car Summit rozpovídal o skutečnostech, že spalovací motory mohou v evropských fordech přežít i po roce 2030. Doslova řekl, že pokud automobilka uvidí dostatečně velkou poptávku po nových plug-in hybridních modelech, bude je nabízet. Ty pochopitelně budou disponovat spalovacím motorem, což je v nesouladu s dřívějším plánem.

Na konferenci současně přiznal, že evropská poptávka po elektromobilech je výrazně nižší, než jakou ji Ford původně odhadoval. Značka se přitom v posledních letech sebevědomě připravovala na zcela novou elektrickou éru, kvůli níž postupně ukončuje výrobu v minulosti úspěšných modelů, jako byly Mondeo, EcoSport, Fiesta, S-Max/Galaxy a už teď víme, že v příštím roce skončí i Focus.

Video se připravuje ...

Ford se připravuje na zaplnění nově vzniklých děr na trhu novými elektrickými modely, vlastními i vyvinutými ve spolupráci s německým koncernem Volkswagen, ale bude o ně vůbec zájem? To zatím nikdo neví a nejnovější vyjádření šéfa evropské divize značky zatím nebudí velká očekávání. Automobilka navíc musí splňovat novou evropskou normu pro evropská vozidla (nařízení OSN 100.3/ ECE-R 100.3) a tak vyvíjí nové modely na moderní koncernové platformě MEB.

Značka se navíc v Evropě rozhodla vsadit vše na elektromobilitu, kvůli čemuž postupně ruší standardní spalovací modely a doufá, že se elektromobilita uchytí. Jenže teď musí původní plán přehodnotit, jak uvedl sám Martin Sander. Vypadá to tedy, že se se spalovacími motory budeme potkávat ještě dlouho.

Evropská poptávka po elektromobilech totiž zpomaluje a nejsilnější konkurence Fordu si i nadále zachovává modely se spalovacími motory. Hlavní konkurencí Fordu v Evropě přitom jsou velké koncerny Volkswagen Group a Stellantis.

Lukáš Volšický
Diskuze (445)

Doporučujeme

13. 5. 2024 23:04
Re: problem je vo forde
Celý ten titulek článku je překroucený nesmysl. Ford má zatím jediný BEV, a to je Mustang Mach-E. Na základě jednoho, realtivně drahého a nezajímavého modelu se zájem zjišťuje dost těžko. Ale to si pravděpodobně uvědomují i ve Fordu. Druhý BEV Explorer Electric se začne vyrábět v srpnu a později mají následovat další modely. Kromě toho věřím, že Ford začíná mluvit o přežití spalováků viceméně proto, že o tom hovoří i evropa, takže Ford se jenom přizpůsobuje. Snad teď budou petrolheadi lépe spát.
13. 5. 2024 22:42
Re: Tvoje politická agitka je marná
Jestli doma platíte za elektřinu 13 až 18 Kč/kWh, měl byste změnit poskytovatele.
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2024 14:23
Re: Tesla ne
Tvůj příspěvek skoro vyznívá, jako by Ford v Evropě v minulém roce nepřekonal Teslu skoro o 200k v prodejích.

A to se bavíme o Fordu, který svůj potenciál totálně zahodil.
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2024 14:10
Ford
To je vždycky překvapení, že se zákazníci nechovají tak, jak jim říkaly grafy. Přitom se mohli zeptat mě a ušetřili by si mrzení za miliardy. :-!
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2024 14:08
Re: Tvoje politická agitka je marná
Líbí se mi, jak jsou progresivci vždy rychle hotoví se selháními své politiky. :D Plyn "se" stal nebezpečný. Ne, plyn byl nebezpečný vždy a je trestuhodným selháním německých politiků, že na něm vybudovali takovou závislost vypínáním JE, bezhlavým tlačením OZE, stavěním nových plynovodů a odmítáním LNG infrastruktury, zatímco si Rusák chystal další invazi. Německá energetika je omyl, za který jsme tvrdě zaplatili. Ještě, že my se konečně chováme racionálně a připravujeme zdroje, u kterých je "mrtvých oken" minimum.