Elektrický Ford Explorer zná české ceny. Je levnější než Škoda Enyaq
Explorer v Evropě radikálně změnil podobu. Z velkého plug-in hybridního SUV se proměnil v čistě elektrický model, který stojí na základech techniky koncernu Volkswagen.
Poprvé se nový Ford Explorer pro evropské trhy ukázal prakticky přesně před rokem. Od té doby je však trochu ticho po pěšině. Až nyní elektrická novinka od modrého oválu, jež stojí na platformě MEB koncernu Volkswagen a používá i jeho motory, přichází s dalšími novinkami. A to rovnou v podobě českého ceníku a otevřeného konfigurátoru.
Tuzemský Ford na našem trhu nabízí dvě verze, které se od sebe liší výkonem, počtem elektromotorů i kapacitou akumulátoru. Základní cena sice startuje na 1.066.900 Kč za verzi s baterií s využitelnou kapacitou 77 kWh, v českém konfigurátoru ovšem na tohle provedení nenarazíte, k dispozici totiž bude až později.
Aktuálně tudíž nejdostupnější model s pohonem zadních kol, výkonem 210 kW a 77 kWh ve výbavě Explorer stojí minimálně 1.169.900 Kč. Základní Škodu Enyaq s totožným pohonem i akumulátorem přitom v Česku pořídíte minimálně za 1.324.900 Kč, sesterský Volkswagen ID.4 je za 1.293.900 korun.
Ford Explorer: Technické údaje a české ceny | ||
RWD (Explorer/Premium) | AWD (Explorer/Premium) | |
Výkon (kW) | 210 | 250 |
Točivý moment (nm) | 545 | 545 |
Využitelná kapacita akumulátoru (kWh) | 77 | 79 |
Maximální dobíjecí výkon (kW) | 135 | 185 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 6,4 | 5,3 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 180 | 180 |
Spotřeba podle WLTP (kWh/100 km) | 13,9/14,7 | 15,7/16,6 |
Dojezd podle WLTP (km) | 602/572 | 566/532 |
Explorer | 1.169.900 Kč | 1.259.900 Kč |
Premium | 1.269.900 Kč | 1.359.900 Kč |
Ford Explorer můžete mít také s přídavným elektromotorem vpředu. Čtyřkolka díky tomu nabídne systémový výkon 250 kilowattů, zároveň disponuje také jiným akumulátorem s využitelnými 79 kilowatthodinami. Oba modely se liší též maximálním dobíjecím výkonem. Slabší zvládne až 135 kW, výkonnější 185 kilowattů.
Zadokolka na jedno nabití podle oficiálních údajů zvládne až 602 kilometrů, verze s dvěma elektromotory pak 566 km.
Vedle zavazadelníku o objemu 450 litrů Ford Explorer nabídne také množství odkládacích prostor a schránek včetně 17litrové konzoly MegaConsole a bezpečné schránky My Private Locker. Standardem je také vyhřívaný volant a přední sedadla, masážní sedadlo řidiče a bezdrátové nabíjení telefonu. Vyšší specifikace Premium přidává audiosystém B&O s 10 reproduktory, ambientní osvětlení interiéru a maticové (matrix) přední světlomety.
Pro zjednodušení nabídky se příplatky smrskly na panoramatickou prosklenou střechu, sedadla s certifikací AGR pro zdravá záda, tepelné čerpadlo a sadu Assist zahrnující například bezdotykové otevírání pátých dveří pro přístup do zavazadelníku, head-up displej, 360stupňovou parkovací kameru a asistenta pro změnu jízdního pruhu.