Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Ford Explorer zná české ceny. Je levnější než Škoda Enyaq

Ondřej Šámal
Diskuze (26)

Explorer v Evropě radikálně změnil podobu. Z velkého plug-in hybridního SUV se proměnil v čistě elektrický model, který stojí na základech techniky koncernu Volkswagen.

Poprvé se nový Ford Explorer pro evropské trhy ukázal prakticky přesně před rokem. Od té doby je však trochu ticho po pěšině. Až nyní elektrická novinka od modrého oválu, jež stojí na platformě MEB koncernu Volkswagen a používá i jeho motory, přichází s dalšími novinkami. A to rovnou v podobě českého ceníku a otevřeného konfigurátoru.

Tuzemský Ford na našem trhu nabízí dvě verze, které se od sebe liší výkonem, počtem elektromotorů i kapacitou akumulátoru. Základní cena sice startuje na 1.066.900 Kč za verzi s baterií s využitelnou kapacitou 77 kWh, v českém konfigurátoru ovšem na tohle provedení nenarazíte, k dispozici totiž bude až později.

Aktuálně tudíž nejdostupnější model s pohonem zadních kol, výkonem 210 kW a 77 kWh ve výbavě Explorer stojí minimálně 1.169.900 Kč. Základní Škodu Enyaq s totožným pohonem i akumulátorem přitom v Česku pořídíte minimálně za 1.324.900 Kč, sesterský Volkswagen ID.4 je za 1.293.900 korun.

Ford Explorer: Technické údaje a české ceny
  RWD (Explorer/Premium) AWD (Explorer/Premium)
Výkon (kW) 210 250
Točivý moment (nm) 545 545
Využitelná kapacita akumulátoru (kWh) 77 79
Maximální dobíjecí výkon (kW) 135 185
Zrychlení 0-100 km/h (s) 6,4 5,3
Nejvyšší rychlost (km/h) 180 180
Spotřeba podle WLTP (kWh/100 km) 13,9/14,7 15,7/16,6
Dojezd podle WLTP (km) 602/572 566/532
Explorer 1.169.900 Kč 1.259.900 Kč
Premium 1.269.900 Kč 1.359.900 Kč

Ford Explorer můžete mít také s přídavným elektromotorem vpředu. Čtyřkolka díky tomu nabídne systémový výkon 250 kilowattů, zároveň disponuje také jiným akumulátorem s využitelnými 79 kilowatthodinami. Oba modely se liší též maximálním dobíjecím výkonem. Slabší zvládne až 135 kW, výkonnější 185 kilowattů.

Video se připravuje ...

Zadokolka na jedno nabití podle oficiálních údajů zvládne až 602 kilometrů, verze s dvěma elektromotory pak 566 km.

Vedle zavazadelníku o objemu 450 litrů Ford Explorer nabídne také množství odkládacích prostor a schránek včetně 17litrové konzoly MegaConsole a bezpečné schránky My Private Locker. Standardem je také vyhřívaný volant a přední sedadla, masážní sedadlo řidiče a bezdrátové nabíjení telefonu. Vyšší specifikace Premium přidává audiosystém B&O s 10 reproduktory, ambientní osvětlení interiéru a maticové (matrix) přední světlomety.

Pro zjednodušení nabídky se příplatky smrskly na panoramatickou prosklenou střechu, sedadla s certifikací AGR pro zdravá záda, tepelné čerpadlo a sadu Assist zahrnující například bezdotykové otevírání pátých dveří pro přístup do zavazadelníku, head-up displej, 360stupňovou parkovací kameru a asistenta pro změnu jízdního pruhu.

Ondřej Šámal
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - xxc
27. 3. 2024 19:31
Re: 9 z 10 slepců doporučuje
Co je to za blbost? Ved farba podsvietenia tam pojde menit. Alebo si 30 farieb clovek dokupi cez vw eshop :-D Inak to modre svetlo narusuje spanok, co pri jazde asi nie je neziaduce, teoreticky to moze narusit mikrospanok :-D Odkedy je cervene svetlo malo zatazujuce? Staci debila hmlovkara pred sebou a clovek vidi cervene svetlo este 3 minuty po zavreti oci :-) O com to malo byt? :-D
27. 3. 2024 11:25
Re: Platforma
W T F

Co to je zase za hloupost?
Samozrejme ze max rychlost DC nabijeni zalezi na aute.

A samozrejme, ze rychlost DC nabijeni je omezena nizsi hodnotou z udaju auto / nabijecka.
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2024 10:19
Re: Majitelia mondea a fiesty
Focus odepsali snad ještě dřív, než představili FL. Z běžné fordí produkce zůstanou jen SUV a dodávky.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2024 09:32
Fordí elektromobily nikdo nekupuje
stejný propadák jak Ev od GM, po horčím Boltu a problémovém Hummeru další propadák Blazer :-)
27. 3. 2024 08:17
9 z 10 slepců doporučuje
Dlouho dobu je známo, že modré světlo je pro zrak velmi zatěžující. Proto třeba BMW a další značky dlouhou dobu používaly červené podsvícení přístrojů, které zrak zatěžuje nejméně. V poslední době se nám tu však rozmohl nešvar, že se obtěžující a zdraví škodlivá zářivě modrá barva, která kdysi byla výsadou levných Hyundaiů, vrací i do aut jako BMW.
Ford se však rozhodl jít o level výše a přímo proti řidiči nastavil lištu zářící modré světlo. Jen jak jsem se podával na obrázek číslo 4 v galerii, cítil jsem, jak mi to vypaluje oči. K tomu další modře svítící lišta vypalující sítnici v situaci, kdy se řidič dívá na zpětné zrcátko. Pro něco takového nemám omluvu. Navrhuji pro designéry interiéru trest. Nejvyšší trest. Trest horší než doživotí v žaláři. Opravdu velmi nehumánní trest ... Navrhuji, aby za trest tímto autem museli sami jezdit a to bez možnosti tu svítící lištu vypnout nebo u ní změnit barvu.