Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sériový Passat BlueMotion: 5,1 l/100 km za 776.700,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (97)
Cena Passatu BlueMotion na českém trhu byla stanovena 776 700 Kč za sedan, 815 800 Kč v provedení Variant.

Žádný jiný vůz srovnatelné velikosti se nemůže pochlubit tak nízkou spotřebou jako nový Volkswagen Passat BlueMotion, který spotřebuje v průměru pouhých 5,1 litru nafty na 100 kilometrů (Variant 5,2 l). Tomu odpovídají nízké emisní hodnoty. Passat BlueMotion vypouští jen 136 g CO2 na jeden kilometr v kombinovaném jízdním cyklu.

Cena Passatu BlueMotion na českém trhu byla stanovena 776 700 Kč za sedan, 815 800 Kč v provedení Variant. Díky nízké spotřebě mají obě karosářské varianty s plnou nádrží dojezd celých 1350 kilometrů. Na průměrnou roční ujetou vzdálenost 15 000 kilometrů tak řidiči stačí pouhých jedenáct zastávek u čerpacích stanic!

Program BlueMotion byl odstartován v létě roku 2006 a prvním modelem pod tímto označením bylo Polo, které zaznamenalo velký úspěch po celé Evropě. Pomocí malých nenákladných modifikací spočívajících v mírné úpravě aerodynamiky a rychlostních převodů v převodovce je dosaženo snížení spotřeby paliva a produkce emisí.

Motoráři Volkswagenu dosáhli výjimečně nízkých hodnot spotřebovaného paliva úpravami a vylepšením již úsporného motoru 1.9 TDI (77 kW) s filtrem pevných částic, indikací doporučeného rychlostního stupně na multifunkčním ukazateli, prodloužením rychlostních stupňů 3, 4 a 5, pomalejším volnoběhem, zlepšením aerodynamiky vozu, snížením podvozku vpředu o 15 mm a vzadu o 8 mm, použitím pneumatik Continental s nízkým valivým odporem, které se hustí na tlak o 0,4 baru vyšší a dalšími opatřeními. Passat BlueMotion může jet až 193 km/h (provedení Variant: 190 km/h). Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 12,1 s (12,4 s Variant).

Passat BlueMotion je o 30.300,-Kč dražší než Passat 1.9 TDI (77 kW), rozdíl ve spotřebě paliva činí 0,7 l/100 km, čas pro akceleraci z 0 na 100 km/h je shodný, nejvyšší rychlost je u BlueMotion nepatrně vyšší.

Ondřej Láník
Diskuze (97)
29. 6. 2007 16:20
Re: SUPERMAINSTREAM ZA 5
Já nikde nepíši, že PD je nejlepší... pokud bychom se snažili tedy shodnout na tom, co pod pojmem "nejlepší" vlaastně chápeme. Ten Avensis tě nějak uhranul :-) tak věz, že pod pojmem "výkonová špička" není myšleno jen množství koní... jde o průběh točivého momentu, o celkovou charakteristiku motoru.
29. 6. 2007 16:17
Re: SUPERMAINSTREAM ZA 5
No, tos tomu dal, Jiříku. Už sis doufám zjistil co má Apoštol společného s tvou A6... :-) Píšeš o tunách chromu... člověče, viděl ty jsi vůbec tu A6ku naživo >:D >:D Příště, Jiříku, příště si to napiš nanečisto, abych z tebe nedostal kýlu >:-[] ;-) P.S. A nastuduj motory Octavie II. Vím, obhajovat s benzínovým dvoulitrem třikrát za sebou světové prvenství, to není nic pro vás, co proháníte prémiovky... sakra, ale hele... není náhodou ten motor osazovaný i do AUDI >:D Jiříku... já nemohu jinak - kopíruji teď tvou úvahu o Passatu, Octavii a A6ce do rubriky Zlatý ventilek (věta roku) ;-) :-) :yes:
29. 6. 2007 16:09
Re: SUPERMAINSTREAM ZA 5
Jak, mých snů? Tomu nerozumím. Ty poměřuješ prodejnost aut se sledovaností televize? To je opravdu originální pohled. Neku, ty asi nevíš, co je obchod s auty. V něm jde jen o to prodat co nejvíc. A ve střední třídě v mainstreamu, tedy v pomeřitelné produkci prodá prostě VW nejvíc právě těch svých Passatů. Co myslíš, že by za to takový Citroen dal... To co zmiňuješ ty, tedy tu jistou vyjímečnost, kterou nejspíše hledáš někde kolem astona, to přece nic nevypovídá o tom, o čem tu píšeme. Je prostě danou skutečností, že VW to ve svém segmentu dokonale ovládá... a o tom píšeme. Passat je úspěšnějším vozem, než Mondeo, například. Tak to je, a jestli ti to vadí, nebo kroutíš hlavou, nehledej odpovědi na Nově, nýbrž u VW. Prostě - oni to umí.
29. 6. 2007 08:07
Re: SUPERMAINSTREAM ZA 5
GTI, ty neustále opakuješ jeden hloupoučký argument, a to že "...P je nejprodávanejší vůz střední třídy v Evropě". Už ti tu kdysi někdo psal, že u nás je také nejsledovanější tv Nova, nejkupovanější salám Vysočina a nejoblíbenější bavič Novotný. Kvantita je v jejich oboru hlavním kritériem úspěšnosti. Ale pak je tu otázka priorit, kterou má někdo založenou na kvalitě, prožitku, jedinečnosti. Tvůj P je úspěšný vůz - co do prodeje. To ti neupírám (vždyť i ty na tom máš svůj marketingový podíl). Ale pořád to je Vysočina tvých snů. Tvých.
29. 6. 2007 07:45
radsej Toyota Avensis 2.0 D-4D
Presne tak, na tunajsom serveri vysli 2 testy s motorom 2.0 D-4D v Avensise, v kombiku aj v sedane. Oproti zazraku z VW ma vyssi vykon, je kultivovanejsi a spotreba je POROVNATELNE nizka. Cena u Toyoty je samozrejme nizsia, predpokladana kvalita a spolahlivost vyssia. K dispozicii je aj karosarska verzia liftback.
[odkaz]
[odkaz]
uvadzam dalsi link na test daneho motora v Aurise.
[odkaz]