Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šetrnější pohon v praxi: Eko motor Fordu GT žere víc než desetiválec Viperu!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 30. 11. 2017
78
36
Zobrazit náhledy (78)
Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT Ford GT
Ochránci životního prostředí upozorňují na zajímavý paradox: EcoBoost Fordu totiž spotřebuje více paliva než desetiválec Viperu.

Sportovní Ford GT se v letošním roce konečně vrátil na automobilovou scénu. Již proběhly mezinárodní testovací jízdy a intenzivně se pracuje na doručení prvních kousků novým majitelům.

V souvislosti s tím přichází Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) se zajímavým poznatkem. Ford GT s 3,5litrovým šestiválcem EcoBoost a výkonem 600 koňských sil je sice prezentován jako šetrný k životnímu prostředí, ve srovnání s robustnějším desetiválcem Viperu si zas tak dobře nevede.

Spotřeba spočtena dle zámořského cyklu je uváděna v mílích na galon. Když ji přepočteme do pro nás pochopitelnějších litrů na sto kilometrů, zjistíme, že Ford GT „žere“ 21,4 litrů ve městě, 13 l mimo město a 16,8 l činí kombinovaná spotřeba.

Porovnáme-li tento apetit s nijak nepřiškrceným 8,4litrovým desetiválcem Viperu s výkonem 645 koňských sil, vede si tahle americká ikona o kousíček lépe. Ve městě má normovanou hodnotu 19,6 litrů, mimo město lehce přes 12,4 l a kombinovaná hodnota je totožných 16,8 litru.

Ford GT si nevede dobře ani ve srovnání se svými sourozenci, lépe je na tom model F-150 Raptor a dokonce i dřívější Ford GT z roku 2005 s osmiválcem! V tomto případě ale musíme dodat, že hodnocení EPA se od té doby změnilo. Chtě nechtě budou muset zákazníci v zámoří uhradit i taxu pro auta s vysoko spotřebou (tzv. Gass Guzzler), jež činí něco kolem 60 tisíc českých korun. V kontextu s pořizovací cenou vozu je to ale zanedbatelný příplatek.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Sportovní/závodní motory
| 2. 12. 2017
od kdy má turbomotor širší využitelné pásmo otáček než atmo >:D
Avatar - miromen
Nemusíme chodit daleko,
| 1. 12. 2017
Na YT se daji najit ruzne časy, hlavně ve spojeni s manualni převodovkou a sam vim, že osobně dokažu zajet značně lepši čas než se daji dohledat v testech. Mimochodem ty časy jsou pravě z německeho testu, kdy měli ty auta na jedne kupě.
Avatar - Dinar
Nemusíme chodit daleko,
| 1. 12. 2017
Třeba tady je na 180ti hrubě pod 30s. [odkaz]
Každopádně zrychlení z nuly je při srovnání těchto motorů pro atmosféru to nejpříznivější.
Avatar - Dinar
To je zas debata
| 1. 12. 2017
O to mi nešlo, spíš že na příkladu supersportovních extrémů jaksi těžko demonstrovat nefunkčnost downsizingu debatou o 1,0tsi. ;-)
Avatar - Dinar
To je zas debata
| 1. 12. 2017
Chápu, že se potřebuješ vymezit, ale speciál postavených a účelem pokoření světového rychlostního rekordu bych se zdráhal označit za osobák. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku